Citat:
Ursprungligen postat av
Brottsoffer1997
[Det är inte samhällets fel! Först och främst är det alla föräldrars förbannade jäkla ansvar att redan från
födelsen se till att barnen blir trygga och starka individer!
Därtill kommer att lära sina barn vad som är rätt och vad som är fel! Jag mår illa när jag ser alla dessa föräldrar som promenerar med barnvagnar och inte pratar med sina barn i vagnarna. Istället surfar / pratar man i
mobilen!!! Prata med barnen istället och lär dom siffror på husfasader, namn på fåglar, sjung och leka med barnen och ställ upp för barnen! Ta hand om sina egna barn och inte låta dtora syskonen uppfostra dina små syskon. Det är föräldrars kobb att göra! När barnen sover kan
man som förälder ta fram sin förbannade mobil! Hur många gånger har inte jag kört hem ungdomar då deras föräldrar inte
kunnat för att dom har "fredagsmys" med vin.... Give me a break! Så länge barn och ungdomar bor hemma har man
ett förbannat jävla ansvar över sina avkommor, som förälder! Barn är inga leksaker! Trevligt att tillverka barn MEN de skall också tas om hand!
Så tragiskt bara att det som i detta fall leder till att ungdomar blir mördade. Så onödigt! I skolan finns det folk att prata med, även inom kommuner och vården. Nu vet inte jag varför detta hänt? Var dom på fel plats? Är
dom gängkriminella? Självklart, oavsett, så älskar föräldrarna sina barn. Klart man skyddar sina barn! Dom vet kanske inget om ungdomarnas vänskapskrets då
s.k. vännerna är trevliga mot föräldrarna?
Nu avvaktar vi vad som händer under dagen och framgent. Det är som det är. Vittnen är skadade psykiskt för livet!
Tre ungdomar har mist sina liv och fick aldrig uppleva utbildning, kärlek, egna barn.
Du får ha med i att föräldrarna själva aldrig har fått någon uppfostran!
Ifrån dom delarna av världen där dom kommer ifrån så finns inte formuleringen eller begreppet uppfostran som det gör i Sverige!
Dom skiter ut ungar i kubik för att fäderna inte kan behärskar sig, det gökas friskt utan någon eftertanke och utan preventivmedel!
Det är inte så att dom skaffar ungar för att dom tycker om barn.
När man blir mamma själva vid 13-14 första gången och aldrig gått i skolan eller fått någon uppfostran så ska man inte tro att det kommer bli något vettigt av deras avkomma.