2025-05-07, 08:56
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Naturligtvis var inte Packistan Indien eftersom Indien inte fanns före britterna. Men i vilket fall så är både Packistan och Pallestina konstruktioner för att säkra konfliktytor i vardera område. Söndra och härska.

Varken Pakistan och Bangladesh har varit ett "länder" som Indien i modern mening före britterna, men de var under eoner av tid delar av större riken. De borde definitivt vara en del av det moderna Indien, nu har vi ett par muslimska krutdurkar istället.
Citera
2025-05-07, 08:58
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Indien och Pakistan kan - med undantag för Kina - inte nå någon av de större kärnvapenmakterna med sina bärsystem. Sen kan man såklart undra vad fördelen skulle vara för Pakistan att ge sig på till exempel Kina? Kina kommer såklart veta vem som sköt mot dem.
Pakistan kommer inte ge sig på Kina, för att de är vänner. Däremot så kan Pakistan försöka nå Ryssland. Dock så hade konsekvenserna blivit förödande för Islamabad när Iskanders hade börjat trilla över landet
Citera
2025-05-07, 08:58
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Fan, det är baksidan med för mycket alkohol och mobilsurfande mitt i natten. Men låt säga 25.000 miljoner. Ragheads i Pakistan har nog inte ammunition så att det räcker för att försvara sig.

Jag är ledsen men även fast du tog bort en nolla har du beräknat fel på ungefär 24 miljarder människor. En miljard är, som tidigare användare påpekade alltså 1000 miljoner. Inte 25.000 miljoner.
Citera
2025-05-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Vet inte alls vad Trump kommer hitta på, men Pakistan har redan rätt gott om F 16 och har också stinger missiler och patriot system som ju skrämt bort ryskt flyg i Ukraina. Kan vara så att Pakistan har ett övertag i luften
Beror på lite hur su30 presenterar vad man vet från övningar är det ett högst mediokert stridsflyg
Citera
2025-05-07, 08:59
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Pakistan kommer inte ge sig på Kina, för att de är vänner. Däremot så kan Pakistan försöka nå Ryssland. Dock så hade konsekvenserna blivit förödande för Islamabad när Iskanders hade börjat trilla över landet

Jag tänker alltid på kebab när någon nämner Iskander. Fråga mig inte varför. Når Pakistan verkligen Ryssland med sina småraketer? 2750 Km läser jag är maxvidd.
Citera
2025-05-07, 09:00
Medlem
Citat:
Indien och Pakistan kan - med undantag för Kina - inte nå någon av de större kärnvapenmakterna med sina bärsystem. Sen kan man såklart undra vad fördelen skulle vara för Pakistan att ge sig på till exempel Kina? Kina kommer såklart veta vem som sköt mot dem.

Indien kan även nå södra Ryssland. Allt inom 7000 km når de.
Citera
2025-05-07, 09:02
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Jag är ledsen men även fast du tog bort en nolla har du beräknat fel på ungefär 24 miljarder människor. En miljard är, som tidigare användare påpekade alltså 1000 miljoner. Inte 25.000 miljoner.
Det är muslimernas fel.
Citera
2025-05-07, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Förutom den lilla detaljen att deras sammanlagda befolkning är 1,7 miljarder människor, i runda slängar. Om ens en bråkdel av dessa flyr till Europa och/eller Sverige vore det ett enormt problem, sett till nuvarande flyktingpolitik.
Det är fascinerande hur få som har hjärnkapaciteten att komma till den logiska slutsatsen. Många ogenomtänkta kommentarer i tråden nu dagen efter. Folk verkar leva i en alternativ verklighet där vi har hårda gränskontroller och det sedan blir tufft att få tak över huvudet när man kommit in.
Citera
2025-05-07, 09:04
Medlem
Citat:
Jag tänker alltid på kebab när någon nämner Iskander. Fråga mig inte varför. Når Pakistan verkligen Ryssland med sina småraketer? 2750 Km läser jag är maxvidd.
Pakistan kan använda andra muslimska länder som ligger nära Ryssland. Annars terrorattacker inne i Ryssland
Citera
2025-05-07, 09:05
Medlem
Minst 26 personer uppges vara dödade och nästan 50 skadade efter Indiens attacker mot Pakistan

https://www.interia.pl/?mp=promo&utm_medium=pan&utm_source=panpan&utm_cam paign=sebastian

Pakistan rapporterar att de har skjutit ner en SU-30, en MiG-29 och tre Rafales
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-05-07 kl. 09:08.
Citera
2025-05-07, 09:05
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Finns nära på ingen del av världen där jag bryr mig mindre om de använder kärnvapen

Sån är jag
Citera
2025-05-07, 09:08
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Detta är ett lösryckt citat.

Men vem håller vi på? Indier och sikher har ju lite judar över sig. Är det Indien som vår och USA:s elit stöder?

I ditt fall är det enkelt. Pakistan backas av Iran och turkarna som ju också backar Hamas och Hezbollah. Du håller på Pakistan.

Du har helt rätt i att indier och judar har mycket gemensamt. I stort sett alla CEO:s för globala techbolag är indier. Framstående forskare, kirurger, författare och konstnärer. Pakistan har barnäktenskap och getter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in