2025-05-09, 08:30
Ja jag säger inte att han är fattig men han är absolut ingen man en ”Golddigger” skulle jaga, som vissa sinnesslöa påstått.
Han har det som rätt många medelklassfamiljer.
Fattar inte hur man kan tro att han blivit rik på Cara Mia. Han är inte Håkan Hellström och inte ens Håkan Hellström och våra andra stora artister är väl förmögna?
Skulle vara Per Gessle och fd ABBA isåfall, de som haft internationella framgångar.
Måns har varit med i några melodifestivaler och uppträder på krogar och offentliga stadsfester på sommaren.
Vilket är stabilt för en artist, många måste ha ett vanligt jobb också, men ingenting man blir så rik på att det når nivån av kuttersmycke-på-armen-som-bara-vill-åt-”pengarna”.

Stackars Ciara har ju älskat Måns på riktigt och gett allt i äktenskapet medans han inte ens jobbat i samma land som hon och barnen och legat med halva Sverige under tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
sedan ska det skattas också. När jag såg Måns lägenhet till försäljning blev jag förvånad att den låg så avsides, i Kungsholmen. Och lägenheten såg så tråkig ut.
Måns har det bra men är inte rik, han har två barn att försörja och nu skilsmässa.
Att köpa ett vanligt hus med 3 sovrum vägg i vägg i England kostar 4-5 miljoner i ett halv slitet område . Och så är köket ganska fult jämfört med skandinavisk standard. Folk har någon förstorad bild att Måns är stenrik och ciara bara vill åt hans förmögenhet. HAHA.

Det tragiska är att Måns är manipulativ och han ville väl ha familj och barn men ingen i Sverige hade tagit Måns med en tång. Så han hittade ett offer i utlandet som inte har en aning om hans bravader av paow knullande och knarkande och sexmissbruk med alla otroheter i bagaget. Han erkände väl till henne Delvis som alla manipulerande as gör för att bygga tillit men endå fortsätta med beteendet .
Han visste att äktenskapet skulle krascha så han övertala henne att komma till Sverige för att rädda äktenskapet in i det sista. Men han ville hellre att dom
Kraschade i Sverige än England. Hur kan han separera ciara från sin andra son? Så sorgligt

Idag kommer den efterlängtade domen!
Citera
2025-05-09, 09:32
Medlem
MongoHasses avatar
När Paow knullade Måns måste det varit första gången hon också hade en Thai-katoy med i leken...
Citera
2025-05-09, 10:46
En kvart kvar till beslutet i TR skall meddelas

Jag är pessismistiskt lagd och tror tyvärr att TR går på linjen som M driver och fastställer barnens hemvist till Sverige även om jag hoppas att de resonerar annorlunda.
Citera
2025-05-09, 10:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
En kvart kvar till beslutet i TR skall meddelas

Jag är pessismistiskt lagd och tror tyvärr att TR går på linjen som M driver och fastställer barnens hemvist till Sverige även om jag hoppas att de resonerar annorlunda.
Kom ihåg vad jag sagt oavsett sida som får rätt kommer dem överklaga till hovrätten detta, båda har argumentet men problemet är att barnen är tydligt inskrivna i Sverige och förskolan samt dagis verksamheten...
Sedan det som komplicerar det hela är Brexit då UK gick ur EU då faller alla ingångna avtal mellan länder,men har för mig Bryssel konventionen säger väl där barnen har sin hemvist dags dato är det som ska gälla sedan barnen är födda i Sverige per automatik svenska medborgare!
Men ska bli intressant läsa domen hur den är skriven i formalia!
Citera
2025-05-09, 10:58
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Ja jag säger inte att han är fattig men han är absolut ingen man en ”Golddigger” skulle jaga, som vissa sinnesslöa påstått.
Han har det som rätt många medelklassfamiljer.
Fattar inte hur man kan tro att han blivit rik på Cara Mia. Han är inte Håkan Hellström och inte ens Håkan Hellström och våra andra stora artister är väl förmögna?
Skulle vara Per Gessle och fd ABBA isåfall, de som haft internationella framgångar.
Måns har varit med i några melodifestivaler och uppträder på krogar och offentliga stadsfester på sommaren.
Vilket är stabilt för en artist, många måste ha ett vanligt jobb också, men ingenting man blir så rik på att det når nivån av kuttersmycke-på-armen-som-bara-vill-åt-”pengarna”.

Precis så är det. Artister i Sverige, även stora sådana, är inte speciellt rika. Det man dessutom tjänar pengar på numera är att antingen skriva stora hitlåtar och turnera; Måns turnerar i princip bara i Sverige och hans två stora låtar (Cara Mia och Heroes) är inte ens skrivna av honom. Han är beroende av att arbeta som oss andra och med alla skandaler som sker kring hans person just nu så riskerar han snarare att kånka än att Ciara kommer att gå iväg med en säck pengar.

Om hon var pengakåt så hade det varit bättre för henne att sköta allt privat och inte säga något som kan skada hans rykte. Ciara skulle antagligen få mer pengar av att gå tillbaka till att skådespela vid det här laget...
Citera
2025-05-09, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kom ihåg vad jag sagt oavsett sida som får rätt kommer dem överklaga till hovrätten detta, båda har argumentet men problemet är att barnen är tydligt inskrivna i Sverige och förskolan samt dagis verksamheten...
Sedan det som komplicerar det hela är Brexit då UK gick ur EU då faller alla ingångna avtal mellan länder,men har för mig Bryssel konventionen säger väl där barnen har sin hemvist dags dato är det som ska gälla sedan barnen är födda i Sverige per automatik svenska medborgare!
Men ska bli intressant läsa domen hur den är skriven i formalia!

Haagkonventionen är en konvention påskriven av enskilda länder, inte en EU regel. Brysselförordningen däremot bör vara riven.

Men självklart har du rätt i att saker kommer överklagas till höger och vänster
Senast redigerad av katperlom 2025-05-09 kl. 11:03.
Citera
2025-05-09, 11:10
Kort: Barnen ska överflyttas till CJ.
Citera
2025-05-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk

Fyfan vad fantastiska nyheter!
Citera
2025-05-09, 11:13
Citat:

Tack för att du meddelade detta, vilket glädjande besked! Hoppas nu M avstår från att överklaga för att rädda sitt eget rykte
Citera
2025-05-09, 11:14
Men som flera i tråden redan spekulerat om: MZ lär nog begära prövningstillstånd i hovrätten.
Citera
2025-05-09, 11:15
Medlem
Rikskrim08s avatar
Det var väntat. Glädjande att barnens bästa varit i fokus.
Citera
2025-05-09, 11:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Återstår se då kommer en överklagan från MZ sida till 100%, sedan rätt väntat ärligt talat i tingsrätten sitter nämndemän som inte har juridisk bakgrund!
Väl i hovrätten sitter inga lekmän utan juridisk kunniga personer som är jurister till yrket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in