2025-05-09, 21:49
Medlem
SamuraiBennys avatar
Tur det bara blev pinsamt och avgång, kunde varit värre, om Kineserna kommer och knackar på officiellt och förklarar vetskapen och därmed läget; gör som vi säger om du vill slippa detta kommer ut.
Citera
2025-05-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Var ser du att han har två doktorstitlar? Han har två magisterexamina från Uppsala och Handelshögskolan listade på sin LinkedIn. Han har inte listat någon doktorsexamen.

Stämmer

Jag jämställde msc med PHD

(Andra EU länder tilltalar man tex advokater och ingenjörer med doktorstitel)
Citera
2025-05-09, 21:51
Medlem
Skyggedanss avatar
Svensk politik verkligen kryllar av fikusar. Tobias Thyberg är bara ännu ett exempel på skandalerna som kommer med bögar i politiken. Uffe är väl en av de få bögar som lyckats med konsten att framställa sig som normal framför kamerorna.
Citera
2025-05-09, 21:51
Medlem
Givetvis är bögeriet problemet här.
Föreställ er att 30% av svenskarna avskydde schack och att Tobbe var orimligt mycket intresserad av schack. Hade det blivit ett problem i rekryteringsprocessen? Spelet schack? Nu handlade inte detta om schack utan om bögeri och då uppmärksammas detta på en helt annan nivå. Men egentligen är det ju inte konstigare än schack.
Citera
2025-05-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Det är regeringen som ansvarar för säkerhetsprövningen, inte SÄPO. De sistnämnda bistår bara med registerkoll.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...orde-haft-koll

Aha tack för klargörandet! My bad
Citera
2025-05-09, 21:54
Medlem
Men allt detta dravlande hit och dit…. Fram med bilderna nu!
Citera
2025-05-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men för helvete det handlar inte om han är bög eller inte!!!
Det handlar om att han inte lämnat korrekta uppgifter vid säkerhetsprövningen.
Sedan om han glömt att han lagt ut kukbilder på nätet eller om han medvetet undanhållit detta är ganska oväsentligt.
En säkerhetsprövning handlar i stort sett att vända ut-och-in på själv, och att det inte ska finnas något som manipulerats eller valsat runt i någon sluten böggrupp, släktgrupp, MC entusiast grupp eller vilken jävla grupp som helst.
Sedan att kändisbögar gråter ut och känner sig kränkta har inte med saken att göra

Hur vet du att han inte känt till att någon olovligen kommit åt privata bilder och lagt ut/exponerat dom som vid en ID stöld?

Trådens absolut mest korkade inlägg!

Detta är ett forum för fria åsikter så ta högaffeln o dra åt helvete din primitive outbildade jävla undermänniska som inte kan uppföra sig
Citera
2025-05-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De kollar absolut inte upp ”allt de kan hitta” när en säkerhetsprövning görs. De kollar inte ens gamla dejtingkonton tex.
Det kan vara lite svårt att hitta sånt om du använder dig utav ett användarnamn som inte anknyter till dig. Dejtingkonton ligger inte öppna rakt på google.

Har du genomgått en säkerhetsprövning?
Citera
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Stämmer

Jag jämställde msc med PHD

(Andra EU länder tilltalar man tex advokater och ingenjörer med doktorstitel)

Nej. Har personen ingen doktorsgrad så tilltalar man inte folk med doktorstitel i andra EU-länder, oavsett yrke. Att advokater och ingenjörer har disputerat är inte ovanligt, men saknar de titeln så är det ingenting som läggs till deras namn.

Tobias Thyberg är otvivelaktigt välutbildad och erfaren men någon doktor är han inte och vad jag sett så har han aldrig framställt sig som någon sådan. Thyberg har däremot varit ambassadör och det är i mångas ögon en högre merit än att vara doktor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
För det är så fint att stöta på någon man vet är hetero och försöka hjälpa den personen att hitta sin inre bög för ni är så känsliga och omtänksamma själar.

Alla vet hur det där funkar bland de utslängda småkillarna nere på t-centralen.

Som jag sa, jag vet lite för mycket om bögar för att gilla allt jag ser med den här historian. Ungdomsledare för NGO och swinger.
Deras vilda äventyr i Ukraina och Afghanistan är något för Uppdrag Granskning att gräva i. Men det lär inte ske.
Citera
2025-05-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenius
MSc är inte en doktorstitel, det är en master (of science). Det vill säga två års studier på avancerad nivå. Inget att fnysa åt, men en väsentlig skillnad mot disputation (PhD) med "doktorstitel".

För övrigt får han förstås vara så gay han önskar, problemet är att bilderna (bilden) inte framkommit vid säkerhetsprövning.

Stämmer om msc vd PHD!

Ja korrekt, håller med!!
Citera
2025-05-09, 21:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Problemet var väl att han inte berättade. Eftersom bilderna då är potentiellt material för utpressning.
Men jag kan inte se varför nakenbilder skulle vara klandervärda.
Ingen som hållit på med onlyfans, fått sina bilder man skickat till en partner läckta eller liknande skulle vara möjliga säkerhetsrådgivare eller förtroendevalda?
Ren moralpanik. Sexualitet är inte farligt. Vem hade vi röstat på om vi visste vad alla satt och runkade till? Låt den utan sexualdrift kasta första stenen.

Jag tycker att om problemet är att han inte berättade om en potentiell utpressningssituation så är avgången rimlig.
Om problemet är att han är naken är det helt orimligt.
Men det kan ju också vara så att det är något annat än nakenheten som är olämplig i bilderna. Till exempel situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in