2025-05-08, 13:36
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Det pågår en challenge på Tiktok där vem vinner 100 män mot 1 gorilla, jag anser att rätt svar är män men 63% tror att gorillan vinner.

Vad säger vetenskapen? Personligen känner jag att jag kan ta en gorilla själv
Citera
2025-05-08, 13:46
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det beror väl på, hundra Män eller hundra "män", dvs hundra gen X eller hundra sittkissande soyboys av gen Z.

100 st gen X om dom kommer samtidigt så har knappast gorillan så stor chans men kommer dom en och en och gorillan får ta en brejk efter att ha maulat var tjugonde man så vinner gorillan.

Gen Z kan komma i tusental och dom är chanslösa mot gorillan oavsett om dom är beväpnade eller ej.
Citera
2025-05-08, 13:51
Medlem
Hur tänker ni att männen har en chans? Det finns utrymme för kanske 9-10män åt gången som kan slå/sparka och "hålla fast" gorillan. En halvmiss från apan och samtliga ligger på marken.
Citera
2025-05-08, 13:58
Medlem
pyroclasms avatar
Skulle onekligen vara svårt för männen men anta att några lyckas peta ut ögonen... då borde någon annan kunna.. hmmm... nej, det kommer inte funka tror jag. Gorilla för the win.

Jag tror inte människor utan tillhyggen kan skada en gorilla nämnvärt utom kanske ögonen. Och även utan ögon kan den försvara sig. Vad skulle vara ömtåligt på en gorilla? Fingrar/tår? tror inte det. adamsäpple? nope. Solar plexius/mage? nope. Njurar/revben? nope, pung? inte livsfarligt eller ömtåligt som på människor.

mina 5 cent.
Citera
2025-05-08, 13:58
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det beror väl på, hundra Män eller hundra "män", dvs hundra gen X eller hundra sittkissande soyboys av gen Z.

100 st gen X om dom kommer samtidigt så har knappast gorillan så stor chans men kommer dom en och en och gorillan får ta en brejk efter att ha maulat var tjugonde man så vinner gorillan.

Gen Z kan komma i tusental och dom är chanslösa mot gorillan oavsett om dom är beväpnade eller ej.
Men om gorillan är en fjolla då?
Citera
2025-05-08, 14:02
Medlem
skraxs avatar
Gorillan sliter huvudet av den första mannen och sen springer resten för livet.
Citera
2025-05-08, 14:03
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Men om gorillan är en fjolla då?
Ja talar vi om en svensk gorilla eller en vanlig gorilla? Är det någon jävla pride gen z gorilla så kan jag ensam ta 100st såna.

100 män mot 1 vithaj?
Citera
2025-05-08, 14:04
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Kolla, 1 på 100 har aids.

Så 98 av männen håller fast gorillan medan den utvalda med aids knullar gorillans röv, eventuellt dör gorillan då av aids. Den sista mannen springer bara åt andra hållet.

Slutsats mellan 1 - 99 av männen dör, gorillan dör men åtminstone alltid en man som klarar sig!
Citera
2025-05-08, 14:09
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Kolla, 1 på 100 har aids.

Så 98 av männen håller fast gorillan medan den utvalda med aids knullar gorillans röv, eventuellt dör gorillan då av aids. Den sista mannen springer bara åt andra hållet.

Slutsats mellan 1 - 99 av männen dör, gorillan dör men åtminstone alltid en man som klarar sig!
Eller så gruppvåldtar aids-killen alla 99 killar samtidigt så dom också får aids och så är det 100 aids-män mot 1 gorilla
Citera
2025-05-08, 14:16
Medlem
JeffCuckleys avatar
Jag tvekar starkt på att gorillor är så bepansrade som många här verkar inbilla sig. De är nog inte heller särskilt strategiska och skulle nog ha svårt att tänka ut en gångbar plan när 100 gubbar kommer rusande.
Citera
2025-05-08, 14:19
Medlem
ReijoHervonens avatar
Helt utan nån form av vapen, klubbor, spjut eller?

En stor silverrygg skulle ha livet av hundra män alla dagar i veckan utan att behöva ta ut sig.
Citera
2025-05-08, 14:21
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Helt utan nån form av vapen, klubbor, spjut eller?

En stor silverrygg skulle ha livet av hundra män alla dagar i veckan utan att behöva ta ut sig.
Inte en chans, flera av oss män är extremt farliga och kraftfulla och jag är en alfa som skulle psykologiskt och fysiskt bryta ner en stor procent av gorillans uthållighet och hälsa.

Efter gorillan är klar med mig så kommer den vara halvt ihjälslagen, och då kvarstår 99 gubbar, och under tiden dom fightas så återhämtar jag mig och ansluter igen och avslutar jobbet och räddar så många jag kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in