2025-05-07, 19:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoin startade ute i samhällets periferi. Det ligger i sakens natur att de första som kom ut som bitcoinentusiaster inte tillhörde samhällets mittfåra. Men på senare år är det ganska många investerare som har övertygats. Personligen har jag mer förtroende för utkantsfigurer och är inte auktoritetstroende alls, men här är några mer etablerade jag kommer på på rak arm:

Paul Tudor Jones
Jack Dorsey
Robert Kiyosaki
Howard Lutnick
Larry Fink
Stanley Druckenmiller
Cathie Wood
Elon Musk
Chamath Palihapitiya
Mark Cuban
Bill Miller
Ray Dalio
Tim Draper
Raoul Pal
Dan Tapiero

...om vi skall ta några av de stora inom finansvärlden. Kan börja lista politiker, artister och idrottare också men poängen är nog förmedlad.
Citera
2025-05-07, 19:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
På tal om Trump, för någon timme sedan:
Eric Trump says, “I love Bitcoin. I own a lot of it, and Trump owns a lot of it.”
Så det handlar alltså om ren och skär korruption? Kan du tänka dig om familjen Trump öppet sa att de äger massor av aktier i Tesla och samtidigt ville att staten köper samma aktier för skattepengar?

Vilka tunga argument ni framför i tråden alltså
Citera
2025-05-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Tack, det ser ju hyfsat bra ut även om det blir sämre och sämre ju längre ner på listan man kommer

Oklart varför det verkar finnas ett behov av att lyfta fram McGregor och Tatebros när det finns mer respektabla aktörer att luta sig mot.

Har aldrig sett någon som lyfter fram Tatebros i bitcoinsammanhang. Men de är väl tämligen duktiga på att marknadsföra sig själva.

Haka inte upp dig för mycket på personerna, är mitt tips. Det är många auktoriteter som har gjort bort sig fullständigt om bitcoin genom åren.

Jag kan rekommendera (FB) Boktips-tråden om du vill sätta dig in i bitcoinfrågan i sak.
Citera
2025-05-07, 19:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Stanley Druckenmiller
Cathie Wood
Elon Musk
Chamath Palihapitiya
Mark Cuban
Bill Miller
Ray Dalio
Tim Draper
Raoul Pal
Dan Tapiero

...om vi skall ta några av de stora inom finansvärlden. Kan börja lista politiker, artister och idrottare också men poängen är nog förmedlad.
De flesta av dessa har ju redan avslöjat sig som rena pajasar som endast vill scamma till sig pengar.

Argumentet är riktigt ihåligt oavsett, för det går att hitta tusentals ekonomer och finansmän som skrattar åt bitcoin.
Citera
2025-05-07, 19:24
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Stanley Druckenmiller
Cathie Wood
Elon Musk
Chamath Palihapitiya
Mark Cuban
Bill Miller
Ray Dalio
Tim Draper
Raoul Pal
Dan Tapiero

Elon ska ni alltid ha med. Hur många bitcoin har Elon samlat på sig då?
Citera
2025-05-07, 19:26
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Har aldrig sett någon som lyfter fram Tatebros i bitcoinsammanhang. Men de är väl tämligen duktiga på att marknadsföra sig själva.

Haka inte upp dig för mycket på personerna, är mitt tips. Det är många auktoriteter som har gjort bort sig fullständigt om bitcoin genom åren.

Jag kan rekommendera (FB) Boktips-tråden om du vill sätta dig in i bitcoinfrågan i sak.

Nä, det var mest Sithmaster (nytt konto nu) som drog fram dem som stöd för att bitcoin är brabäst.

Sen är det många här på flashen som FOMO-hetsar och mest spekulerar i att kursen ska "to the moon" tillsammans med bluffbolaget Strategy.
Citera
2025-05-07, 19:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Han har bara sagt att han har Bitcoin, men mig veterligen aldrig hur många.

Däremot är det svårt för dig att vifta bort Teslas ca 10 000 (?) Bitcoins. Måste glädja dig som Tesla aktieägare...?
Senast redigerad av Leaston 2025-05-07 kl. 19:30.
Citera
2025-05-07, 19:28
Medlem
Citat:

Cirka 20k bitcoin i sina företag, Tesla och Space X.

https://bitcointreasuries.net/

Jag minns inte eller vet inte hur många han har köpt privat. Han bekräftade dock nyligen att han äger bitcoin.
Citera
2025-05-07, 19:31
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Han har bara sagt att han har Bitcoin, men mig veterligen aldrig hur många.

Däremot är det svårt för dig att vifta bort Teslas ca 10 000 Bitcoins. Måste glädja dig som Tesla aktieägare...?

Citat:
Cirka 20k bitcoin i sina företag, Tesla och Space X.

https://bitcointreasuries.net/

Jag minns inte eller vet inte hur många han har köpt privat. Han bekräftade dock nyligen att han äger bitcoin.

Han har sagt att han har 0.5 BTC som han fått.

Tesla dumpade det mesta av sina bitcoin 2021 (eller 22) och har sen inte köpt några fler.

Ingen aning om varför SpaceX har bitcoin men det kanske också är nån legacy holding.

Oavsett så är det sjukt tramsigt att ta med Elon på en lista över bitcoinförespråkare. Eller snarare desperat.
Citera
2025-05-07, 19:35
Medlem
Citat:
Han har sagt att han har 0.5 BTC som han fått.

Tesla dumpade det mesta av sina bitcoin 2021 (eller 22) och har sen inte köpt några fler.

Ingen aning om varför SpaceX har bitcoin men det kanske också är nån legacy holding.

Oavsett så är det sjukt tramsigt att ta med Elon på en lista över bitcoinförespråkare. Eller snarare desperat.

Där får du allt plocka fram källor. Tesla sålde cirka hälften av de bitcoin de hade, och har kvar drygt 10k, se min länk.

Här nämner han sitt privata innehav: https://www.youtube.com/watch?v=HmbsThZcPu8

Han är inte en helt övertygad bitcoiner än dock (han larvar sig fortfarande med dogecoin), till skillnad från Jack Dorsey som deltar i samtalet.
Citera
2025-05-07, 19:40
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Där får du allt plocka fram källor. Tesla sålde cirka hälften av de bitcoin de hade, och har kvar drygt 10k, se min länk.

Här nämner han sitt privata innehav: https://www.youtube.com/watch?v=HmbsThZcPu8

Han är inte en helt övertygad bitcoiner än dock (han larvar sig fortfarande med dogecoin), till skillnad från Jack Dorsey som deltar i samtalet.

"Tesla bought $1.5 billion worth of bitcoin in February 2021, and at some point owned as much as $2.5 billion worth, according to Arkham data. However, the firm sold 75% of its holdings in early 2022 at a loss. "

https://www.coindesk.com/business/2024/10/15/is-elon-musk-selling-bitcoin-tesla-transfers-all-760m-of-its-btc-to-unknown-wallets
Citera
2025-05-07, 19:42
Medlem
Citat:
"Tesla bought $1.5 billion worth of bitcoin in February 2021, and at some point owned as much as $2.5 billion worth, according to Arkham data. However, the firm sold 75% of its holdings in early 2022 at a loss. "

https://www.coindesk.com/business/2024/10/15/is-elon-musk-selling-bitcoin-tesla-transfers-all-760m-of-its-btc-to-unknown-wallets

Ok, men då har de kvar 25 procent, som troligen är drygt 10k bitcoin. Tills siffrorna har vederlagts antar jag att https://bitcointreasuries.net/ har rätt uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in