Citat:
Ursprungligen postat av
Coco.noco
Så det blev en podd med den arga blatten. Det är rätt förvånande. Vedad Odobasic står för precis tvärtemot vad Runkar tror att han tycker. Jag vet inte om Vedad officiellt tagit avstånd från Trump, men hans åsikter i övrigt är ju klart liberala. Det enda jag kan se som knyter dem samman är att de kallar sig kristna. Men där Runkar är en så kallade karismatisk tokkristen är Vedad som sagt skönt avslappnad och likna mer en statskyrklig person. Och de ska alltså köra live?
Runkar går ut stenhårt och kallar det ett samarbete under devicen "Breaking News". Vedad... går inte ut alls. Han kör på sin grej som vanligt.
Runkar hävdar att han har 1,4 miljoner läsare. Men i verkligheten har hans inlägg kanske ett dussin likes. Hans politiska hatinlägg på Facebook kan ibland ge kanske hundra likes, men då är det foliehattarnas sammansvärjning som sprider ut det. "Jag kräks också på Magda" och liknande intelligenta följare. Det skulle alltså innebära att Vedad har 1 miljon läsare. Det har han inte heller. Han har 200, 000 premuneranter och hans videos snittar på 3000 visningar. Men Runkar är inte så bra på matte. Jag undrar om han bara nämner några siffror rent spontant eller om han verkligen sitter och räknar. Vore onekligen intressant att få veta. "En slår tusen, men två slår tiotusen". Ja, vad ska man säga. Jag skulle nog byta rubrik till "den korkade norrmannen möter den glade serben". För särskilt arg tycker jag inte Vedad verkar vara. Han är ju rolig dessutom.
Jaha, slutligen kan man undra vad det är som är officiellt när de inte ens har ett datum för sändning. Det låter ju på Runkar som att detta är ett samarbete som ska fortgå framöver. Live dessutom. Jag vet inte hur det ska gå till. Det luktar katastrof. Live är det nog eftersom Runkar bara äger en telefon och kanske en dator? Vedad som har utrustning bor i Småland och Runkar har inte råd att åka dit, så då får de köra på distans. Och då kommer Runkar att fucka upp det på ett eller annat sätt. För det är det han gör.