2025-05-09, 08:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Tydligen hade Trumps gäng mer koll på honom än Kristersson. Det var dem som stoppade honom från mötet och sen uppdagades det för Kristersson. Vilken jävla nolla, Kristersson alltså.
Citera
2025-05-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Enligt ratsit bor Thyberg tillsammans med en man vid namn Fuckner (ej skämt).

Ren gissning är, eftersom han varit ambassadör i Afghanistan, Tblisi och Kiev, att det rör sig om bilder som främmande makt kan utöva utpressning kring.

Fuck! ja nu är nog Thyrberg helt fucked med sådana bilder på sig som gör att han måste avgå, undrar om någon här kan gräva fram bilden
Citera
2025-05-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Får han lön/avgångsvederlag?

min gissning är att han får nöja sig med 6 månaders avgångsvederlag för dessa 1-2 timmars arbete och 10 timmars standby tid, jag tror inte han går lottlös men det lär komma fram, men 6månader skulle inte förvåna mig
Citera
2025-05-09, 08:23
Medlem
Kan nån lägga upp länken på bilden.. vill se vad som ligger denne man till last
Citera
2025-05-09, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Tydligen hade Trumps gäng mer koll på honom än Kristersson. Det var dem som stoppade honom från mötet och sen uppdagades det för Kristersson. Vilken jävla nolla, Kristersson alltså.

+1

Nu måste vi få en trovärdig säkerhetsrådgivare som kan återupprätta förtroendet och den enda jag ser framför mig är Dan Eliasson.
Citera
2025-05-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
Gammal militär, AMF.
Kan GARANTERA att Säpo inte ens är tillfrågad. Man har förutsatt att en ambassadör från Afghanistan och Ukraina redan har det som krävs.
Man kan inte dela hemlig information till en politiker = glappkäft.
Här är det något fatalt fel när man blir säkerhetsrådgivare i 12 timmar.

Det är det där j@ hönshuset regeringen som brustit. Är det Uffes kompisar som blir utsedda så är det ju kris över förtroendet.

Håller med att anställningsförfarandet i detta fallet nog är lite höjt i dunkel.

Kanske att politiker med rätt CV och arbetslivserfarenhet, som jobbat sig upp inom partiet, faktiskt undgår viss säkerhetsgranskning.

Det är kanske endast vissa politiker (med ”fel” bakgrund och ”out house” rekryteringar per se som faktiskt hamnar hos SÄPO för granskning.

Transparensen är inte helt klar!
Citera
2025-05-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RocketShip
Regeringens nya säkerhetsrådgivare Tobias Thyberg stoppas enligt uppgifter i flera medier. Ingen mer info än:

"DN skriver att man ställt frågor till regeringen om en bild som ser ut att vara på Thyberg, utan att gå in på vad den föreställer.

"Bilden är av känslig karaktär, men DN har inte kunnat verifiera när den är tagen, eller hur den har spridits", skriver tidningen."

https://www.expressen.se/nyheter/exp...7-f3ba804661c2

Vad vet vi?
Det rör sig om en bild han själv har lagt upp på en dejtingsajt för flera år sedan. En bild som anses vara en säkerhetsrisk då den skulle kunna utnyttjas av främmande makt.
Citera
2025-05-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Tydligen hade Trumps gäng mer koll på honom än Kristersson. Det var dem som stoppade honom från mötet och sen uppdagades det för Kristersson.
Varifrån har du fått den infon?
Citera
2025-05-09, 08:27
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det torde bli en fin hacka för några timmars jobb! Hur mycket fick den där centerpartisten som hade snabeln ute i kollektivtrafiken?
Obs rykten påstår att han ville ha 15 miljoner för att lämna allt frivilligt. Ärendet är filmat och lämnat till åklagare. Han har till slut medgivit att det är han som trallar inför unga 13 åriga tjejer i kollektivtrafiken.
Sedan har vi en moderat som sprungit med snorren rakt ut och antastat fruntimmer.

Många är kvalificerade som nationell säkerhetsrådgivare.
Citera
2025-05-09, 08:28
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hur kan en bild på Grindr utgöra en säkerhetsrisk? Han nämnde alltså inte kontot på Grindr inför anställningen, men är det så allvarligt? Eller är det bilden i sig som är allvarlig?
Om snubben är öppet gay finns det ju inget känsligt i att ha ett konto på Grindr? Inte som att han riskerar utpressning för att någon upptäcker att han gillar män.

Även om han är öppet bög kan ett anonymt eller sexuellt explicit konto ändå utnyttjas för utpressning, särskilt av främmande makt. Det här med att visa küken eller rövhålet eller vad det nu är på bild tas inte emot med en axelryckning i alla delar av världen. (Är det någon som har sett dessa bilder för övrigt?)
Om kontot dolts, varit i ett komprometterande sammanhang eller innehållit känsligt material, kan det uppfattas som ett säkerhetsproblem eftersom det tyder på bristande omdöme eller möjlig exponering för påverkan. Så det är inte bögeriet i sig som är problemet utan den potentiella risken som kan följa med hemligheter eller olämpligt hanterade digitala spår.
Citera
2025-05-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
Många är kvalificerade som nationell säkerhetsrådgivare.

Ja. Det är ju en ren hittepåtjänst som existerar bara för att det ska låta bra. Problemet är att det bara blivit skit med den rollen.
Citera
2025-05-09, 08:32
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Har bilderna Jonas Berring-karaktär? (FB) Jonas Berring - SVT Profil onanerar öppet mm - Bilder!

Jag tänkte också på honom. Hade inte han...öh..utlösning på gymredskap och liknande. Stoppade in saker i stjärten? Kalla mig gammaldags men jag tycker det är lite olämpligt i gemensamma utrymmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in