Citat:
Jamen om nu dom som blir beroende blir beroende och får lite sänkt kognitiv förmåga väger inte ett välmående psyke upp nackdelarna med benso behandling. Kan dock förstå tolerans problematiken men det är väl bara att skifta mellan preparat som funkar på olika sätt så kör man på ndri, ssri ett tag sen kör man på benso ett tag osså skiftar man så toleransen hålla i chack. Jag menar om man kan få en patient att känna sig lycklig/tillfredsställd med livet då har man väl vunnit.
Bensodiazepiner hjälper – men risken för beroende, tolerans och kognitiv försämring gör att de inte lämpar sig för långvarig användning. Därför är läkare restriktiva. Kombinationen med amfetamin kan kännas effektiv, men är neurobiologiskt riskfylld och svår att kontrollera. Det är inte brist på empati, det är medicinsk försiktighet.
Sen om denne blir beroende vad gör det, så länge han/hon känner sig nöjd och glad. Jag tar neuroleptika varje dag, jag har inget sug efter medicinen jag känner mig inte beroende av den men jag tar den likförbannat varje dag.
Benso blir man beroende av javisst men är det ens ett problem. Människor är beroende av föda för att överleva är då födan ett problem. Om du förstår vad jag menar.
Varför hakar hela världen upp sig över att det är nått dåligt att vara beroende. En cancersjuk är beroende av kemo för att överleva är då kemo nått dåligt.
Kanske bara jag som är på tok för liberal hade jag fått bestämma skulle alla mediciner va receptfria så ja så kanske det är. Jag e för liberal, men jag tycker fan att jag har en poäng i att vara i ett beroende är som att vara satans hantlangare enligt sjukvården. Det är sååå dåligt att vara i ett beroende. Åh nej jag är i ett beroende det sämsta som kunde hända har hänt, nu målar vi fan på väggen.