Citat:
Ursprungligen postat av
pestloppan
Frågor som måste ställas:
*Får man inte jobba som säkerhetsrådgivare om man är bög?
*Om man får jobba som det, trots läggningen: Får man då inte skicka bilder på sig själv till andra bögar?
*Om man får skicka bilder: Måste man då alltså berätta om det i förväg för statsministern innan man blir anställd?
Nå, vad säger den samlade expertisen här på Flashback...?
Bonusfråga:
*Om man måste berätta om eventuella bilder i förväg för statsministern: Gäller det då bara bögar, eller även alla andra sexuella läggningar?
Som
nationell säkerhetsrådgivare får man inte riskera att utsättas för utpressning. Man får alltså inte som person själv vara en säkerhetsrisk.
Ens läggning, beteende o.s.v. kan vara klandervärt i sig, eller snarare anses vara det i vissa kretsar, men det får inte riskera nationens säkerhet.
Jag kan inte se annat än, att vad det än rör sig om för bilder som "florerar", så kan de möjligen inverka menligt på omvärldens syn på Sverige och innebära att säkerhetssamarbeten försvåras, vilket i sin tur riskerar vår säkerhet.
Men det kan också vara så, att dessa "kända" bilder bara är toppen av ett isberg. Att Kreml eller andra illvilligt inställda aktörer sitter på ännu värre material som kan användas för utpressning.
Personligen tror jag inte direkt på det senare, utan snarare att bildernas karaktär är av sådant slag att de kan vara grund för en förtroendekris. När jag såg (vanliga) bilder på Thyberg igår, tyckte jag att han hade psykopatiska drag. Han såg lite märklig ut med stirrande blick.
Därför föreslog jag tidigare i tråden att bilderna kunde föreställa honom i SS-uniform med läderpiska, utifrån att jag tänkte mig hans läggning åt S/M-hållet. I så fall skulle det kunna innebära problem för honom att samarbeta med tyskarna t. ex.