2025-05-08, 13:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Den psykotiska kärringen som stalkat My i nio år har till och med själv lämnat brev i hennes brevinkast. Fan va jag hade väntat med ett baseballträ innan för dörren dag och natt på att hon skulle lämnat nästa brev och då slagit henne sönder och samman.
Citera
2025-05-08, 13:19
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Fast, det vet vi väl inte - handen på hjärtat?

Jag är inte ute efter att spä på rykten, försöker bara luska reda på vad som mest troligt har hänt.

Berätta varför det spelar nån roll för dig vad en människa gör, och som inte har begått något grovt brott och som oskyldigt anklagats, antagligen, för att ha berättat om en händelse som hänt i ett tjejgäng och där alla säger att My ska krossas på grund av ett antagande att det är hon som spridit saken vidare, trots att många visste om vad som hänt! Och det har de ju lyckats med. Vilken karma de skapat åt sig själva säger jag bara. Att sparka på nån som ligger ner är väl bland det värsta man kan göra. De flesta hade nog tagit livet av sig av den enorma pressen hon fick genomgå under 9!! års tid, där denna tråd spelar en viktig roll.

Och både du och andra hyenor som girigt gräver er in i en annan människas liv har en stor skuld då man förföljer en annan människa med hjälp av mobbning och ryktesspridning, och ger stalkern eld på brasan. Hur kan man leva med sig själv undrar jag bara.

Jag känner inte My, jag är ingen idol till henne, men att gräva sig in i hur hon ser ut, vad hon gör, hur hon är, och skapa en tråd där en person skriver över 3000 inlägg, det måste man ju fatta är bara sjukt. Och att man själv vill delta i detta sjuka övergår mitt förstånd.
Senast redigerad av sirsia0 2025-05-08 kl. 13:23.
Citera
2025-05-08, 13:21
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Handen på hjärtat så tror jag att någon missunnsam elak jävel har startat ett drev!
Inte en enda person har lagt upp bevis här.

Du kan mycket väl ha rätt. Tror inte någon av oss vet (jag gör inte det iaf!). Uppenbart är dock att vi har olika hypoteser. Jag fäster dock stor tilltro till en del av de källor som citeras. [Magdalena Graaf, Monas Universum är de två jag har koll på. Övriga icke, skall sägas.]

Dock: Min magkänsla är "Ingen rök, utan eld."
Citera
2025-05-08, 13:24
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Alltså, jag är inte heller ute efter rykten. Däremot, "svar som kan bevisas" kan givetvis vara svårt. Vad kan bevisas, liksom? Fast ifall flera oberoende källor påstår något - ligger det troligen sanning bakom. Det här är trots allt Flashback och inte en domstol.

Som flera andra påtalat innan så finns handhavandet av blomsteraffärens öde samt plagiat och annat fuffens My har haft för sig, längre bak i den här tråden, men även bloggbevakning har skrivit om och gått djupare in på detaljer.
Citera
2025-05-08, 13:28
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Du kan mycket väl ha rätt. Tror inte någon av oss vet (jag gör inte det iaf!). Uppenbart är dock att vi har olika hypoteser. Jag fäster dock stor tilltro till en del av de källor som citeras. [Magdalena Graaf, Monas Universum är de två jag har koll på. Övriga icke, skall sägas.]

Dock: Min magkänsla är "Ingen rök, utan eld."

Ja, kära du, Magdalena är ju en väldigt trovärdig person som är en del av den händelse som spreds. En händelse som i min värld är helt sjuk och som finns berättad i tråden. Men trovärdig då den skapade skilsmässa och tråkigheter i familjer. En händelse som involverade tre stycken. Och sen skulle de hämnas då det kom ut vad de gjort.
Citera
2025-05-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Berätta varför det spelar nån roll för dig vad en människa gör, och som inte har begått något grovt brott och som oskyldigt anklagats, antagligen, för att ha berättat om en händelse som hänt i ett tjejgäng och där alla säger att My ska krossas på grund av ett antagande att det är hon som spridit saken vidare, trots att många visste om vad som hänt! Och det har de ju lyckats med. Vilken karma de skapat åt sig själva säger jag bara. Att sparka på nån som ligger ner är väl bland det värsta man kan göra. De flesta hade nog tagit livet av sig av den enorma pressen hon fick genomgå under 9!! års tid, där denna tråd spelar en viktig roll.

Och både du och andra hyenor som girigt gräver er in i en annan människas liv har en stor skuld då man förföljer en annan människa med hjälp av mobbning och ryktesspridning, och ger stalkern eld på brasan. Hur kan man leva med sig själv undrar jag bara.

Jag känner inte My, jag är ingen idol till henne, men att gräva sig in i hur hon ser ut, vad hon gör, hur hon är, och skapa en tråd där en person skriver över 3000 inlägg, det måste man ju fatta är bara sjukt. Och att man själv vill delta i detta sjuka övergår mitt förstånd.

Det är ju precis det jag är intresserad av - är hon oskyldigt anklagad? Eller inte.

I övrigt tror jag du riktar dig till andra i den här tråden. Jag började skriva idag och har verkligen inte vare sig grävt eller spridit rykten kring My. Jag undrar vad fan som egentligen skett.
Citera
2025-05-08, 13:36
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Det är ju precis det jag är intresserad av - är hon oskyldigt anklagad? Eller inte.

I övrigt tror jag du riktar dig till andra i den här tråden. Jag började skriva idag och har verkligen inte vare sig grävt eller spridit rykten kring My. Jag undrar vad fan som egentligen skett.

Det tror jag du aldrig får veta. Och hon har inte begått något allvarligt brott som ställt henne inför domstol. Så många som är partiska i smutskastningen av en människa. Och baserat på vad man hört. En som skrev nyss kunde till och med redogöra för vad som kommit in på hennes privata konto. Det är ju lögn fattar man ju.

Om hon är si eller så, vem bryr sig? Jag tycker att man ska dra fram riktiga brottslingar och vad de gör istället. Så folk kan skydda sig mot dem och kvinnor inte bli mördade av farliga män.
Citera
2025-05-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Som flera andra påtalat innan så finns handhavandet av blomsteraffärens öde samt plagiat och annat fuffens My har haft för sig, längre bak i den här tråden, men även bloggbevakning har skrivit om och gått djupare in på detaljer.

Tack för detta!

Jag är, tvärtemot vad flera här tycks tro, inte på korståg gentemot MM. Försöker bara hitta trovärdiga förklaringar på vad som faktiskt hänt. "What the hell just happened?"

Det som chibibotto refererar är naturligtvis inte opartiskt, men det är i linje med trådens topic. Sen om det kan vara sant eller icke, det får jag värdera efter jag läst.
Citera
2025-05-08, 13:46
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Tack för detta!

Jag är, tvärtemot vad flera här tycks tro, inte på korståg gentemot MM. Försöker bara hitta trovärdiga förklaringar på vad som faktiskt hänt. "What the hell just happened?"

Det som chibibotto refererar är naturligtvis inte opartiskt, men det är i linje med trådens topic. Sen om det kan vara sant eller icke, det får jag värdera efter jag läst.

Alla uppgifter om ny Martens AB är offentliga, du kan kolla upp likvidation skuldsaldo och betalningsanmärkningar själv om du vill.
https://krafman.se/my-martens-ab/556...com#takecredit
Citera
2025-05-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det tror jag du aldrig får veta. Och hon har inte begått något allvarligt brott som ställt henne inför domstol. Så många som är partiska i smutskastningen av en människa. Och baserat på vad man hört. En som skrev nyss kunde till och med redogöra för vad som kommit in på hennes privata konto. Det är ju lögn fattar man ju.

Om hon är si eller så, vem bryr sig? Jag tycker att man ska dra fram riktiga brottslingar och vad de gör istället. Så folk kan skydda sig mot dem och kvinnor inte bli mördade av farliga män.

Du har garanterat rätt, men synd att vi inte får veta! Är ju liksom det denna tråden handlar om.

I övrigt är jag enig med dig, för samhällets välmående är du helt rätt ute. Fast det är ett helt annat, större [och viktigare, får jag erkänna] topic.
Citera
2025-05-08, 13:47
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Det är väl helt rimligt att ställa frågor om hur resurser hanteras.

I slutändan kommer ett företag som sätts under likvidation påverka både dig och mig och alla andra som betalar skatt i Sverige.

Vad många i den här tråden undrar över är just vad som hände när My plötsligt fick för sig att sälja sitt företag och om det fick rätt till.

Är det så svårt att förstå varför hon var tvungen att sälja sitt företag? Stalkern trakasserade hennes anställda också och det är bevisat i programmet. My har inte ställts inför domstol för något brott.

Det förekommer svinn i miljardklassen och som kriminella invandrare utför via företag och du bryr dig om vad en mobbad och trakasserad c-kändis gör? Jag upphör aldrig att förvånas. Jag skulle bry mig mer om vad som händer i Sverige tack vare kriminella invandrare. Du försöker vinkla detta på ett olustigt sätt. Polisanmäl istället om du har bevis på oegentligheter så kan det utredas istället för att sprida insinuationer.
Citera
2025-05-08, 13:50
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Tack för detta!

Hur ska du kunna värdera vad som är sant eller inte? Utifrån din känsla? Hur kan du veta vad som sprids är sant eller inte? Det som var bra i programmet var att det var en f.d polis med de rätta kunskaperna som började gräva med hjälp av seriösa metoder. Inte vad nån blogg skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in