2025-05-05, 18:56
Medlem
Nu har en stor dags tidning lagt upp en pixlad bild på en vit och en bild på ett offer. Vilken kontrast.

Verkar som de flesta som håller på med de här gängen år etniskt svenska. Likaså stora bilder på en aw som var svensk när de var ett brott tidigare i år.
Citera
2025-05-05, 18:58
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Ser inte en enda bild.

HÄR är en bild från Samnytt
Citera
2025-05-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Vet du nationalitet?

Palestina som Knogis misstänker jag. Han har Facebook. Sök på förnamnet och som efternamn ska det stå efternamn
Citera
2025-05-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsoffer1997
[Det är inte samhällets fel! Först och främst är det alla föräldrars förbannade jäkla ansvar att redan från
födelsen se till att barnen blir trygga och starka individer!
Därtill kommer att lära sina barn vad som är rätt och vad som är fel! Jag mår illa när jag ser alla dessa föräldrar som promenerar med barnvagnar och inte pratar med sina barn i vagnarna. Istället surfar / pratar man i
mobilen!!! Prata med barnen istället och lär dom siffror på husfasader, namn på fåglar, sjung och leka med barnen och ställ upp för barnen! Ta hand om sina egna barn och inte låta dtora syskonen uppfostra dina små syskon. Det är föräldrars kobb att göra! När barnen sover kan
man som förälder ta fram sin förbannade mobil! Hur många gånger har inte jag kört hem ungdomar då deras föräldrar inte
kunnat för att dom har "fredagsmys" med vin.... Give me a break! Så länge barn och ungdomar bor hemma har man
ett förbannat jävla ansvar över sina avkommor, som förälder! Barn är inga leksaker! Trevligt att tillverka barn MEN de skall också tas om hand!

Så tragiskt bara att det som i detta fall leder till att ungdomar blir mördade. Så onödigt! I skolan finns det folk att prata med, även inom kommuner och vården. Nu vet inte jag varför detta hänt? Var dom på fel plats? Är
dom gängkriminella? Självklart, oavsett, så älskar föräldrarna sina barn. Klart man skyddar sina barn! Dom vet kanske inget om ungdomarnas vänskapskrets då
s.k. vännerna är trevliga mot föräldrarna?

Nu avvaktar vi vad som händer under dagen och framgent. Det är som det är. Vittnen är skadade psykiskt för livet!
Tre ungdomar har mist sina liv och fick aldrig uppleva utbildning, kärlek, egna barn.

Du får ha med i att föräldrarna själva aldrig har fått någon uppfostran!
Ifrån dom delarna av världen där dom kommer ifrån så finns inte formuleringen eller begreppet uppfostran som det gör i Sverige!

Dom skiter ut ungar i kubik för att fäderna inte kan behärskar sig, det gökas friskt utan någon eftertanke och utan preventivmedel!
Det är inte så att dom skaffar ungar för att dom tycker om barn.

När man blir mamma själva vid 13-14 första gången och aldrig gått i skolan eller fått någon uppfostran så ska man inte tro att det kommer bli något vettigt av deras avkomma.
Citera
2025-05-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Yossr* nu boendes i Hisings Backa.

Vet ej. Vad jag fått till mig, är han kopplat till detta. Hur mycket sanning det ligger i, vet jag inte. Därför som jag ställer frågan här, så att folk från Uppsala kan bekräfta respektive dementera.
Citera
2025-05-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Vet du nationalitet?

Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Palestina som Knogis misstänker jag. Han har Facebook. Sök på förnamnet och som efternamn ska det stå efternamn
Han är palestinier, arab.
Citera
2025-05-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Ja i dagbokbladet jag läste (daterad idag men från i morse) fanns fortfarande inte Sekretess 8 och målsägarbiträde/advokat @nette D€r D@nielian... Attunda TR B 5823-25 verkar kunna vara intressant! Någon som har koll? FB skribent tuumadree verkar mena att Sekretess 8 handlar om Okänd, under 18 som idag häktades misstänkt för medhjälp till mord.

Sekretess 8 skulle kunna vara identiskt okänd under 18, häktad idag för medhjälp till mord, sannolika skäl. Någon med mer info om denna under 18-BO?
Stämmer!
”Försvarsadvokat Anette Der Danielian är den första advokaten som är på plats här i Uppsala tingsrätt. Hon företräder personen som begärts häktad för medhjälp till mord och som är under 18 år.”

”Tingsrätten häktar personen som är under 18 år misstänkt för medhjälp till mord.”

”Enligt tingsrätten är personen på sannolika skäl, den starkare misstankegraden, misstänkt för medhjälp till mord.”

”Tingsrätten bedömer att det finns synnerliga skäl att häkta personen, trots personens låga ålder.”
Senast redigerad av tuumadree 2025-05-05 kl. 19:21.
Citera
2025-05-05, 19:19
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Intressant med ny sjunde målsägare/BO Sekretess G och att media tagit till sig att man inte måste vara mördad för att vara BO. Inte helt självklart vilka de nuvarande sju målsägarna är (t ex fastighetsägare etc brukar tillkomma per automatik)... Men Sekretess G är säkerligen inte sista målsägaren att tillföras detta ärende…

SVT:

Från förmiddagens första dagboksblad så har det varit 7 MÄ.

EDIT::
Även Sekretess 8 står med på det bladet.
Senast redigerad av Schaefer 2025-05-05 kl. 19:29.
Citera
2025-05-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Vet ej. Vad jag fått till mig, är han kopplat till detta. Hur mycket sanning det ligger i, vet jag inte. Därför som jag ställer frågan här, så att folk från Uppsala kan bekräfta respektive dementera.

Han är inte inblandad i händelsen
Citera
2025-05-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree

Tack!
Kan man inte tro om det är den killen på bilden ifrån samnytt!
Citera
2025-05-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Ja, att det gick snett för FB20 är inte så konstigt. Han växte upp i en missbrukarfamilj där han enligt egen utsago utsattes för våld. Han lämnades ensam i hela dygn när föräldrarna låg inne. Mamman har skyllt på sonen att hon gjort självmordsförsök etc. Killen sålde droger som 13-14-åring för att mamman skulle kunna finansiera sitt missbruk. Ej ursäkt men lite förklaring. Några citat från FB20s LVU-domar:

Vet inte om det hade hjälp men hur blir ett sånt barn inte omplacerat
Citera
2025-05-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree

Vet du något mer om honom och hans roll i detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in