Citat:
Ursprungligen postat av
jesper-90
Jag tror så här, baserat på uppgiften att han har skjutit flickvännen.
Mannen skjuter av oklar anledning flickvännen hemma i sin villa i Skultuna på morgonen.
Därefter åker han till exfrun. Jag tror att han lämnat vapnet kvar hemma och inte åker dit med avsikten att skada exfrun, utan åker dit för att det varit hans trygga punkt i hela sitt vuxna liv.
Tumult uppstår och kvinnan blir lindrigt skadad, kanske i samband med att hon försöker larma polisen. Hade han haft skjutvapen med sig borde hon inte bara blivit lindrigt skadad.
Mannen lämnar huset och åker tillbaks hemåt. Exfrun larmar och berättar att han har dödat sin flickvän och har åtkomst till skjutvapen, och polisen slår på stora trumman eftersom något tydligt gått snett hos mannen och han har åtkomst till skjutvapen.
Tillbaks i Skultuna har han nog irrat omkring och försökt gömma sig.
Kan vara så.
Fattar dock inte varför han skulle åka tillbaka till Skultuna om Nicole redan var död.
Bättre då att dra åt nåt helt annat håll och gömma sig.
Stora larmet borde också ha gått mkt tidigare isf. Det var ju redan 7 på morgonen det larmades från exfrun. Det tar inte 5min ens för polisen att köra från Rönnby till Skultuna.
Känns troligare att han åkte hem och tog död på Nicole efter Rönnby.
Men jag är ju inte idiot i huvet som denna mördare är så jag har ingen aning om hur den fan tänkte, om han gjorde det alls.