2025-05-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det finns minst en bild till som cirkulerar (stjärt). Men jag har inte kunnat avgöra om den är fejk eller ej så jag låter bli att länka.
Ska bli spännande om deta stämmer så har Frankrike en hel del och tänka på. Rafale borde kunna operera säkert mot Pakistan är dom nedbekämpade så tror jag sannolikheten är mycket stor att Pakistan har använt eget stridsflyg och hur dom har kunnat förlora 0-5 är ett mycket stort nederlag för Indien men även för Frankrike som har dessa flyg som ryggrad.
Citera
2025-05-07, 19:09
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Inga nya krig/konflikter med Trump som president....

Det finns en motpol till Trump (läs Kina) som gynnas av en konflikt mellan Pakistan och Indien. Är det verkligen Trumps fel att Kina vill sätta käppar i det amerikanska hjulet? Hade Harris styrt hade dialog inte ens varit ett alternativ -då hade vi haft ett världskrig. Det krävs så lite för att tänka ett steg längre, men likförbannat låter man sig manipuleras av enkelheten och det vänstervridna narrativet.

Nu vet jag självfallet inte om Kina har något med saken att göra, men det är möjligt och mer rimligt, än att USA har det. Det är ett spel med en herrans massa spelare. Att skylla allt på Trump är potentiellt att gå någon annans ärenden utan att förstå det större spelet.
Citera
2025-05-07, 19:25
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det finns en motpol till Trump (läs Kina) som gynnas av en konflikt mellan Pakistan och Indien. Är det verkligen Trumps fel att Kina vill sätta käppar i det amerikanska hjulet? Hade Harris styrt hade dialog inte ens varit ett alternativ -då hade vi haft ett världskrig. Det krävs så lite för att tänka ett steg längre, men likförbannat låter man sig manipuleras av enkelheten och det vänstervridna narrativet.

Nu vet jag självfallet inte om Kina har något med saken att göra, men det är möjligt och mer rimligt, än att USA har det. Det är ett spel med en herrans massa spelare. Att skylla allt på Trump är potentiellt att gå någon annans ärenden utan att förstå det större spelet.

Det har länge varit oroligt mellan Indien och Pakistan så detta har knappast något med Kina att göra.

Poängen här är att Trump inte kan stoppa några konflikter bara för att han får det att låta som det i sina tal.
Finns lixom inget recept för att förhindra detta när två länder har så pass stora problem med varandra.
Harris hade inte gjort det bättre, men inte heller sämre. Världskrig är det bara att släppa tankar på. Har man läst historia så vet man vad som utlöser det och förutsättningarna som krävs för att stora delar av hela världen ska gå i krig. Nu finns det inte några sådana förutsättningar.
Citera
2025-05-07, 19:26
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Två döda i Pakistan som dött, än, säger man i pakistanska medier.
Vet vi hur många döda i Pakistan som inte har dött, än?
Citera
2025-05-07, 19:49
Medlem
Citat:

Har har ju rätt lite inflytande i denna konflikten De har ju krigat sedan urminnes tider.
Citera
2025-05-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det finns minst en bild till som cirkulerar (stjärt). Men jag har inte kunnat avgöra om den är fejk eller ej så jag låter bli att länka.

Citat:
CNN cannot independently verify the claim and has reached out to the Indian government for a response. At a later press conference where Indian officials said their strikes had targeted training camps belonging to militant groups Lashkar-e-Tayyiba (LeT) and Jaish-e-Mohammed (JeM), officials did not address the claims and took no questions from the media.

Citat:
Pakistani military sources later said they shot down five Indian Air Force jets and one drone in “self-defense,” claiming three Rafale jets – sophisticated multi-role fighters made in France – were among those downed as well as a MiG-29 and an SU-30 fighter

Indien är en demokrati och Pakistan har en rätt korrupt regering med en militär som en stat i staten med en hel annan agenda än vad den muslimska regeringen har. Är nog klokt att inte ta bilderna som äkta förrän det är bekräftat.
Citera
2025-05-07, 20:04
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:

HUr ny är konflikten mellan terroristerna i pakistan och indien?
Citera
2025-05-07, 20:05
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja, Trump har gjort hela världen osäkrare så som han hållit på. Hans vurmande för Ryssland har totalt rubbat den känsliga balansen som fanns.

dom här curryländerna har bråkat så länge jag kan minnas, har inget med trump att göra
Citera
2025-05-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Indien är en demokrati och Pakistan har en rätt korrupt regering med en militär som en stat i staten med en hel annan agenda än vad den muslimska regeringen har. Är nog klokt att inte ta bilderna som äkta förrän det är bekräftat.

Demokrati med ett kastsystem där man öppet diskriminerar miljontals människor ? Jo Tjena
Citera
2025-05-07, 20:11
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Demokrati med ett kastsystem där man öppet diskriminerar miljontals människor ? Jo Tjena

Och så har vi Pakistan som är i rang med Islamiststaten Iran. Då känns Indien mer som en av världens största demokratier.
Citera
2025-05-07, 20:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Och så har vi Pakistan som är i rang med Islamiststaten Iran. Då känns Indien mer som en av världens största demokratier.

Han tillhör det andra gänget.
Går inte att förklara för en idiot, att han är en idiot.
Citera
2025-05-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Är chicken tikka masala mest indiskt eller mest pakistanskt?

Det är engelskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in