2025-05-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Det är väl offentlig handling. Kan någon begära ut de?

Jag gissar att flera användare här, journalister, etc, redan har begärt ut bilderna. Möjligen kommer bilderna sekretessbeläggas helt eller delvis vid utlämningen. I så fall kan man behöva överklaga till kammarrätten.

Användaren Melanoleuca verkar redan ha bilderna. (FB) Nya säkerhetsrådgivaren Tobias Thyberg avgår efter 12 timmar pga sexbilder på Grindr
Citera
2025-05-09, 16:31
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Många bögar i UD?

Var det inte nån som åkte dit när SvD fiskade efter torskar? Här var det:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...takt-med-pojke

Bögar hjälper ofta andra bögar , och skapar så kluster i vissa branscher.

Jag tror svaret på den frågan är - ja. Jag tror att det är många bögar på UD. Många kvinnor (också som finns på UD) finner väl bögar attraktiva så man kan väl utgå från att bögarna anställs för att de ser bra ut. Utseendemässigt är det väl inget fel på varken Tobias Thyberg eller Hans Lundquist. De faller väl HR i smaken. Själv tycker jag det blir väldigt ytligt. Fast de här två bög-ambassadörerna vill väl få en kick av att vara verksamma bögar i muslimska länder. Kanske blir en mer spänningsfylld vardag då.

Hans Lundquist var för övrigt ihop med Gabriel Forss. Tror Gabriel Forss var med i sånggruppen Blondie som tävlade i Mello en gång i tiden.

Fast det måste vara svårt att dölja sin sexuella läggning om man är ambassadör i Sudan eller som i Tobias fall Afghanistan. Är det inte en dödssynd att vara det i sådana länder? Man leker med elden antar jag att de känner.

https://www.swedenabroad.se/en/embas...embassy-staff/

https://www.allehanda.se/2018-08-09/...ar-jag-ar-dar/

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/1559473
Senast redigerad av asamera 2025-05-09 kl. 16:38.
Citera
2025-05-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melanoleuca
Alltså, det är några bilder på hans bara överkropp, ett par ansiktsbilder och en (1) dickpick. Wow liksom.

Har inte möjlighet att ladda upp någonstans pga orsaker, men någon annan kommer säkert göra det och ni kommer bli besvikna...

Ha ha verkligen? Moralpanik.
Citera
2025-05-09, 16:33
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melanoleuca
Alltså, det är några bilder på hans bara överkropp, ett par ansiktsbilder och en (1) dickpick. Wow liksom.

Har inte möjlighet att ladda upp någonstans pga orsaker, men någon annan kommer säkert göra det och ni kommer bli besvikna...

Men, nu är jag inte riktigt med.

Det anses asså vara OK att lägga upp bilder på sitt könsorgan om man är statsanställd/ambassadör!?

"Inte så farligt"...

Är det så långt vi har kommit i misären...?
Citera
2025-05-09, 16:34
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Skicka en bög att snacka med Trump ,herrejösses vilken tur att det stoppades.
Citera
Medlem
Varför sa han inte att bilderns var AI genererade??
Hade kanske varit hans räddning?
Eller så är det ett toppen av ett isberg och han lade sig helt platt och erkände. Måhända att den inskickade har ett helt album till sitt förfogande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Problemet som jag ser det är att han ljugit om detta för arbetsgivaren. Då kan det bli en säkerhetsrisk. Om han skulle lägga ut känsliga bilder men offentligt stå för det är ingen risk.

Det blir ju helt skevt om det ska finnas krav på ett fläckfritt förflutet. Då får vi myndighetspersoner som tycker Peth-tester kan vara skäl till indraget körkort och att det inte är något problem att massavlyssna alla. Personer med fläckfritt förflutet är på gränsen till psykopater.

Därför får man för mig lägga ut bilder på sig själv, köra för fort eller provat knark. Så länge man står för det.
Mycket som inte berättas, kör du med öppna kort åker du ut ur rekryteringsprocessen direkt.
Citera
2025-05-09, 16:35
Medlem
Nädu Månsan, jag tror inte en majoritet av befolkningen medvetet skulle söka fram en bild föreställande tidelag.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad är det för snack? Ponera att det finns en alldeles äkta bild på Donald Trump när han sätter på en kamel i arslet. Nästan alla kommer självfallet vilja se bilden även om dom inte tänder på orangehåriga gamla gubbar eller kameler.
Citera
2025-05-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcederberg
Nädu Månsan, jag tror inte en majoritet av befolkningen medvetet skulle söka fram en bild föreställande tidelag.
Jo, om världens kändaste man blev påkommen med att sätta på en kamel och det fanns bildbevis skulle en majoritet av jordens befolkning vilja se den utifrån nyfikenhet.
Citera
2025-05-09, 16:40
Medlem
Nu på TV4, reporter pratar om det här, reporter som är så klar transing så jag googlade namnet, och javisst.
Är vi totalt omgivna av folk som är bi trans bög lesb poly mm
Jag är alltså onormal nu förtiden, gillar det motsatta könet.
Citera
2025-05-09, 16:41
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocketShip
Det känns som man kan utesluta nazi-bilder (om det nu när så att han är i en kärleksrelation med Herr Fuckner). Kan det kanske vara foton från någon sexfest dr det förekommer droger? Eller kanske några lättklädda bilder/sexbilder?

Känner du inte till Ernst Röhm?
Citera
2025-05-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttsing
Jag gissar att flera användare här, journalister, etc, redan har begärt ut bilderna. Möjligen kommer bilderna sekretessbeläggas helt eller delvis vid utlämningen. I så fall kan man behöva överklaga till kammarrätten.

Användaren Melanoleuca verkar redan ha bilderna. (FB) Nya säkerhetsrådgivaren Tobias Thyberg avgår efter 12 timmar pga sexbilder på Grindr

Frågan är hur man skulle kunna lägga sekretess på det. Det handlar ju inte om rikets säkerhet och personen har själv lagt ut bilderna på internet. Det kan omöjligen finnas sekretesskäl för det mailet. Moralistregeringen som vi har idag kan ju försöka men de framstår bara som ett gäng pingstmuppar som inte vet vad demokrati är. Men det kommer Tidölaget få uppkört i röven en vacker dag. Då kan de tom få känna sig som Thyberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in