2025-05-08, 13:18
Avslutad
PL-15 stärker Kinas förmåga att dominera luftrummet i potentiella konflikter, särskilt i scenarier som Taiwanstratten eller Sydkinesiska havet. Dess långa räckvidd gör att den kan engagera fienden på säkert avstånd, vilket är avgörande i modern luftkrigföring.

Pakistan har alltså använt PL-15E i praktisk strid, vilket bekräftar dess roll som en central del av landets luftförsvar. Detta har stor betydelse för den regionala säkerhetsbalansen, särskilt i konflikten med Indien.
Citera
2025-05-08, 13:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Det finns massor av paralleller till Israel och det så kallade palestinska folket. Det borde tjäna som varnande exempel för pakistanierna, men som påpekats tidigare saknar muslimer konsekvenstänk. Det viktiga är att göra allahs vilja.

Problemet är att vi aldrig sätter ner foten. Omvärlden låter alltid muslimerna hålla på in absurdum utan att straffa dem för deras dåliga beteende. Tvärtom försöker vi hela tiden förhindra att Israel och Indien gör något, vi binder deras händer bakom ryggen och säger "aja baja" varje gång det börjar bli nära att muslimerna själva får uppleva en underkastelse, en villkorslös kapitulation.

Om vi behandlade Japan och Nazityskland på samma sätt som vi behandlar Palestina eller Pakistan så skulle AVK fortfarande pågå.
Citera
2025-05-08, 13:23
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Hoppas på en etnisk konflikt i Storbritannien?

Det beror väl på vad man har för läggning? Du får hoppas på vad du vill så länge det inte skadar någon annan.

Men pakistanier förhåller sig till indier som norrmän till svenskar. Tas inte på allvar.

Pakistanierna har ägnat sig åt kusingifte i släktled efter släktled. Det är en nästan medveten ansträngning att förstöra sig själva som nation. Över 80 procent av alla föräldrapar är nära släkt med varandra. Kombinera det med Islam och du har en en ond cirkel av fattigdom, sjukdom, låg utbildningsnivå, låg IQ och klansamhälle. Det enda folkslag som kan tävla med pakistanierna i inavel är palestinierna. Där är bara hälften av föräldraparen släkt...å andra sidan ofta väldigt nära släkt *host*
Senast redigerad av Y-FRONT.GROOVYBABY 2025-05-08 kl. 13:31.
Citera
2025-05-08, 13:35
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Problemet är att vi aldrig sätter ner foten. Omvärlden låter alltid muslimerna hålla på in absurdum utan att straffa dem för deras dåliga beteende. Tvärtom försöker vi hela tiden förhindra att Israel och Indien gör något, vi binder deras händer bakom ryggen och säger "aja baja" varje gång det börjar bli nära att muslimerna själva får uppleva en underkastelse, en villkorslös kapitulation.

Om vi behandlade Japan och Nazityskland på samma sätt som vi behandlar Palestina eller Pakistan så skulle AVK fortfarande pågå.

Håller med. Tyvärr är det gaphalsarna och sossekärringarna som äger frågan. Folk fattar inte att araberna som härjar runt i Mellanöstern är exakt samma araber som våldtar, mördar och terrorbombar här i väst. Det är många europeiska ledare som nu "fördömer" Israel som kommer att se ut som idioter nästa gång det smäller på deras hemmaplan. Om Israel inte har rätt att försvara sig så har inte Macron det heller.
Citera
2025-05-08, 13:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y-FRONT.GROOVYBABY
Folk fattar inte att araberna som härjar runt i Mellanöstern är exakt samma araber som våldtar, mördar och terrorbombar här i väst. Det är många europeiska ledare som nu "fördömer" Israel som kommer att se ut som idioter nästa gång det smäller på deras hemmaplan. Om Israel inte har rätt att försvara sig så har inte Macron det heller.

På många sätt är det värre i väst än i arabvärlden för i arabvärlden förstår ledarna att man måste hålla pli på muslimerna och sätta ner foten när islamism visar sig. De enda ställena där islamismen är värre än i väst är i princip "Palestina" och Afghanistan samt Afrika. Hur läget är i Pakistan just nu vet jag inte riktigt men jag skulle gissa att de har mindre tolerans för islamism än ex. UK.
Citera
2025-05-08, 13:41
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Min fiendes fiende är min vän. Indien och Kina har varit i konflikt sedan början av 1960-talet. Så det ligger i Kinas intresse att Indien måste använda militära resurser i deras västra del istället för i norr, öster och till havs. Speciellt till havs stör kineserna kraftigt. Indiens ekonomi är mindre än den kinesiska så kineserna försöker göra problemen för Indien stora så Indien måste välja var man sätter in militära resurser. Men kina vill inte ha ett storkrig utan lagom problem för Indien.

Indien har dock tiden på sig då Kina kommer att tappa halva befolkningen på några decenier.
Citera
2025-05-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Indien har dock tiden på sig då Kina kommer att tappa halva befolkningen på några decenier.

Kina är ju inte dumma. Och anser de att de kommer förlora i framtiden, så ökar ju risken för att man slår till tidigare.
Citera
2025-05-08, 14:18
Medlem
Vad är det för område dom bråkar om och varför?

Eller är det ett religionskrig?
Citera
2025-05-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Varför skulle Indien eller Pakistan för den delen vara våra vänner?

Dom behöver vår teknologi och vi kan få varor billigt tillverkade med deras arbetskraft.

Men BRICS är ett hot mot vårt relativa välstånd.
Citera
2025-05-08, 15:50
Medlem
Jag har varit på en sällskapsresa till Indien för 15 år sedan och det var en av mina sämre resor måste jag säga.
Ja det är kanske off topic men sedan dess har jag varit kritisk till Indien. Det var skitigt, det luktade illa på många ställen och maten var tveksam. Tur att man inte blev sjuk. Även Taj Mahal var bögigt.

Jag kan föreställa mig hur illa det luktar i Kreml nära bajsväskorna.

Vänd om!! Håll inte på Indien. Stötta inte Kreml-klicken, den luktar illa.

Enligt nyheterna har Paki dödat 40 indiska soldater och Indien verkar vilja "hämnas". Men vi har ännu inte sett Pakis hämnd för den Indiska attacken.

Jag tror att Pakis militär vill gå till strid men kanske bromsar "politikerna".
Citera
2025-05-08, 15:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vad är det för område dom bråkar om och varför?

Eller är det ett religionskrig?

Kan inte säga att jag läst in mig på den senaste röran men det brukar väl vara Kashmirregionen som man träter om.

Nu senast verkar väl dock attackerna från Indiskt håll vara mot någon terrorgrupp inne i Pakistan, eller vad Indien åtminstone anser vara en terrorgrupp.

Att de två länderna är lite lätt i luven på varandra är väl dock inget nytt och att det just den här gången skulle leda vidare till en större konflikt känns väl inte mer troligt än vanligt.
Citera
2025-05-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja inte börja bomba sönder en befolkning kanske.. terrorister kommer alltid finnas och eller ”återuppstå”.
Dom slutar aldrig om inte indien bombar dom. Deta är ett helt rätt beslut av indien muslimer måste lära sig att terrordåd inte lönar sig. Nu dog över 100 terrorister och Pakistan har inget val än och backa nu.
Indien vann kriget redan efter 1 dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in