Citat:
Men är det inte så det alltid varit och så det ska vara fram till 1000 åriga riket?
Jag blir alldeles bestört här inne när jag läser argumenten och hatet mot ett folk ni inte ids eller förmår ta reda på varför dom är så förföljda och hatade.
Ni kallar er kristna? Jesu var Jude, Han kom till Israel och vände sig ENBART till Judar under den tiden.
Det fanns ett syfte med det, dom (staten Israel, dom religiösa ledarna) skulle avvisa Honom och få Honom dödad. Det är våran vinst och deras förlust. TACK VARE Israel.
Men Gud har inte övergivit sitt folk, Gud har inte ljugit när Han gav löftena. Gud är TROFAST och RÄTTFÄRDIG och kan inte ljuga.
Annars ljuger Han kanske om det nya förbundet också? Kan du ens vara säker då på din egen frälsning?
Vad lyssnar ni på för konspirationsteorier som väcker såna "lustar" hos er? Tiktok, Youtube?
Läs bibeln istället och lär känna Herren er Gud genom den och inte genom andra människors galna ideer som väcker såna ondskefulla lustar.
Ni kallar er kristna? Jesu var Jude, Han kom till Israel och vände sig ENBART till Judar under den tiden.
Det fanns ett syfte med det, dom (staten Israel, dom religiösa ledarna) skulle avvisa Honom och få Honom dödad. Det är våran vinst och deras förlust. TACK VARE Israel.
Men Gud har inte övergivit sitt folk, Gud har inte ljugit när Han gav löftena. Gud är TROFAST och RÄTTFÄRDIG och kan inte ljuga.
Annars ljuger Han kanske om det nya förbundet också? Kan du ens vara säker då på din egen frälsning?
Vad lyssnar ni på för konspirationsteorier som väcker såna "lustar" hos er? Tiktok, Youtube?
Läs bibeln istället och lär känna Herren er Gud genom den och inte genom andra människors galna ideer som väcker såna ondskefulla lustar.
Jag tänker speciellt på det stycket då världens nationer, (fn kansk) ska samla sig mot Jerusalem och Israel. Då gud ska göra Jerusalem till en tung sten. Hur skulle detta vara möjligt om inte detta hat frodas?
Jag ser också detta hat, som griper folk och förundras över det. Det är nästan overkligt.
Vi uppmanas att be över fred över Jerusalem i Psaltaren 122:6. Gör de som läser tråden och är kristna det? Fråga er om hatet är större en önskan om fred och trygghet i Jerusalem.
Stödjer de som är kristna att bara muslimer får be på tempelberget? Även om Jesus upprepat har sagt att platsen är för ett bönehus för människor från alla nationer.
Vi är syndare alla,eller de flesta av oss i alla fall. Det jag gillar med kristendomen är ödmjukheten och förlåtelsen vi uppmanas att ha. Ingen som hatar på det viset är nära gud.
Klart att judarna är Guds utvalda folk. Det är ju deras gud. Hade det varit asatro som spridigt sig över hela världen hade vi varit det utvalda folket och det var vi historierna och profetiorna handlade om. Vill man vara utvald får man söka sig till de gudar som valde oss. Eller kanske snarare de gudar vi valde.