2025-05-09, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är Putin som skickat bilderna till Kristersson

Då är det f-n interpol och ICC, "du har hämndporrat vår säkerhetsbög din j-vla Uraldvärg. Den feministiska stormaktens humanitära järnnäve ska krossa dig som en lus!"
Citera
2025-05-09, 20:13
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Ingen som vill sprida bilder på nakna gubbar här. Är du gay? 😅

Förklarar ju en hel del hur Erdogan tänkte när han förhandla om NATO. Han visste att Kristersson och hans kompisar gillar att ta den i stjärten. Bokstavligen.

Nej jag är inte homosexuell så jag kan i all trygghet se en naken man och göra bedömning om hur stort säkerhetshot bilderna är och hur mycket Kristersson gjort bort sig den här gången
Citera
2025-05-09, 20:15
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du har uppenbarligen ingen koll på hur dessa intervjuer går till.
Du har verkligen ingen koll! Du sitter bara och drar grejer ur röven.
Jag har barn som sysslar med säkerhetsprövningar.
Citera
2025-05-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Problemet är att en människa som är promiskuös vilket homosexuella oftast är, saknar motståndskraft, dom kan inte säga nej och är därmed opolitliga för folket men lätta att styra för dom som har uppgifter om dom. Det kan ju vara så att det är just därför så många homosexuella och perversa människor får positioner med makt.

Homosexuella är inte mer promiskuösa än heterosexuella män.
Citera
2025-05-09, 20:16
Medlem
GeleZachas avatar
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår problemet. Om man ska rabbla upp precis allt som eventuellt möjligen kan utgöra en säkerhetsrisk, är det klart att man inte tänker på denna typ av saker. I ett nästan 50-årigt liv har man hunnit med allt möjligt, och gjort saker som inte alltid är fantastiska. Hur många har inte skickat dickpicks till folk i livet? Inget fel med det, så länge det finns samtycke. Normaliserade processer tar man oftast inte upp, utan accepterar det undermedvetet. I gay-världen är det väldigt accepterat att vara "rakt på", och inte behöver man ha känt någon länge för att skicka en dickpik.

Jag backar fan Thyberg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du menar om det går bra att ljuga sig igenom säkerhetsklassificering? Om bara lögnen blir offentlig.

Och sedan bli högste ansvarig för säkerhetsfrågor?

Tja, jag skulle nog säga nej.

Och det handlar ytterst lite om utpressningsrisken. Även om han skapade en sådan själv genom att inte vara transparent. Att vara gay och skickat dickpicks är inget problem i sig även om många tydligen fått för sig det. Förmodligen för att det var en så klassisk utpressningsgrej under kalla kriget.

Men du frågar om han kan få tillbaka (nåja han han aldrig tillträda) tjänsten? Det är lite som att bli värvad till Real Madrid men dagen efter amputerade du ena benet. Kommer du ändå få ställa dig på planen i startelvan?
Ja du har en bra poäng.

Om jag backar lite från detta fall där trovärdigheten ifrågasattes, och fick konsekvenser, och tittar på risken för att skattefinansierade journalister har en bakgrund där deras förtroende kan ifrågasättas:
Vilket problem är värst?
Journalister har ju samma problematik, och dessutom förmåga att manipulera en hel befolkning på ett sätt som gagnar Sveriges fiender.

Men media är ju Helig så, no questions asked.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Homosexuella är inte mer promiskuösa än heterosexuella män.

Apkoppor säger något annat. Glöm inte att sätta på dig handskar när du skalar lök.

https://www.qx.se/livsstil/158563/va...-undersokning/

en av två.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-05-09 kl. 20:19.
Citera
2025-05-09, 20:17
Medlem
Bra frågor! Många här som har underliga funderingar.

Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Frågor som måste ställas:

*Får man inte jobba som säkerhetsrådgivare om man är bög?
*Om man får jobba som det, trots läggningen: Får man då inte skicka bilder på sig själv till andra bögar?
*Om man får skicka bilder: Måste man då alltså berätta om det i förväg för statsministern innan man blir anställd?

Nå, vad säger den samlade expertisen här på Flashback...?

Bonusfråga:
*Om man måste berätta om eventuella bilder i förväg för statsministern: Gäller det då bara bögar, eller även alla andra sexuella läggningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är Thyberg anställd på UD?
Japp, Thyberg är en svensk diplomat som har haft flera roller inom UD, bland annat som ambassadör i Ukraina (2019–2023) och Afghanistan (fram till augusti 2019). Han var också chef för enheten för Östeuropa och Centralasien vid UD fram till maj 2025.
Citera
Medlem
Du ska inte anta så mycket om andras förstånd och avsikter.

Vill du diskutera värdet av handlingen håller jag fullständigt med dig om att helt avgörande information för tjänsten saknades i rekryteringsprocessen.

Att undanhålla känslig information blir en lögn och den har ofta föregåtts av flera. TT bekräfta dessutom omedelbart med sin avgång.

För övrigt är detta FB, ett öppet diskussionsforum i högt som lågt, där moderator sätter ramverket.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du och många andra här missar poängen fullständigt. Och förstår förmodligen inte vad posten som säkerhetsrådgivare innebär.

Man kan naturligtvis inte ha någon som ljuger sig igenom säkerhetsklassificeringen där.

Sen tycker jag det är rent osmakligt att spekulera i vem som skickat uppgifterna. Enligt min åsikt var det en god medborgare som visste att Thyberg inte var lämplig för denna post. Som rapporterats skickade denne person meddelandet till såväl regeringen som pressen vilket är föredömligt.

Personen ifråga kunde mycket väl ha kunnat försöka sig på betydligt värre saker såsom utpressning och dylikt. Att DN försöker hitta källan säger mycket om hur denna tidning degenererat. Om någon liknande pågår statligt är det ett brott mot källskyddet och brottsligt.
Citera
2025-05-09, 20:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Du har verkligen ingen koll! Du sitter bara och drar grejer ur röven.
Jag har barn som sysslar med säkerhetsprövningar.

Ja då kan du ju fråga om de brukar ställa frågor om det kan finnas nakenbilder på en på nätet. Det är inte en standardfråga.
Citera
2025-05-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ok det finns en risk för ytterligare problematik eftersom han inte var transparent.
Undrar hur en sådan vetting går till egentligen.
"Har du delat dick-picks till någon?"
-Nej

Undrar hur många av alla politiker som har något som dom inte berättat, som gör dem till mål för utpressare!?

Den långsiktiga lösningen för den här typen av problem är nog inte vetting, utan genmanipulation, misstänker jag; människor är inte transparenta av naturen när dom skäms och tror dom kan komma undan med det

Vet vi om han ljög på frågan om han rekryterades som rysk spion under sin tid i Moskva och Kiev...? Vad sysslade Fabian med medan TT var på ambassaden?

Ljuger han om sitt bögeri, så kan han förstås ljuga om långt värre saker. Han är helt bränd som diplomat där förtroende är A och O.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in