2025-05-09, 14:12
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Vad hade mannen för eventuella kvalifikationer för ämbetet ?

Han hade inte jobbat fysiskt i hela sitt liv! Det är en kavalifikation om någon!
Citera
2025-05-09, 14:13
Medlem
patsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Vad hade mannen för eventuella kvalifikationer för ämbetet ?
Han är bög.
Citera
2025-05-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Hur ska han kunna veta vad bögen lagt upp på grindr? Det är troligen gamla bilder som är borttagna sedan länge. Nån har laddat ner dem och drar fram dem nu.

Enligt ChatGPT:
2009-2014 fick man lägga upp bilder av sexuell karaktär..Efter det är det mycket mer strikt.

Otillåtna bilder:

Nakenhet, sexuell upphetsning eller genitalier är inte tillåtna – detta bryter mot Grindrs användarvillkor.

Bilder som innehåller våld, hat, droger eller minderåriga är också förbjudna.

Grindr har ett team som modererar bilder och användare kan också rapportera olämpligt innehåll.

Ja och nej. Du får inte ha nakenbilder på din profil på Grindr.

Du kan fortfarande skicka sådana bilder i en konversation med andra på appen. Vilket är vad som sannolikt skett här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RocketShip
Det känns som man kan utesluta nazi-bilder (om det nu när så att han är i en kärleksrelation med Herr Fuckner). Kan det kanske vara foton från någon sexfest dr det förekommer droger? Eller kanske några lättklädda bilder/sexbilder?

Varför skulle man utesluta den typen av bilder pga det?
Citera
Medlem
Ser fram emot att se bilden förmodligen en dvärg till statsminister i blöja tillsammans med läderholm och tyberg i koppel.
Citera
2025-05-09, 14:18
Medlem
Men nakenbilder kan väl inte ha varit anledning till att han får avgå? Alla människor är ju nakna ibland. Det är väl ingen säkerhetsrisk? Han kan jobba naken om han vill, jag hade inte brytt mig. Det måste ha varit något värre än så.
Citera
2025-05-09, 14:21
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triumphspeedtriple
Han verkar ha dåligt omdöme vår olycksalige Satsminister. Garderobsbögar som leker i ankdammen.

Så här sa vår store ledare i går morse:

Enligt statsministern har Thyberg "unika kunskaper och kvalifikationer för att samordna och inrikta regeringens arbete med Sveriges nationella säkerhet"

Vore ju klädsamt om statsministern i dag kunde förtydliga eller specifiera exakt vilka unika
egenskaper han har ?
Citera
2025-05-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Men vad är det för bilder - lägg ut. LÄGG UT!

En allmän handling är en dokument som är tillgänglig för allmänheten enligt offentlighetsprincipen
Citera
2025-05-09, 14:25
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Så här sa vår store ledare i går morse:

Enligt statsministern har Thyberg "unika kunskaper och kvalifikationer för att samordna och inrikta regeringens arbete med Sveriges nationella säkerhet"

Vore ju klädsamt om statsministern i dag kunde förtydliga eller specifiera exakt vilka unika
egenskaper han har ?
Ja, det vore ju det minsta man kan begära.

Stolle till SM.
Citera
Medlem
Problemet är inte om han har lagt upp en bild av en kuk, eller en avsugning eller sitt anus. Eller om han är bög. Problemet är att han ljög i säkerhetskontrollerna. Det finns definitivt FLERA frågor där han borde ha berättat om bilderna. Hade han gjort det hade det troligen inte varit problem. Om de inte är olagliga av typen peodofili, sex med djur osv. Samma hade gällt om han varit hetero och lagt ut porriga bilder på sig själv någon gång i tiden. Man berättar om det, resonerar om det. Så får någon annan avgöra om det är en säkerhetsrisk eller inte. Troligen inte. Men det var lögnerna som var skiten i det blå skåpet.
Citera
Medlem
Anmäl till diskrimineringsombudsmannen! Låter som solklar homofobi!
Citera
2025-05-09, 14:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Frågor som måste ställas:

*Får man inte jobba som säkerhetsrådgivare om man är bög?
*Om man får jobba som det, trots läggningen: Får man då inte skicka bilder på sig själv till andra bögar?
*Om man får skicka bilder: Måste man då alltså berätta om det i förväg för statsministern innan man blir anställd?

Nå, vad säger den samlade expertisen här på Flashback...?

Bonusfråga:
*Om man måste berätta om eventuella bilder i förväg för statsministern: Gäller det då bara bögar, eller även alla andra sexuella läggningar?
Som nationell säkerhetsrådgivare får man inte riskera att utsättas för utpressning. Man får alltså inte som person själv vara en säkerhetsrisk.
Ens läggning, beteende o.s.v. kan vara klandervärt i sig, eller snarare anses vara det i vissa kretsar, men det får inte riskera nationens säkerhet.
Jag kan inte se annat än, att vad det än rör sig om för bilder som "florerar", så kan de möjligen inverka menligt på omvärldens syn på Sverige och innebära att säkerhetssamarbeten försvåras, vilket i sin tur riskerar vår säkerhet.
Men det kan också vara så, att dessa "kända" bilder bara är toppen av ett isberg. Att Kreml eller andra illvilligt inställda aktörer sitter på ännu värre material som kan användas för utpressning.

Personligen tror jag inte direkt på det senare, utan snarare att bildernas karaktär är av sådant slag att de kan vara grund för en förtroendekris. När jag såg (vanliga) bilder på Thyberg igår, tyckte jag att han hade psykopatiska drag. Han såg lite märklig ut med stirrande blick.
Därför föreslog jag tidigare i tråden att bilderna kunde föreställa honom i SS-uniform med läderpiska, utifrån att jag tänkte mig hans läggning åt S/M-hållet. I så fall skulle det kunna innebära problem för honom att samarbeta med tyskarna t. ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in