2025-05-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Det är en extremt ovanlig biverkning och du hallucinerar inte direkt som du gör på LSD. Handlar mer om att du får en "förändrad verklighetsuppfattning", alltså mer att du är typ förvirrad, förstår du vad jag menar? Men återigen extremt ovanligt och brukar mest förekomma vid långvarigt hårt (stora mängder) bruk.

Mer troligt att du fått tag i en skräp produkt..

E: jag vill minnas att denna fråga dykt upp flera ggr på kort tid, så då handlar det definitivt om dåliga produkter, aka något annat än tramadol.

Min kille misstänkte att det kunde vara Santeria.
Kan tillägga att jag står på mediciner regelbundet (Venlafaxin, Mirtazapin och Elvanse) som kanske kan påverka? Iaf SNRI tänker jag.
Var dock en kort hallucination.. Såg hans mamma gå igenom mina jackfickor i hallen, men hon var som i en annan dimension där det livet pågick, hon såg inte oss men vi (jag) kunde se henne. Sen försvann det och jag var som vanligt. Minns inte om jag kanske rökte lite cb det tillfället också eller kanske låg back i sömnen.
Citera
2025-05-03, 17:32
Medlem
Inte bra att kombinera tramadol med venlafaxin. Du ska inte kombinera tramadol med något som påverkar serotonin, säkert därför du fick hallisar. Ta gärna inte heller tillsammans med någon amfetamin då det ökar risken för anfall.

Läste i en reddit tråd att det var något skumt med santeria tramadol 200mg (dock 3 år gammal tråd) men den verkar kännas som tram jag köpt innan. Typ den röda från indien kändes likadan som denna.
Citera
2025-05-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Du har antagligen blivit pålurad de dåliga Santeria som (mest sannolikt) innehåller Nitazener.
Har själv blivit blåst på 10 kartor från gatan (Gbg-området) och trodde jag skulle dö.
Sedan dess har jag försökt vara ganska aktiv på FB och Reddit med varningar för dessa.

Det är enkelt att se skillnaden mellan de äkta och de som är "fake" när man väl stött på dom.
Plattare än de riktiga, samt brytskåra som är smalare och inte går ända ut i kanterna, och saknar även de rundade hörnen. Se jämförelse här (de keffa är till höger i bild)

https://imgur.com/zB4rP78

Tack för bra info! Mycket fin bild och verkar som jag fått de icke keffa. Av alla droger de kan lura en med så väljer de tramadol. Den är ju redan rätt billig!
Citera
2025-05-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkexet94
Min kille misstänkte att det kunde vara Santeria.
Kan tillägga att jag står på mediciner regelbundet (Venlafaxin, Mirtazapin och Elvanse) som kanske kan påverka? Iaf SNRI tänker jag.
Var dock en kort hallucination.. Såg hans mamma gå igenom mina jackfickor i hallen, men hon var som i en annan dimension där det livet pågick, hon såg inte oss men vi (jag) kunde se henne. Sen försvann det och jag var som vanligt. Minns inte om jag kanske rökte lite cb det tillfället också eller kanske låg back i sömnen.

Ta inga santeria, bara läs ett par sidor bakåt i tråden..

Samt, som någon annan också påpeka du ska absolut under inga som helst omständigheter blanda tram med venlafaxin eller amfetaminer!
Det gäller (sålångt jag vet) samtliga preparat som påverkar serotinet.

Till nästa gång ni ska knarka: läs på lite, oftast räcker det med knappt 10min googling. Livet är skört.

Psychonaut har en bra wiki.

E: här har du också en bra enkel chart på vad som går att blanda eller ej.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_polysubstance_combinations

Vill du veta mer om schemat ovan kan du besöka tripsit.me
Senast redigerad av firmahasten 2025-05-03 kl. 18:50.
Citera
2025-05-04, 22:25
Medlem
Någon som testat dom spanska versionen av T3?
Contramal retard 200
Citera
2025-05-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkexet94
Kan man hallucinera på tramadol?

Skit-santerian med nitazener kan få dig extremt yr med syn som släpar efter och det tar 30 min att skriva ett sms för du är så väck. Men ja, det är snarare snurrigt och jobbigt än att du ser coola mönster osv som nämnt ovan.
Citera
2025-05-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Visst är det så, inget av det jag hsr funkat. Har testat valium samt eszopiclone, den sistnämnda är ju för insomnia så tycker den borde ha en bättre effekt, starkaste dosen dessutom. Sover 2 kanske 3 timmar max. Kan inte få tag på annat än dessa två, iaf inte på en gång. Är så segt att det ska vara sömnen det hänger på, i övrigt är det som sagt inga problem alls. Det var 5 nätter sedan, tog 500 mg per dygn i flera månader. De snurriga är att jag kört flera vändor under åren och vill minnas att det gick betydligt bättre med sömnen första två, tre gångerna jag slutade. Har tagit koffeintabletter dessa dagar, kan ju vara så att det pajar ytterligare, det är ju inte svårare än att låta bli dom och se vad som händer. Men jag trodde i min enfald att det fanns något enkelt trick. Stort tack för svar iaf

Du gick cold turkey med andra ord?

Att det var enklare att sluta de första gångerna beror på något som kallas kindling symptom.
"Those who attempt to quit often experience painful withdrawal symptoms, and, due to the kindling effect, these symptoms worsen with each relapse."

Så tyvärr är det många som pekar på att det blir svårare för varje gång du försöker sluta.
Jag själv upplevde detta med lyrica. Käkade i ett år och slutade tvärt helt utan problem.
Tänkte såklart "Vad fan, får man ingen AT så kan jag väl börja käka igen" och där var det roliga slut.

I övrigt, så avråder jag starkt från att sluta cold turkey. Det är MYCKET större success rate för folk som trappar ner långsamt. Talar från egen erfarenhet när det kommer till tram. Men även för Lyrica.

Där har jag själv nu gått ifrån 600mg till 70mg om dagen över typ 4 månaders tid, och i princip inte haft något obehag alls. Så slow and steady är det som gäller. Framförallt lägre risk för relapse.
Citera
2025-05-06, 18:26
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace33
Någon som testat dom spanska versionen av T3?
Contramal retard 200
Jag testade. Tyckte de var keffa. De kanske verkar bättre på dig. Jag vet folk som gillade Contramal.
Citera
2025-05-06, 19:17
Medlem
Hur många tram krka 200mg skulle uppnå samma nivå som en oxycontin 40mg?
Citera
2025-05-07, 17:56
Medlem
Nu snurrar Tamol-X på gatorna igen verkar det som. Blev lite snopen när jag fick dessa istället för Santeria. Jag har för övrigt aldrig fått några "dåliga" santeria, vissa kanske har varit mer potenta än andra bara. Inte för att jag rekommenderar dom men vi minns ju senast Tamol översvämmade gatorna och de var de mest fake Tram som funnits på gatorna i närtid, förra året var det.

Men en markant skillnad jag upptäckte är att förra året så hette de Tamoll-X med två l istället för ett. Det fick många att reagera. De jag fick nu heter endast Tamol-X. Det är svarta trianglar på med en jordglob med en ring runtom. På högersidan står det Royal samt USA med en triangel ovanför med 5 stjärnornor i en båge.

Jag testade dom för 40 min sedan och känner redan av dom. Vi får se vart detta leder, kanske blir det som senast att ruset plötsligt bara dör av. Eller jag.

Återkommer
Citera
2025-05-08, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statengillarkuk
Inte bra att kombinera tramadol med venlafaxin. Du ska inte kombinera tramadol med något som påverkar serotonin, säkert därför du fick hallisar. Ta gärna inte heller tillsammans med någon amfetamin då det ökar risken för anfall.

Läste i en reddit tråd att det var något skumt med santeria tramadol 200mg (dock 3 år gammal tråd) men den verkar kännas som tram jag köpt innan. Typ den röda från indien kändes likadan som denna.
Vad för slags anfall är det du snackar om man kan få om man tar amfetamin och sen tar tramadol? Lite nyfiken, äre bara kramper vi snackar om eller är det nått hårdare typ av anfall typ ala epilepsi klass eller hjärtattack.

Tog typ 50 mg tramadol ovanpå en stor dos tjack typ 1.2g för några månader sen och fick inte nått anfall men jag antar att det rör sig om när man tar större doser 400-1000mg eller så.

Hade gärna velat veta hur anfallet ter sig om det är livshotande etc. Kan man överleva det, härda ut det så att säga. Så det kan vara värt att ta tramadol ovanpå ett amfetamin rus eller vid slutet av ett

Anledningen för att jag skulle vilja spetsa ett amfetamin rus med tramadol är att höja den euroforiska aspekten. Sen förlänga det euroforiska tillståndet och välbehaget. Och fasas över till ett tramadol rus när amfetaminet börjat gå ut. Sitter på lite tramadol jag kommit över 50mg tabletter. Det hade varit jävligt nice om man kunde gå över i ett tramadol rus från ett amfetamin rus typ 6-8 timmar efter senaste intag av amfetamin utan allt för stora risker.

Exempelvis drar i mig en 0.6 tjack vid senaste intag och känner hur det börjar gå ur efter en några timmar och stoppar sen i mig 400mg tramadol. Hade fan gjort det nu men vågar fan inte när du snackar om anfall. Mycket tacksam för svar.
Senast redigerad av PentiumAllan 2025-05-08 kl. 02:12.
Citera
2025-05-08, 08:05
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tym
Nu snurrar Tamol-X på gatorna igen verkar det som. Blev lite snopen när jag fick dessa istället för Santeria. Jag har för övrigt aldrig fått några "dåliga" santeria, vissa kanske har varit mer potenta än andra bara. Inte för att jag rekommenderar dom men vi minns ju senast Tamol översvämmade gatorna och de var de mest fake Tram som funnits på gatorna i närtid, förra året var det.

Men en markant skillnad jag upptäckte är att förra året så hette de Tamoll-X med två l istället för ett. Det fick många att reagera. De jag fick nu heter endast Tamol-X. Det är svarta trianglar på med en jordglob med en ring runtom. På högersidan står det Royal samt USA med en triangel ovanför med 5 stjärnornor i en båge.

Jag testade dom för 40 min sedan och känner redan av dom. Vi får se vart detta leder, kanske blir det som senast att ruset plötsligt bara dör av. Eller jag.

Återkommer
Tamol tillverkas av Aveo Pharmaceuticals i India. Företaget är skumt som fan. De tillverkar opioider menade för folk som använder de i berusningsyfte. Det är alltså inga riktiga mediciner. Samma företag tillverkar Royal 225 osv. Köp inte Tamol och liknande.
Kolla upp denna BBC dokumentären.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/articles/cwyew21yyjzo.amp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in