2025-05-06, 10:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Navigerar uteslutande baserat på prisgrafen. Gör inte anspråk på att kunna förutspå vad som ska hända i framtiden.
Så vad säger prisgrafen att du skall göra nu? Är du long eller kort för stunden? Sitter på händerna?
Citera
2025-05-06, 10:17
Medlem
DVikings avatar
Tappade morgonstödet på 94.3. Det dagliga raset fortsätter, ser vi Kalles 8-10k redan innan sommaren?
Citera
2025-05-06, 10:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Tappade morgonstödet på 94.3. Det dagliga raset fortsätter, ser vi Kalles 8-10k redan innan sommaren?
Nu rasar vi ner till 94.1. Om inte det håller så får vi se om vi rasar ner till 93.8. Annars går vi kanske upp till 94.3...

Life-of-a-minute-graf-trader
Citera
2025-05-06, 10:23
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nu rasar vi ner till 94.1. Om inte det håller så får vi se om vi rasar ner till 93.8. Annars går vi kanske upp till 94.3...

Life-of-a-minute-graf-trader

Trading är väl på kort sikt? Kladda i en annan tråd om bitcoins långsiktiga förträfflighet eller målvärden om fem år.

94.1 höll inte.
Citera
2025-05-06, 10:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Trading är väl på kort sikt? Kladda i en annan tråd om bitcoins långsiktiga förträfflighet eller målvärden om fem år.

94.1 höll inte.
Trading kan göras på minutgrafen ett par gånger i timmen så som du verkar göra, eller på dagsgrafen ett par gånger om året. Eller är du av annan uppfattning?
Citera
2025-05-06, 10:29
Medlem
Citat:
Trading kan göras på minutgrafen ett par gånger i timmen så som du verkar göra, eller på dagsgrafen ett par gånger om året. Eller är du av annan uppfattning?

Eller som länken i TS: ett trejd per fyra år.
Citera
2025-05-06, 10:33
Medlem
DVikings avatar
Citat:

Ja. Trading är daglig handel.
Citera
2025-05-06, 10:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Eller som länken i TS: ett trejd per fyra år.
Precis.

För mig (som varit bullish sedan 2 år tillbaka) är det högre tidsramer som är intressanta.
Allt utöver detta är förhållandevis ointressant för mig: https://www.tradingview.com/x/Rrn9iKga/

Men sitter man med 10X leverage trades så förstår jag att hjärtat pumpar och nattsömnen kukar ur när priset rör sig inom 1-2% hit eller dit. För high timeframe traders är sådant dock en gäspning.
Citera
2025-05-06, 11:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Citat:
94.1 höll inte.
94.3 nu, så allt är relativt...

Som sagt, jag föredrar att zooma ut.
Citera
2025-05-06, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Tja, vem av herrarna får rätt? Eller tar krabban över rodret här och placerar oss i en ny sidledeskonsolidering?
Vore bra för MrTyger om han inte gör sig skyldig till ytterligare en dikeskörning i och med den här prisprognosen.

När körde jag i diket?
Citera
2025-05-06, 11:15
Medlem
DVikings avatar
Citat:
94.3 nu, så allt är relativt...

Som sagt, jag föredrar att zooma ut.

Du förstår inget om trading och bryr dig typ inte heller. Varför skriver du i den här tråden då?

94.3 golvet blev ett tak så det bröt ner igen. Mot 93.8 nu då.

Rätt stora volymer som tradas vilket brukar ge uppgång. Riktigt svagt att kursen inte lyfter trots handelsvolymerna.
Citera
2025-05-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Nu är Saylor igång och köper toppar igen ...

Frågan är hur stor del av priset han själv blåst upp och var priset skulle ligga utan hans enorma lån? Blir mer och mer känsla av darrande korthus för varje dag som går.

Han köper både toppar och bottnar. Två, tre köp per månad verkar vara standard numera

https://saylortracker.com/

Hur ser du på att fler företag ansluter sig till Saylors spekulativa attack mot dollarn? Ökar det eller minskar det riskerna, enligt din uppfattning?

Tänker på Metaplanet, Semler Scientific och nu senast Twenty One Capital. Finns kanske något ytterligare som jag har missat. (Snart Nvidia, enligt vissa spekulationer.) I Sverige avser Bitcoin Treasury Capital AB att ansluta sig till anstormningen. Det återstår att se om de kommer igång.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-06 kl. 11:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in