2025-05-08, 02:53
Medlem
Mindmes avatar
Jag har en bild som jag skulle vilja förstora upp och rama in i en ganska stor ram.

Är det bra att skriva ut på fotopapper bilden eller behövs det något stadigare som till exempel kartong eller kanvas?
Citera
2025-05-08, 04:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Jag har en bild som jag skulle vilja förstora upp och rama in i en ganska stor ram.

Är det bra att skriva ut på fotopapper bilden eller behövs det något stadigare som till exempel kartong eller kanvas?

Är det bra upplösning på bilden så den klarar av att förstoras?
Skicka bilden till något företag så kan de skriva ut bilden direkt på canavas om det är vad du vill ha. Väljer du fotopapper så är det inga problem heller då du får med ett tjockare ”papper” som baksida i ramen.
Citera
2025-05-08, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme

Fotopapper räcker med största sannolikhet så länge upplösningen på bilden tillåter det, vilket det också är sannolikt att det gör, om man inte går fram till bilden och betraktar den med lupp.

Här är ett exempel på en stor print med en Leica M8 med 10 megapixel.

https://www.youtube.com/watch?v=5PMsDr3Y4Qw
Citera
2025-05-17, 15:50
Medlem
Mindmes avatar
Det är 42 megapixlar på bilderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem