2025-05-08, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
https://imgur.com/a/bi5Jo0N

Han som inte vill ha drama.

Och som sagt, han lyssnar inte på brorsans podd....?

"Jag har reflekterat och gått vidare i livet" typ.
Exakt det J kommit fram till och uttryckt i podden.
Enda skillnaden är att den ena talar sanning.

Han får sån panik nu när INGEN nappar på betet.
Desperationen lyser igenom. Kolla clickbait rubriken på Youtube. Och nej,jag har inte tittat på videon och tänker inte göra det heller. Men de måste ju länka till allt i alla sociala medier och folk sprider fast man inte vill se det....
Men lycka till och hoppas de hinner innan han åker in. Men de kanske har rum för sånt på fängelset också?
Citera
2025-05-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jaså, och det vet du, hur då?

Hur jag vet vadå? Att dårar här inne svarar på någon sekund om man påstår att inget brott har begåtts.

Hur i helvete skall man veta att inget har gjorts? Om det inte duger med flera månaders polisutredning?

Är det ett tecken för dig att brottet stämpling har begåtts så är dummare än Chrippa!
Citera
2025-05-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Kanske alla ska släppa detta evinnerliga ältande om brott har begåtts eller ej.
NÅT har stått i dessa chattar/meddelanden eller?
Räcker ju med att han ens tänkt dessa tankar mot sin egen bror för att konstatera att det är en sjuk människa som förhoppningsvis får äta sin egen skit snart.
Sån otrooolig idiot.
Karma.

Exakt nu är du något på spåret. Klandervärt och vidrigt är det att skriva sådant om någon, men inte brottsligt.
Citera
2025-05-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Tyvärr du kan inte avgöra det, i mina ögon är han skyldig trots att dom la ner det.

Ofan vad normalt av dig att skriva det här. Dina ögon är totalt värdelösa, den kan man avgöra ifall du tror att det där brottet har begåtts som han utreddes för.
Citera
2025-05-08, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Exakt nu är du något på spåret. Klandervärt och vidrigt är det att skriva sådant om någon, men inte brottsligt.

Skönt att vara överens om nåt.
Citera
2025-05-08, 21:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Enda skillnaden är att den ena talar sanning
Chrippa har ju redan bevisat att flera anmälningar inte lades ner pga åtalsunderlåtelse som Jocke påstod, utan lades ner pga brist på bevis.
Citera
2025-05-08, 21:20
Medlem
Citat:
Kanske alla ska släppa detta evinnerliga ältande om brott har begåtts eller ej.
NÅT har stått i dessa chattar/meddelanden eller?
Räcker ju med att han ens tänkt dessa tankar mot sin egen bror för att konstatera att det är en sjuk människa som förhoppningsvis får äta sin egen skit snart.
Sån otrooolig idiot.
Karma.
Det vore klädsamt om ältandet slutade, verkligen. Något fruktansvärt stod det i dessa meddelanden eftersom Polisen gjorde en anmälan. Vet man inte så kan man vara tyst imho.

Blir intressant att se vad beslutet blir imorgon.
Citera
2025-05-08, 21:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Och?
Du sa att den enda skillnaden var att en talar sanning och en ljuger.
Citera
2025-05-08, 21:28
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
I dina ögon och i allas ögon så har inte brott begåtts saken är utredd. Polisen hittade ju för guds skull en chatttråd sägs det ju, som polisen utredde för den påminde om en stämpling men kom fram till att det var något.

Det är ingen skillnad på dina ögon och andras i detta fallet.
Förstår inte hur du tänker här....ett brott kan väl visst ha skett, polisen säger ju bara att man inte har eller kan skaffa bevis så det räcker för åtal. Stor skillnad.
Finns massor på exempel på utredningar som läggs ner i brist på bevis, men det betyder ju inte att brottet inte har begåtts för det.
Citera
2025-05-08, 21:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Det vore klädsamt om ältandet slutade, verkligen. Något fruktansvärt stod det i dessa meddelanden eftersom Polisen gjorde en anmälan. Vet man inte så kan man vara tyst imho.

Blir intressant att se vad beslutet blir imorgon.
Det behöver inte stå något fruktansvärt för att polisen ska inleda en utredning.
Eran okunskap när ni samtidigt ska sitta här och låtsas kunna så mycket är bara patetiskt.
Man misstänker att ett brott kanske har begåtts, man påbörjar en polisutredning, utredningen visar att det inte finns några bevis för att ett brott har begåtts och utredningen läggs ner.

Att det påbörjas en utredning betyder inte att personen är skyldig eller att det finns bevis. Det betyder att polisen ska utreda om personen är skyldig och om det finns bevis.
Citera
2025-05-08, 21:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Förstår inte hur du tänker här....ett brott kan väl visst ha skett, polisen säger ju bara att man inte har eller kan skaffa bevis så det räcker för åtal. Stor skillnad.
Finns massor på exempel på utredningar som läggs ner i brist på bevis, men det betyder ju inte att brottet inte har begåtts för det.
Vart säger polisen "att man inte har eller kan skaffa bevis så det räcker för åtal."? Länk?
Citera
2025-05-08, 21:30
Medlem
Citat:
Och som sagt, han lyssnar inte på brorsans podd....?

"Jag har reflekterat och gått vidare i livet" typ.
Exakt det J kommit fram till och uttryckt i podden.
Enda skillnaden är att den ena talar sanning.

Han får sån panik nu när INGEN nappar på betet.
Desperationen lyser igenom. Kolla clickbait rubriken på Youtube. Och nej,jag har inte tittat på videon och tänker inte göra det heller. Men de måste ju länka till allt i alla sociala medier och folk sprider fast man inte vill se det....
Men lycka till och hoppas de hinner innan han åker in. Men de kanske har rum för sånt på fängelset också?

Jag håller med dig fullt ut, jag litar fullständigt på vad Jocke har berättat om.
Det känns som han tycker det är jobbigt att ingen nappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in