Citat:
Ursprungligen postat av
RAKA-KORT
Inte en chans, flera av oss män är extremt farliga och kraftfulla och jag är en alfa som skulle psykologiskt och fysiskt bryta ner en stor procent av gorillans uthållighet och hälsa.
Efter gorillan är klar med mig så kommer den vara halvt ihjälslagen, och då kvarstår 99 gubbar, och under tiden dom fightas så återhämtar jag mig och ansluter igen och avslutar jobbet och räddar så många jag kan.
En gorilla svingar till en gång och så är du död. Läste en artikel om att en stor gorilla i teorin kan marklyfta 2000kg. Det var nån teoretisk uträkning, det är väl svårt att få dom att marklyfta i verkligheten.
Människan har ingenting som kan penetrera skinnet på en gorilla, inga tänder eller klor, dom kan inte skada den. Att slå och sparka en gorilla lär inte fungera, den kommer inte att känna nått. Enda chansen skulle vara att försöka omringa den hålla sig på avstånd och hoppas att den tröttar ut sig så mycket så att den inte orka stå upp mera innan den haft ihjäl alla. Men det hade antagligen inte fungerat.