2025-05-05, 17:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Sant. Ahmed såg inte ”ett jävla dugg, närmast”.

Sa en i spaningsledningens möte den 11 juni (26 dagar efter E15-2-B). Ahmed såg Stig Engström. ”En tjock kille med en rock” väster om manskapsbodarna.

”Nej, han är inget vittne.” Sa en annan vid bordet. Ahmed var inget vittne. Han såg bara Lars vid trappkrönet, poliserna vid Luntmakargatan och Stig väster om manskapsbodarna. Som framgår av E15-2-B och A14205-1-A (som båda släpptes 2020).

Ahmed feltolkades av Ström den 3 mars.

Jag tolkar "sant" som att du höll med i det Knattarna skrev. Men inser du att ni stod för två motstående åsikter? Du skrev att AZ inte såg nån, Knattarna sa att AZ såg den springande mannen.
Citera
2025-05-05, 18:30
Medlem
Basfaktas avatar
https://www.sydsvenskan.se/artikel/i...skandiamannen/
Citera
2025-05-05, 18:34
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tolkar "sant" som att du höll med i det Knattarna skrev. Men inser du att ni stod för två motstående åsikter? Du skrev att AZ inte såg nån, Knattarna sa att AZ såg den springande mannen.

Din uppfattning.

Inte min.
Citera
2025-05-05, 18:39
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, allt i enlighet med E-15-2 som du helt bortser ifrån och framförallt det stöd uppgifterna får i Yvonnes uppslag!
Vidare har du rekonstruktionsbilderna och om än inte Yvonne eller Ahmed syntes på bild med statisten, så lär de såklart fått möjlighet att peka ut vart de såg den springande mannen.

Tack för ett kort inlägg.

E15-1 är ett referat.

Inte vad Yvonne sa.

Inget tyder på att de ombads att peka ut platsen den 23 april.
Senast redigerad av Lebel 2025-05-05 kl. 18:46.
Citera
2025-05-05, 18:42
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Zahir refererar ju direkt tillbaka till ”efter den” när förhörsledaren just nämnt mannen på David Bagares gata. Vad skulle han avse med ”efter den” om inte mannen som just nämnts? Jag är bara nyfiken.

KFL Lars-Erik Andersson: Nehej. Sedan vill jag också fråga dig. När du och Nieminen hade mött den här mannen på David Bagares Gata, vart gick ni då?
Ahmed Zahir: Mm. Åh, vi har -, gick hem efter den ...

Att förhörsledaren ställer den frågan är självklart. Han utgår från Ströms referat den 3 mars. Vän av ordning frågar sig varför Ahmed inte korrigerar honom och säger ”Tunnelgatan”. Det är inget som Ahmed fäster sig vid. Vad han fäster sig vid är vad de gjorde sedan. När de hade mött ”en tjock kille med en rock” på Tunnelgatan. Väster om manskapsbodarna. De gick hem. Som framgår av resten av förhöret.
Citera
2025-05-05, 19:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
E15-1 är ett referat.

Inte vad Yvonne sa.

Inget tyder på att de ombads att peka ut platsen den 23 april.

Så allt är påhittat enligt dig...?
Referatet är inte alls vad Yvonne sa... att en springande man på David Bagares gata stämmer överens med Ahmeds första förhör är också påhitt. Poliskonspiration?

Att vi ser en springande statist rekonstruktionsfotot är således bara tagna uppgifter från de ihopljugna uppslagen... men med en bild på både Ahmed och Yvonne vid trappen så att vi ska låta oss luras.

Som sagt, du kan få diskutera frågan vidare med någon annan för... din teori är allt för snurrig för mig.
Citera
2025-05-05, 19:57
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Så allt är påhittat enligt dig...?
Referatet är inte alls vad Yvonne sa... att en springande man på David Bagares gata stämmer överens med Ahmeds första förhör är också påhitt. Poliskonspiration?

Att vi ser en springande statist rekonstruktionsfotot är således bara tagna uppgifter från de ihopljugna uppslagen... men med en bild på både Ahmed och Yvonne vid trappen så att vi ska låta oss luras.

Som sagt, du kan få diskutera frågan vidare med någon annan för... din teori är allt för snurrig för mig.

Inte påhitt.

Yvonne (som var osäker och hade sämre minne av mordkvällen än Ahmed) feltolkades. Liksom Ahmed. Som saknade tolk.

Av ett uppenbart skäl. Krimjourens missvisande referat av mordnattens telefonförhör med Lars. Som Ström läste innan han förhörde Yvonne.
Citera
2025-05-06, 10:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Din uppfattning.

Inte min.

Så du kunde inte ens tolka vad Knattarna skrev? Inser du verkligen inte att ni hade två helt motstående slutsatser?
Citera
2025-05-06, 10:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Inte påhitt.

Yvonne (som var osäker och hade sämre minne av mordkvällen än Ahmed) feltolkades. Liksom Ahmed. Som saknade tolk.

Av ett uppenbart skäl. Krimjourens missvisande referat av mordnattens telefonförhör med Lars. Som Ström läste innan han förhörde Yvonne.

Det här inlägget innehåller 4 eller 5 antaganden gjorda av dig.
Citera
2025-05-06, 11:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
https://www.sydsvenskan.se/artikel/i...skandiamannen/

Ajdå, vad innebär detta för mopperiet i stort?

Här har vi en snubbe som gjorde allt som GM gjorde (sneddade in, såg LP, sprang I gränden, såg LJ), som bevisligen var på platsen, och som tidigt var misstänkt av två tunga kommissarier ...

Nu blir det svårt att misstänka folk i framtiden?

Först och främst, var individen ens där på platsen?

Intressant teori att SE ville vara i centrum för en historisk händelse. Genom att bli förväxlad med GM?

De lärde har talat. Det är fel att misstänka någon så länge det inte finns teknisk bevisning.
Citera
2025-05-06, 12:06
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Så du kunde inte ens tolka vad Knattarna skrev? Inser du verkligen inte att ni hade två helt motstående slutsatser?

Självklart inte.

Vi har inte två helt motstående slutsatser.
Citera
2025-05-06, 12:07
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Det här inlägget innehåller 4 eller 5 antaganden gjorda av dig.

Nej.

Det innehåller välgrundade slutsatser.

Som inte bara är mina och inte var mina först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in