Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vilka mål i Pakistan har Indien attackerat? Av det jag sett så är det främst i Kashmir Indien har attackerat mål, vilket hör till Indien.
Både Pakistan och Indien har kontroll av varsin del i Kashmir. Indien attackerade ett mål i den pakistanska delen, och nu är det strider i den indiska delen på streamen.
Citera
2025-05-07, 00:06
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Pakistan har ingen chans i ett konventionellt krig mot Indien, det är inte ens nära. Det enda försvaret Pakistan har i ett utdraget krig är användning av kärnvapen som visserligen skulle orsaka Indien skada men skulle betyda Pakistans totala undergång.

Det beror lite på. Möts de i konventionell krigföring på ett slagfält kommer Indien med största sannolikhet ut som segrare men konflikten mellan Indien och Pakistan bygger främst på delningen av Kashmir. Det finns såklart fler konfliktpunkter mellan dem. Jag skulle gissa att Indien skulle få stora problem att till exempel ockupera hela det pakistanska Kashmir. Terrängen är ungefär som i Afghanistan vilket både Sovjet och USA fick problem med, och de var bra mycket starkare än Indien.
Citera
2025-05-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vilka mål i Pakistan har Indien attackerat? Av det jag sett så är det främst i Kashmir Indien har attackerat mål, vilket hör till Indien.

Någon här nämnde en stad nära Islamabad. Indien sänder missiler. Det kan vara flyganfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitea123
Ett flygplan från Amsterdam på väg till Bangkok som just nu åker in i Pakistans territorium

https://www.flightradar24.com/KLM843/3a36b81f

Edit: Den vände kursen nu, men såg ut att vara påväg rakt in i Kashmir
konstigt jag läste nånstans att flygen dirigerats bort från pakistanska luften någon dag sedan
Citera
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitea123
Ett flygplan från Amsterdam på väg till Bangkok som just nu åker in i Pakistans territorium

https://www.flightradar24.com/KLM843/3a36b81f

Edit: Den vände kursen nu, men såg ut att vara påväg rakt in i Kashmir
Ändå stört att den var så nära
Citera
2025-05-07, 00:09
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Terrorismen är inte kontrollerad av Paki. Den poppar upp av andra orsaker.

Det kan inte vara rätt att bomba Pakistanska städer, som jag ser det.

Indien leker med elden.
Spelar ingen roll om den är kontrollerad av Paki eller inte, den kommer från Pakistans muslimer. Sluta skylla ifrån dig

Indien leker inte med någon eld. Pakistan har 0% chans att göra något.
Citera
2025-05-07, 00:11
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Minst en miljard smutsmännishor kommer vandra mot europa....

Att stanna och kämpa för fru o barn existerar inte, pappa fixar asyl.....sen kan ni idioter dö med alla andra.
Europa har fattat att de inte kan ta emot fler. Ryssland får väl ta emot och skicka till fronten i Ukraina?
Citera
2025-05-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Spelar ingen roll om den är kontrollerad av Paki eller inte, den kommer från Pakistans muslimer. Sluta skylla ifrån dig

Jag är inte muslim även om nicket säger något annat.

Terrorism kan inte bekämpas genom att angripa Pakistanska städer.
Citera
2025-05-07, 00:13
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Det beror lite på. Möts de i konventionell krigföring på ett slagfält kommer Indien med största sannolikhet ut som segrare men konflikten mellan Indien och Pakistan bygger främst på delningen av Kashmir. Det finns såklart fler konfliktpunkter mellan dem. Jag skulle gissa att Indien skulle få stora problem att till exempel ockupera hela det pakistanska Kashmir. Terrängen är ungefär som i Afghanistan vilket både Sovjet och USA fick problem med, och de var bra mycket starkare än Indien.

Tror jag inte alls, 3:e världen fungerar inte som väst. Om du skjuter ihjäl alla som rör sig så går det ganska fort att säkra områden. Värmekameror med drönare fungerar även i bergen, kapa försörjningslinjer och svält ut folket, förgifta vattenkällor och sprid salt i jorden.
Citera
2025-05-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix

Bin Laden kunde gömma sig i Pakistan i flera år, säger lite om deras inställning till terrorister
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Mycket tråkigt! Har ingen sympati för någon av parterna i det här då båda är smutsfolk, dock kan det skapa oreda för många andra länder plus en jävla massa flyktingar.
Citera
Man kan ju bara hoppas att de smäller på varandra rejält, det hade gjort gott för världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in