2025-05-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hav178
Mauri är som en sliskig jävel. Jag kan inte sätta finger på det. Men Typ som en dagisfröken som använder härskartekniker. När man kollar vad han är så finns det finns inget djup där bara yta som en tik-tok influenser eller nåt. Jag får bara avsmak av hans produktioner. Så själlöst och degenererat - inget djup- bara klick i hans själlösa ego. Nej tack- inget jag kollar på.
Ja han är vidrig, tillväxthormonerna han fått har skapat en äcklig jätte bebis.
Citera
2025-05-02, 00:01
Medlem
Chokladpojkens avatar
Kul serie. Men de flesta "konflikter" mellan Mauri och Morberg är givetvis fejk för att ge högre tittarsiffror. Men Morberg är nog en rätt tjurig personlighet ändå.
Citera
2025-05-02, 00:39
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Såg precis klart första avsnittet, riktigt underhållande. Jag älskar Per, kollar i princip aldrig på några tv program men när jag såg att Per ska göra något nytt så blev jag glader.
Citera
2025-05-02, 00:43
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladpojken
Kul serie. Men de flesta "konflikter" mellan Mauri och Morberg är givetvis fejk för att ge högre tittarsiffror. Men Morberg är nog en rätt tjurig personlighet ändå.
Tappade respekten för han helt efter hur han betedde sig som gäst hos Kapten Mat. Dryg jävel!
Citera
2025-05-02, 01:17
Medlem
Trodde det här koncept dog ut för 10-15 år sedan.

Efter att F&F och Ola Konny & den fete + hundra andra duos redan gjort den här skiten.

Nej ska man göra nånting sånt här idag så får man åtminstonne hitta några riktigt bra personligheter.

Mauri och grisen Morberg? Fyfan.
Citera
2025-05-02, 06:05
Medlem
rikastistorstans avatar
Två praktarslen på resa. Morberg har iaf den goda smaken att inte ens orka försöka dölja det. Det kan man faktiskt respektera. Mauri, den hala jäveln dock...
Citera
2025-05-02, 11:40
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag tyckte att avsnittet var både underhållande och intressant, särskilt tack vare den dynamik som uppstår mellan två så olika personligheter.

Per Morberg representerar en traditionell, plikttrogen arbetarklassanda där det förväntas att man "biter ihop", följer regler och visar respekt för auktoriteter. Hans bakgrund inom både restaurangbranschen och skådespeleriet har format en personlighet med stark karaktär och tydliga åsikter.

Mauri som vuxit upp i ett pedagogiskt system som betonar kreativitet, lek och ett individanpassat lärande. Det är inte ovanligt att personer med den typen av skolgång får med sig en avslappnad inställning till auktoriteter och en öppenhet i sociala sammanhang.

Det är därför inte så konstigt att det ibland känns som att Per försöker "uppfostra" Mauri under programmets gång när deras olika bakgrunder krockar på ett sätt som både är fascinerande och roligt att se.

Jag tyckte att det blev ett väldigt underhållande avsnitt!
Citera
2025-05-02, 19:33
Medlem
mensverkets avatar
Hans fru ines har åldrats så in i helvete sen jag såg henne sist i hans program. Hon verkar precis lika galen.
Citera
2025-05-03, 05:37
Medlem
Zoologens avatar
Jag tål inte de här idioterna och hoppas att de inte kommer hem från den lilla resan.
Citera
2025-05-03, 05:48
Medlem
Pripps0.0s avatar
De spelar över båda två, på olika vis. Mauri som en jättebebis som tror han är gulligt rolig när han ställer nyfikna frågor som en fyraåring, eller manlig bimbo. Per som låtsas vara en obrydd machokille som är rakt på sak, men egentligen är fruktansvärt bekräftelse-, och uppmärksamhetstörstande.

Förstår att de vill skapa någon intressant dynamik över generationsgränserna, men det här blir bara dumt, dåligt och pinsamt.
Citera
2025-05-04, 20:16
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tappade respekten för han helt efter hur han betedde sig som gäst hos Kapten Mat. Dryg jävel!

Dom var nyligen i studion på TV 4 i Efter Fem, och där förstod man varför per Moberg inte får några jobb att tala om längre. Människan är ju en medial katastrof med total avsaknad av balans mellan självkritik och insäljning.

I media är det Mauri som vinner poängerna. Moberg är bäst när en duktig regissör styr honom.
Citera
2025-05-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Hans fru ines har åldrats så in i helvete sen jag såg henne sist i hans program. Hon verkar precis lika galen.
Ja hon såg ut som en gammal gumma. Som om hon var 70 plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in