2025-05-09, 06:55
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_Thyberg Thyberg har masterexamen i statsvetenskap från Uppsala universitet och masterexamen i internationell ekonomi från Handelshögskolan i Stockholm. Utöver svenska talar han engelska, tyska, ryska, franska och spanska.
Bara faktumet att det finns en människa nånstans som existerar just nu och heter så är fascinerade. Han måste ha levt i snart 50 år, varit ung, kanske gift sig, utbildat sig och gjort saker utan att en del eller många av oss andra inte ens någonsin hört namnet förrän nu.
Citera
2025-05-09, 06:56
Medlem
Förmodligen blev han headhuntad direkt inifrån partiet.

De trodde nog han var ett säkert kort pga han redan hade högre internationell befattning som säkert innebär viss säkerhetsklass.

Frågan är om han verkligen passar för fortsatta uppdrag på denna nivå eller om taket nu är nått?
Citera
2025-05-09, 06:56
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Exakt min tanke när jag läste om detta. Först tyckte jag det hela var lite lustigt, men sen insåg jag att detta är jävligt illavarslande. Efter haveriet Landerholm lär ju säkerhetsavdelningen fått sätta in sina skarpaste hjärnor i samband med den nya rekryteringen. Eller så gjorde de inte det. Båda alternativen är lika illa. Dessa klåpare är allt som står mellan oss och avgrunden.

Ja sånt här "går" ju knappast att kolla innan läget blir skarpt. Det är inte DN själva som grävt fram fotona utan snarare nån kollega för regeringskansliet som känner sig förfördelad och läckt bilderna som det skvallrats om på kontoret. Precis samma sak hände med Henrik Landerholm där alla uppgifter i pressen kommit inifrån kansliet
Citera
2025-05-09, 06:57
Medlem
RutgerFuchss avatar
Kom igen nu Flashback! Det är det här vi finns för.

Var är bilderna?!?
Citera
2025-05-09, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Det var tråkigt, här valde man äntligen en man med ett bra cv och bra bakgrund rent utbildningsmässigt. Dessutom kan han tala så många viktiga språk!
Som någon här i tråden sa, man får välja, man kan inte vara allt. Det handlar inte om att han är
Bög, men att han ska ha massa bög naken bilder är väl bara spiken i kistan . Att han ens fått vara ambassadör är också förvånande och ingen grävt i honom tidigare.
Vad är det som händer?

Ingen är fri från skuld
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Varför har han då inte släckt ner sitt konto? Eller är det ok i bögvärlden att ha ett Grindr-konto när man är gift?

Han behöver ju inte ha kvar kontot, det räcker att någon skärmdumpat.
Citera
Varför måste vi ha en Nationell Säkerhetsrådgivare överhuvudtaget?
Vi har ju Säpo, Noa, m fl institutioner där politiker får korrekt lägesinformation ifrån.
Varför måste våra politiker utse någon j@ klåpare som får ta del av hemlig information men som inte klarar av det?
Varför skall ett litet kryp som en stadsminister, partiledare utse en sådan utan bakgrundskontroll?
Det blir ju svagaste delen i säkerhetskedjan.
Först en idiot med damp och sfäriska störningar och nu en läderbög som håller till på datingsidor för rumpnissar.
Vad blir det nästa gång?
Citera
2025-05-09, 07:02
Medlem
Har av naturliga skäl aldrig befattat mig med Grindr men fått för mig att det är som Tinder fast uppenbart med den skillnaden att man tydligen lägger upp hardcorebilder ?

Landerholm kunde inte hålla ordning på sina papper och Thyberg bögade bort jobbet med bilder på Grindr. Ska vi försöka med en centerpartist nu då så det blir tredje gången gillt ?
Citera
2025-05-09, 07:07
Medlem
RutgerFuchss avatar
Bögbilder är en sak, men åldern på partnern är mer bestickande..
Citera
2025-05-09, 07:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
Varför måste vi ha en Nationell Säkerhetsrådgivare överhuvudtaget?

Det måste vi såklart inte alls. Landerholm var ju den förste någonsin, och vi klarade oss minst lika bra utan någon på den låtsasposten tidigare. Tjänsten tillkom väl bara för att Uffe ville hitta på ett jobb åt sin gamle polare. Och sedan sket det sig ju.
Citera
2025-05-09, 07:11
Medlem
Thybergs tidigare jobb framstår som tillräckligt upphöjda och kvalificerade för att vissa bilder skulle ställt till problem redan då. Fattar inte riktigt varför han inte skulle kunna vara säkerhetsrådgivare även om det finns en 10 år gammal bild ”lättklädd” bild på honom?
Citera
2025-05-09, 07:13
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Har av naturliga skäl aldrig befattat mig med Grindr men fått för mig att det är som Tinder fast uppenbart med den skillnaden att man tydligen lägger upp hardcorebilder ?

Landerholm kunde inte hålla ordning på sina papper och Thyberg bögade bort jobbet med bilder på Grindr. Ska vi försöka med en centerpartist nu då så det blir tredje gången gillt ?

Haha! Ja det hade verkligen blivit stoff för oppositionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in