2025-05-06, 19:00
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Vilken fullkomlig fascism och ogenerad tyranni!

Man själv är ensam ägare till sin kropp, och vad man gör med den utanför arbetstid ska hälsofascister, godtemplare, nykterister, Læstadianer och andra självgoda torr-runkare ge blanka tusan i! I ett fritt och demokratiskt samhälle måste man få ha absolut rätt att bruka så mycket droger man bara vill på sin fritid, så länge man är nykter och utvilad när man kommer till jobbet!

Transportstyrelsens självgoda FITTA till generaldirektör borde tvingas att gå skam-marsch genom Stockholm och sedan be den goda och vackra Linn om ursäkt, och pussa hennes skor offentligt!
2025-05-06, 19:06
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
6.5? Vad ligger den dagliga konsumtionen på då?

Har för mig ca 12st öl 10,2% om dagen under denna period https://ibb.co/k2KCVm7R
2025-05-06, 19:13
Medlem
Celestrons avatar
Hur är det möjlig att läkare numera är skyldiga att lämna ut PETh-tester rakt i halsen på transportstyrelsen??
Vart tog patientsekretessen vägen?

Det här kommer naturligtvis att innebära att måttlighetsdrickare ger faan i årliga kontroller i fortsättningen, eftersom de kan förlora körkortet.

Och vem fan vågar gå till doktorn numera och bikta sej om sina alkoholvanor om man tror de kan vara riskfyllda??

Dessutom kan det vara så att folk håller käften helt och hållet om sina alkoholvanor och ljuger om att man är nykterist för att inte bli av med lappen! Detta kan naturligtvis inverka menligt på diagnoser, läkemedel och annat eftersom läkaren inte får en ärlig anamnes av sin patient.
2025-05-06, 19:13
Medlem
Burnwines avatar
Sen är väl proverna väldigt individuellt.
2025-05-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens-hedenstedt
Nej det är inte EXAKT det diskussionen handlar om.

Hade hon "druckit kombucha" så hade hon väll sagt det eller hur? Notera att hon medvetet väljer att ignorera dom tre (!) andra testen, utan medvetet framhöll Dom där två testen där hon "bara" låg lite över, och att det berodde på att hon precis blivit testad I dagarna efter två blöta kvällar.

Hon fick fem jävla chanser. Fem. På en 6 månaders period. Och hon kunde inte få rätsida på sina problem. Istället går hon ut och gråter och säger "men vadå, jag låg ju bara liiiitee över, o de var minsann pga att ni testade mig vid fel tillfällen!". Snacka om att inte äga problemet.

Ditt argument är totalt ologiskt. Hade det varit som du beskriver så hade löpsedeln varit "Druckit kombucha - blev av med körkortet"
Skulle vilja påstå att du är helt ologisk.
1. Det handlar inte om vad Linn sagt o inte sagt
2. Det handlar inte om vad Linn druckit eller inte druckit
3. Det handlar om att man värderar ett oförlitligt test högt

Du säger att Linn druckit för att Transportstyrelsen säger att hon druckit. Inte på grund av evidens. Det är ett cirkelresonemang. Transportstyrelsen säger att Linn ligger över en gräns som inte är säker, och därför har Linn druckit för mycket. Även om Linn INTE druckit för mycket så ligger hon ovanför ett gränsvärde som.är osäkert - och därför har Transportstyrelsen rätt.

Jag säger inte att Linn inte är råalkis (även om inget framkommit om att hon varit påverkad på jobbet). Jag säger att vi - eller läkarvetenskapen - vet var hennes individuella variation ligger. Det är en ovetenskaplig metod. OM du skulle vara forskande läkare på detta så skulle jag ha lite mer respekt för din ståndpunkt. Nu är du bara en arg person på internet. Med all respekt, varken kunnig i forskning eller bevisvärdering. Det är helt ok - de flesta är inte det. Men. Äg det.

Åter igen. Om du sugs in och får ett för högt värde. Vad gör du då?
2025-05-06, 19:17
Medlem
otellos avatar
Det ska vara lika för alla, även boomers som super varenda helg samtidigt som dom förfäras över andra droger. Jag tycker inte det är rätt, men sålänge snut- och åklagarfittor drar in körkortet för folk med knappt mätbara spår av THC i kroppen så...
2025-05-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
Det är slumpmässigt
Varför ska hon avstå alkohol bara för staten ska kolla henne
Om det nu är så att proverna ska förvarna om missbruk varför är provtagningen random borde vara samma sak att inte dricka före provtagning som att inte supa innan bilkörning
Informera 5veckor innan provtagning klarar man det så är det ok
Varför ska det vara hemligt när man ska lämna prov
2025-05-06, 19:21
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Om det nu är så att proverna ska förvarna om missbruk varför är provtagningen random borde vara samma sak att inte dricka före provtagning som att inte supa innan bilkörning
Informera 5veckor innan provtagning klarar man det så är det ok
Varför ska det vara hemligt när man ska lämna prov
För att dom vill att man "åker dit"
2025-05-06, 19:23
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
"Uppskattningsvis"!!!

Snälla du, det här handlar om alkoholister! Det finns knappt någon mer knipslug och oärlig människa än alkoholisten.

Jag lovar dig att läkareden och ansvaret hos läkare övergår alkoholistens lögner. Allt dokumenteras och diarieförs!

Provresultat finns hos både provtagande lab och hos vårdande läkare.

Det blir bara löjligt när ni försöker få folk att tro att de flesta test görs i smyg utan att nämnas.

På mej togs ett PEth-test i smyg bara för att jag råkade säga att jag dragit ner på öl.
Som tur var så var det normalt <0,05. Så kom inte och säg att man bara tar i smyg på alkoholister!

Hela hanteringen av detta test är en stor rättsskandal!
2025-05-06, 19:25
Medlem
Ajogens avatar
Tusentals svenskar blir av med körkortet efter läkarbesöket

https://archive.is/20250217182946/https://www.skd.se/2025-02-17/tusentals-svenskar-blir-av-med-korkortet-efter-lakarbesoket/#selection-957.0-957.59
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
På mej togs ett PEth-test i smyg bara för att jag råkade säga att jag dragit ner på öl.
Som tur var så var det normalt <0,05. Så kom inte och säg att man bara tar i smyg på alkoholister!

Hela hanteringen av detta test är en stor rättsskandal!
2025-05-06, 19:27
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Hur är det möjlig att läkare numera är skyldiga att lämna ut PETh-tester rakt i halsen på transportstyrelsen??
Vart tog patientsekretessen vägen?

Det här kommer naturligtvis att innebära att måttlighetsdrickare ger faan i årliga kontroller i fortsättningen, eftersom de kan förlora körkortet.

Och vem fan vågar gå till doktorn numera och bikta sej om sina alkoholvanor om man tror de kan vara riskfyllda??

Dessutom kan det vara så att folk håller käften helt och hållet om sina alkoholvanor och ljuger om att man är nykterist för att inte bli av med lappen! Detta kan naturligtvis inverka menligt på diagnoser, läkemedel och annat eftersom läkaren inte får en ärlig anamnes av sin patient.

Har tänkt på det med patientsekretessen också. De proverna jag tar är väl mellan mig och min läkare? Inte den polska plattskallen på transportstyrelsen. Klart att folk kommer tveka att ta sig till vårdcentralen. Vilket är synd, speciellt för dom som vill få hjälp med sitt alkoholmissbruk.
2025-05-06, 19:28
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Är det därför man får lämna tillbaka körkort som har dragits in på grund av synfel som inte har med trafiksäkerhet att göra
Lägg ned skiten

Lägg ner vadå? Ska vi ta och skippa körtkort också kanske? Gatans lag, alla får akta sig själva så gott det går?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in