2025-05-02, 02:32
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
undrar om TS fått upp låset?
Har haft lite stress så har inte hunnit men vad är det för råd? Ska lösa detta själv ge mig en guide hur jag löser problemet tack. Man vill kunna cykla normalt nu.
Citera
2025-05-02, 17:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Har haft lite stress så har inte hunnit men vad är det för råd? Ska lösa detta själv ge mig en guide hur jag löser problemet tack. Man vill kunna cykla normalt nu.
Du har fortfarande inte angett vilken typ av lås det är frågan om. Det är GANSKA relevant info för att kunna ge dig råd.
Citera
2025-05-02, 19:19
Medlem
staaerkelses avatar
Är låset av typen kätting eller bygel behövs vinkelslip. Annars duger nog en bultsax.
Citera
2025-05-03, 22:39
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Du har fortfarande inte angett vilken typ av lås det är frågan om. Det är GANSKA relevant info för att kunna ge dig råd.

Citat:
Ursprungligen postat av staaerkelse
Är låset av typen kätting eller bygel behövs vinkelslip. Annars duger nog en bultsax.
Abus shield 5650 Se länk https://www.biketopia.se/produkt/abu...-ramlas/?gQT=2

Hur får jag upp denna allihop?
Citera
2025-05-04, 08:23
Avstängd
SolarPowereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
En domkraft passar för vissa typer av lås. Saxdomkraft av den sorten som ofta levererades som nöddomkraft till bilar då.
Men. Givetvis ju större, desto otympligare och besvärligt, men också ju mindre, desto... Well.

Jepp, exakt det jag hade gjort. Träffade ett proffs som åkte och snodde cyklar längs vägarna på somrarna och sålde av nere i Europa.

Han rekommenderade domkraft som du. Det är flera ton kraft i dem.
Citera
2025-05-04, 08:35
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Abus shield 5650 Se länk https://www.biketopia.se/produkt/abu...-ramlas/?gQT=2

Hur får jag upp denna allihop?

Vinkelslip är alltid att föredra om du kan arbeta i något garage eller liknande. Se bara till att du inte skadar ramen.
Citera
2025-05-05, 18:56
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Vinkelslip är alltid att föredra om du kan arbeta i något garage eller liknande. Se bara till att du inte skadar ramen.
Ok så pass. Vet en plats tror jag. Men måste jag seriöst gå och köpa en dyr(?) jävla vinkelslip för att lösa situationen? Någon länka en bra på budget.
Citera
2025-05-05, 19:02
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ok så pass. Vet en plats tror jag. Men måste jag seriöst gå och köpa en dyr(?) jävla vinkelslip för att lösa situationen? Någon länka en bra på budget.

Ne en dyr behöver du verkligen inte. Köp den billigaste med sladd, typ denna.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...elslip-019478/

Fast du kanske har planer på att fortsätta med din nyfunna låsklippar hobby?! Isåfall får du nog satsa på en dyrare batteridriven modell som även är tyst.
Citera
2025-05-05, 19:08
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ne en dyr behöver du verkligen inte. Köp den billigaste med sladd, typ denna.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...elslip-019478/

Fast du kanske har planer på att fortsätta med din nyfunna låsklippar hobby?! Isåfall får du nog satsa på en dyrare batteridriven modell som även är tyst.
Haha vet inte vad du menar men hobby men länka en batteridriven modell om den gör jobbet. Undrar om platsen jag står vid har uttag. Tror det på något vänster men är ej säker.
Citera
2025-05-05, 19:13
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Haha vet inte vad du menar men hobby men länka en batteridriven modell om den gör jobbet. Undrar om platsen jag står vid har uttag. Tror det på något vänster men är ej säker.

Ne det får du allt leta upp själv. Bara kolla runt på Jula eller biltema. Batteridriven kommer kosta mycket mer. Sedan är dom billiga batteridrivna trögsågade jämfört med sladdrivna.

Du har väl ett boende? Ta in den i köket och sen kör du igång.
Citera
2025-05-05, 19:15
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ne det får du allt leta upp själv. Bara kolla runt på Jula eller biltema. Batteridriven kommer kosta mycket mer. Sedan är dom billiga batteridrivna trögsågade jämfört med sladdrivna.

Du har väl ett boende? Ta in den i köket och sen kör du igång.
Kan jag bara ta in den i hemmet och köra där? Inga problem med ljud men tänker om det flyger skit när man sågar upp låset?

Vad tror du om balkongen? Behöver ändå städa rent den ordentligt inför sommaren.
Citera
2025-05-05, 19:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Kan jag bara ta in den i hemmet och köra där? Inga problem med ljud men tänker om det flyger skit när man sågar upp låset?

Vad tror du om balkongen? Behöver ändå städa rent den ordentligt inför sommaren.

Alltså det kommer slå gnistor 1 meter ungefär. Det brukar funka med en brandfilt eller kartong i värsta fall. Fast du får hålla kolla så det inte tar eld om du kör med snikvarianten (kartong).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in