Citat:
Ursprungligen postat av
husky30
Okey, så vad tror du saknades då? Varför är det så svårt att döma någon för detta?
Anti Chrippa rörelsens stora jurist kunskap, är det du som besitter den?
Svaret på din fråga är att, det är inte svårt alls att inse att min så kallade idol Chrippa är väldigt äcklig och avskyvärd person. Inget alls att se upp till och inget alls att följa eller efterlikna.
Men det roligaste i detta dramat är studera och skribera med Anti Chrippa rörelsen.
Som jag skrev till en annan här. Juridiken är utformat att det ska vara svårare att få någon fälld. Hellre fria än fälla, det är en ganska bra utgångspunkt egentligen.
Men problemet är att det får följden att 90% av allt läggs ner och utgångspunkten brukar heta "Det går inte på objektivt bevisa/ eller förvänta sig en fällande dom".
Återigen 90% av allt läggs ner.
Själv har jag erfarenheter av en psykopat som utfört brott mot mig och min familj, det handlar om trakasserier, ofredande, misshandel, skadegörelse etc. Jag har sett alla dessa beslut om nedläggning. Ibland kan man skriva att brott inte kan styrkas. Men i de allra flesta fallen har man skrivet att det inte går att bevisa vem/vilka gärningspersonerna är (som i detta fall), eller att man inte kan förvänta sig en fällande dom (vilket är samma sak som bevis delen).
Sen kan vem som helst göra en falsk anmälan, och hade det varit Jocke som gjort anmälan hade jag inte hållit den för högt, då Jocke är en mytoman. Men i detta fall så var det polisen som gjorde anmälan, och sedan öppna man en förundersökning. Det väger ganska tungt, och det är inte så att det förekommit någon rök utan eld här. Chrippa är inblandad på ett eller annat sätt, men det blir för svårt att få honom fälld i en domstol. Precis som det alltid är svårt att få någon fälld i Sverige, framför allt i sådana här fall.