Du ska inte anta så mycket om andras förstånd och avsikter.
Vill du diskutera värdet av handlingen håller jag fullständigt med dig om att helt avgörande information för tjänsten saknades i rekryteringsprocessen.
Att undanhålla känslig information blir en lögn och den har ofta föregåtts av flera. TT bekräfta dessutom omedelbart med sin avgång.
För övrigt är detta FB, ett öppet diskussionsforum i högt som lågt, där moderator sätter ramverket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Coffeeman
Du och många andra här missar poängen fullständigt. Och förstår förmodligen inte vad posten som säkerhetsrådgivare innebär.
Man kan naturligtvis inte ha någon som ljuger sig igenom säkerhetsklassificeringen där.
Sen tycker jag det är rent osmakligt att spekulera i vem som skickat uppgifterna. Enligt min åsikt var det en god medborgare som visste att Thyberg inte var lämplig för denna post. Som rapporterats skickade denne person meddelandet till såväl regeringen som pressen vilket är föredömligt.
Personen ifråga kunde mycket väl ha kunnat försöka sig på betydligt värre saker såsom utpressning och dylikt. Att DN försöker hitta källan säger mycket om hur denna tidning degenererat. Om någon liknande pågår statligt är det ett brott mot källskyddet och brottsligt.