2025-03-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdaggmar
Rivotril? Vet inte om som du sä0ger det inte finns på något vanligt utbud hos en läkare om inte då kan du alltid be en läkare ansöka om ta in en specifik om du har goda själ varför denna tillverkares produkt är det bättre alternativet fast det finns andra tillverkare samm ämne

Just rivotril tillverkar dem inte längre
Citera
2025-03-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
De svenska ”svenska” klona idag kommer från läkemedelsbolaget Cheplapharm , har haft polare som pissat på dem och galenika och samma värden även på blod prov Roche sålde rättigheterna runt 2017 och således tillverkar dem inte rivotril längre är väl små justeringar kan jag tänka mig i bindning s ämnen och så vidare är samma sak med gamla svenska Xanor Pfizer idag är det viatris som tillverkar dem tabletterna är likadana märkta u94 men de verkar som de tar bort dem här små extra god sakerna för de var skillnad på Roche och dem som finns nu
Har haft Iktorivil på recept sedan 2017 och minns när Cheplapharm tog över tillverkningen (vilket blev en liten omläggning i produktionen och Iktorivilbrist som läkaren på den tiden löste med Stesolid som substitut under en tid) men jag känner noll skillnad på de tabletter Roche tillverkade kontra Cheplapharm.
Citera
2025-03-26, 00:46
Medlem
Citat:
Hur fick du det förskrivet om man får fråga mot ångest eller ? Är svårt som satan med bens numera 2mg räcker med rivo, dem du nämner är väl i glasburk ser nästan ut som Roche burkarna är väl bara annat märke dvs det som står ovan ?
Oj fick 4 mg dagligen mot ångest 2017 då det var lite för klent tryck i 30 mg Sobril per dag plus att Sobril inte är världens bästa Bensodiazepin heller och min dåvarande läkare var ett stort Iktorivil fan.

Inte för att den är svagast det går alltid att dosjustera utanför att det är långsamt påslag, kort verkanstid, dålig ångestdämpning jämfört med annat, skum torrfylleeffekt på högre doser och snabb toleransutveckling.

Förutom Iktorivil och Sobril så har det varit lite recept på Nitrazepam (Licens numera), Xanor och Stesolid samt Z analogerna Stilnoct och Imovane genom åren.
Citera
2025-03-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Benson med minst "flumpotential", men samtidigt stark effekt. Samtidigt upplever jag att toleransen inte ökar som på alprazolam eller diazepam vilket också är ett plus. Jag kan fan ta 20-40mg klonazepam och fortfarande vara rätt okej. Givetvis "flöddrad", men inte dum i huvudet på samma sätt om jag hade tagit motsvarande alprazolam. Då blir jag helt mongo.

Nu är det ju ingen bra idé att ta så höga doser, men bara för jämförelse av "flumpotential".
Tagit 4 mg per dygn sedan 2017 och ja noll flumpotential jämfört med annat men 100 % ångestdämpning och nada toleransutveckling. Andra Bensodiazepiner bygger jag dock tolerans på snabbt och jag har väl testat det mesta.
Citera
2025-03-26, 00:52
Medlem
Citat:
Verkar som Roche inte gör klonazepam längre burkarna är den samma men det är under Cheplapharm
Roche sålde varumärket Iktorivil till Cheplapharm dvs det finns ingen "äkta" Roche Iktorivil längre.

Varför Cheplapharm köpte varumärket och inte bara började att tillverka generika fattar jag dock inte då patentet har gått ut för länge sedan.

Ryktet säger även att Cheplapharm köpte varumärkena Valium och Rohypnol av Roche samtidigt.
Citera
2025-03-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Roche sålde varumärket Iktorivil till Cheplapharm dvs det finns ingen "äkta" Roche Iktorivil längre.

Varför Cheplapharm köpte varumärket och inte bara började att tillverka generika fattar jag dock inte då patentet har gått ut för länge sedan.

Ryktet säger även att Cheplapharm köpte varumärkena Valium och Rohypnol av Roche samtidigt.

Ja därför fasade många gråzons länder ut dem när de va dags Ungern Lettland Litauen etc burkarna som fanns för ett par år sedan var därifrån
Citera
2025-04-28, 23:03
Medlem
Jag skulle vilja höra era tankar och erfarenheter gällande användningen av Rivotril (Klonazepam) i jämförelse med Diazepam och Alprazolam, särskilt i relation till sömnproblem. Hur upplever ni att Rivotril påverkar er sömn, särskilt när det gäller att minska oro eller ångest kring att somna (t.ex. rädsla eller nojor)? Jag är nyfiken på för- och nackdelar mellan dessa mediciner när det gäller effektivitet och eventuella biverkningar, och om någon har upplevt att en specifik medicin har varit bättre för att hantera just sömnrelaterad oro.
Citera
2025-05-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Jag skulle vilja höra era tankar och erfarenheter gällande användningen av Rivotril (Klonazepam) i jämförelse med Diazepam och Alprazolam, särskilt i relation till sömnproblem. Hur upplever ni att Rivotril påverkar er sömn, särskilt när det gäller att minska oro eller ångest kring att somna (t.ex. rädsla eller nojor)? Jag är nyfiken på för- och nackdelar mellan dessa mediciner när det gäller effektivitet och eventuella biverkningar, och om någon har upplevt att en specifik medicin har varit bättre för att hantera just sömnrelaterad oro.

Med ett par öl och en spliff funkar det mesta. Frågor på det?
Citera
2025-05-05, 12:02
Medlem
en polare hae kommit hem från grekland med 150st receptbelagda Lexotanail 3mg och om jag ej kmr ihåg fel, är det som typ korttidsverkande iktorivil? eller kanske mer åt stesolid hållet? hm
men han gillade ej dem , han var där 2-3månader

är bromazepam mer åt ikto? som jag har på recept eller stess?
potent? då det har liksom från både stess och iktorivil egenskaper men kan vara helt åt helvete också.
3mg rosa.
Citera
2025-05-05, 13:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zopifanta1
en polare hae kommit hem från grekland med 150st receptbelagda Lexotanail 3mg och om jag ej kmr ihåg fel, är det som typ korttidsverkande iktorivil? eller kanske mer åt stesolid hållet? hm
men han gillade ej dem , han var där 2-3månader

är bromazepam mer åt ikto? som jag har på recept eller stess?
potent? då det har liksom från både stess och iktorivil egenskaper men kan vara helt åt helvete också.
3mg rosa.

Bromazepam är som Diazepam fast vekare
Citera
2025-05-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
För att svara väldigt kort och enkelt nu efter att ha haft alla tre på recept så är det Diazepam alla dagar i veckan som gäller vid sömnproblem då åtminstone jag upplever den som den Bensodiazepinen av de tre som man blir mest slö och sllmänpåverkad av.

Tog ytterst låg dos av den pga det dagtid när jG stod på den ett tag men 10 mg till natten var finfint att sova på.

Iktorivil har trötthet som biverkan första månaden som försvinner och Xanor kan funka som insomningstablett i kombination med massa annat men det är det preparatet av de tre som du blir minst fysiskt påverkad av utan mer psykiskt.
Citera
2025-05-08, 21:12
Medlem
Hej..

Kommer avgiftas från metadon. Har aldrig missbrukat något annat då det inte varit något för mig - men kom att tänka på hur otroligt behjälpligt benzo är vid avtändningar på andra saker.. Hur lämpar sig ikto för mitt ändamål? Den är ju inte bara ångestdämpande men även muskelavslappnande? Jag kommer ha enorma svettningar och muskelspänningar under minst två veckor. Druckit metadon i 6 månader. 70 mg.

Behöver råd. Det är tvåor jag har. Hur ska jag dosera, och hur ofta? Hur långt tid kan jag äta preparatet utan att jag utvecklar ett beroende även där? Tänker ju enbart använda ikton under avgiftningen utav metadonet.

Återigen, jag har aldrig tyckt om benzo annars så jag ser risken som bra mycket mindre. Men kroppen utvecklar ju endå ett beroende, men tänker 14 dagar max att gå på det.

Men vill ju inte ta för hög dos, det är ju onödigt - så hjälp mig här är ni snälla.
Senast redigerad av nextlife 2025-05-08 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in