2025-05-07, 15:35
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Är du säker på det?

https://www.youtube.com/watch?v=oAS1_DVdGt8

Jomen titta vad glada farbröderna är. De har hur roligt som helst. Tills vidare står jag fast vid det jag har sagt. Men jag har haft fel förr.
Citera
2025-05-07, 15:36
Medlem
Pakistan säger att hämnden inte har kommit ännu.

Pakistan bestämmer själva när den utlovade hämnden kommer.
Citera
2025-05-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja. Det var frid och fröjd och alla levde i harmoni innan den vita mannen kom. Innan dess var floderna av choklad och befolkningen var gjord av marshmallows.
Absolut, fanns inga krig innan 1600-1700 talet.
Citera
2025-05-07, 15:43
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Terrorismen är inte kontrollerad av Paki. Den poppar upp av andra orsaker.

Det kan inte vara rätt att bomba Pakistanska städer, som jag ser det.

Indien leker med elden.

Vilka orsaker tänker du på? Det finns omfattande bevis, även från västvärlden, som visar hur Pakistan bedrivit terrorism i Indien. ISI har i decennier använt grupper som Lashkar-e-Taiba och Jaish-e-Mohammed som verktyg i sin konflikt mot Indien, och det finns överväldigande bevis på det – från Mumbai 2008 till Pulwama 2019.

Terrorister har erkänt att de tränats i Pakistan, USA har pekat ut kopplingar mellan ISI och jihadisterna, och Pakistan har hamnat på FATF:s grå lista just för att de inte gör tillräckligt för att stoppa terrorfinansiering. Det här är inte indisk propaganda, det är hårda fakta erkända av FN, västerländska underrättelsetjänster och till och med pakistanska avhoppare.

Vad gäller målen Indien angriper så är det väl anläggningar just för såna här ändamål.

Indien har en av världens största arméer med över 1,4 miljoner aktiva soldater, och enorma resurser när det gäller vapen, flygplan och flottor. Indiens militärbudget är också en av de största i världen och överträffar Pakistans med synnerligen bred marginal. Så det kan absolut diskuteras vem som leker med elden.
Senast redigerad av flesh-flute 2025-05-07 kl. 15:52.
Citera
2025-05-07, 15:49
Medlem
Monerokungens avatar
Det Absolut bästa Är om båda länderna förgör varandra HELT till grunden! Och mest Humana för alla 99% av alla som bor på soptippen Indien och Pakistan. Helvetet på jorden.
Citera
2025-05-07, 16:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Minst 26 personer uppges vara dödade och nästan 50 skadade efter Indiens attacker mot Pakistan

https://www.interia.pl/?mp=promo&utm_medium=pan&utm_source=panpan&utm_cam paign=sebastian

Pakistan rapporterar att de har skjutit ner en SU-30, en MiG-29 och tre Rafales
Jösses. Pakistan säger alltså att Indien dödat 26 pers på Pakistansk mark.

(jag undrar hur länge sedan konflikten dessa två länder emellan var så blodig)

Har Indien gjort motsvarande påståenden?
Citera
2025-05-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Terrorismen är inte kontrollerad av Paki. Den poppar upp av andra orsaker.

Det kan inte vara rätt att bomba Pakistanska städer, som jag ser det.

Indien leker med elden.

På sätt och vis riktigt eftersom soldater ur Pakistans Armé då och då skjuts till döds
av dessa islamistiska terrorister, typ Al Qaida.
Oftast då i bakhåll, mer eller mindre välorganiserade sådana.

Det är terrorgrupper som är mycket väl finansierade men då framförallt på grund av vapen-,
opium- och heroin-handel.

Det verkar dock redan lugnat sig där vid gränsen.

Pakistan stängde sitt luftrum igår kväll och annonserade en stängning på 48 timmar.

Idag på eftermiddagen så är både Indiens och Pakistans luftrum tydligen öppna
igen.

Så detta har nog redan blåst över skulle jag tro ?
Senast redigerad av DrSvenne 2025-05-07 kl. 16:26.
Citera
2025-05-07, 16:14
Medlem
R5As avatar
Säga vad man vill men Pakistan ser ut att vara
mycket renare och ordentligare, Indien lever på sin Taj Mahal och sevärdigheter, men renlighet vet dom inte vad det är.
Citera
2025-05-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Heja Indien! Bort med skithålet Pakistan! De får gärna jämna hela skiten med marken. I ärlighetens namn får de gärna förvandla hela Mellanöstern till ett askmoln. Västvärlden har börjat trötta på huckle-kärringar och getknullare.

Kina kommer att backa upp Pakistan om konflikten sprider sig.. jag tror ingen vill ha storkrig! Jag förstår verkligen inte att så många krigshetsar i Sverige.
Citera
2025-05-07, 16:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kina kommer att backa upp Pakistan om konflikten sprider sig.. jag tror ingen vill ha storkrig! Jag förstår verkligen inte att så många krigshetsar i Sverige.
Det är lugnt Donald Trump löser det på 24 timmar.
Citera
2025-05-07, 16:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är lugnt Donald Trump löser det på 24 timmar.
Pakistan kan hitta på att de har stora fyndigheter av jordartsmetaller som de vill ge Trump.
Citera
2025-05-07, 16:28
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Jomen titta vad glada farbröderna är. De har hur roligt som helst. Tills vidare står jag fast vid det jag har sagt. Men jag har haft fel förr.

En snabb googling ger svaret 1.6 miljoner pakkis, mot 1.8 miljoner indier som bor i UK.

Kan man hoppas på en rejäl etnisk konflikt i kungadömet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in