2025-05-04, 01:52
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Kollar man sakpolitiskt ligger C mkt närmare SD än V.

Japp. Jag tror hela världen utom just C har insett det.
Citera
2025-05-04, 02:38
Medlem
Tavastehuss avatar
Är klimatet vägen att gå efter Northvolt och strömavbrott på kontinenten?

C klarar nog spärren, men blir en evig 5-procentare. Det räcker ju för att föda dess företrädare ändå. Vilket väl är vad som räknas för fyra av riksdagens partier.
Citera
2025-05-04, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det viskas om detta och då lär vi faktiskt få en borglig regering igen. Bara det faktum att ledaren lön kommer att sätta till 225 k borde belasta en regering med S MP V.

Vad tror vi?

C sitter i Maggans knä,
Så det tror jag inte.
Citera
2025-05-04, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Totalt hittepå.

C blev relevanta genom sin antifascism och tydliga ställningstagande mot SD och liknande. Finns en orsak att dom, tillskillnad från vindflöjlarna L och Kd konstant ligger över riksdagsspärren och dom andra inte, och det som var brytpunkten var när L och Kd börjare samarbeta med SD och trodde det skulle göra nåt för deras politik.

C gnäller på V som nån form av "titta: centrism!" deal men alla vet att dom, precis som många många andra ser SD som det stora hotet mot Sverige, Svenskhet och Svensk Demokrati. SD representerar den Ryska och Turkiska världens ideal.

Samtliga partier är idioter och har så varit dom senaste 20 åren,
Inget partier har någon egen politik att förmedla,
allt handlar bara om att frysa ut ett demokratiskt valt parti!
Hur jävla sjukt är det!
Citera
2025-05-04, 06:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag tror att C är helt opålitliga
Ett parti av höger-sossar som inte riktigt kommer ut ur garderoben.

Ja och deras väljare består nu helt av woke, pedofiler och massinvandringsförespråkare. De kommer aldrig stanna kvar i C om C går över till högerblocket. Det är alltså mycket bättre att C stannar och orsakar stridigheter inom vänstern.
Citera
2025-05-04, 06:35
Medlem
Konstigt att C inte förstår att människor på landsbygden (gamla C väljare) inte vill ha kommunism, extrema bränslepriser och 100.000 muslimer i det lokala centrumet.
Citera
2025-05-04, 06:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Konstigt att C inte förstår att människor på landsbygden (gamla C väljare) inte vill ha kommunism, extrema bränslepriser och 100.000 muslimer i det lokala centrumet.

De har redan lämnat partiet så rent taktiskt gör C rätt att fokusera på de nuvarande väljarna som vill ha massinvandring, woke, pedofili och kommunism. C skulle inte kunna behålla sina nuvarande väljare om de lägger om kursen.
Citera
2025-05-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det viskas om detta och då lär vi faktiskt få en borglig regering igen. Bara det faktum att ledaren lön kommer att sätta till 225 k borde belasta en regering med S MP V.

Vad tror vi?

Det är inte bara borde men Margareta bor ju i fet villa Nacka-Nara-Laga så svårt att få trovärdig moral och human vinkling på "värdegrunden"
Citera
2025-05-04, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja och deras väljare består nu helt av woke, pedofiler och massinvandringsförespråkare. De kommer aldrig stanna kvar i C om C går över till högerblocket. Det är alltså mycket bättre att C stannar och orsakar stridigheter inom vänstern.

Fördelen med det är att de förmodligen kommer att hålla nere skatterna.
Citera
2025-05-04, 08:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Fördelen med det är att de förmodligen kommer att hålla nere skatterna.

Nej det gör de inte. C pratar mest om det men de har i praktiken inget att säga till om. De har ju klippt högern som alternativ och därför vet sossarna att C alltid kommer rösta ned högern oavsett vad sossarna än gör. De kan visserligen bråka lite men till slut kryper de tillbaka till husse.
Citera
2025-05-04, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det gör de inte. C pratar mest om det men de har i praktiken inget att säga till om. De har ju klippt högern som alternativ och därför vet sossarna att C alltid kommer rösta ned högern oavsett vad sossarna än gör. De kan visserligen bråka lite men till slut kryper de tillbaka till husse.

Det ena står inte mot det andra, C kan hålla nere skatterna om det rödgröna blocket får majoritet 2026. Nej C röstar inte alltid med (S).

Inte för att jag någonsin skulle rösta på C efter Hatts nyliga uttalande om SD, det är omöjligt för mig (2026 blir det M för min del).
Citera
2025-05-04, 09:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Det ena står inte mot det andra, C kan hålla nere skatterna om det rödgröna blocket får majoritet 2026. Nej C röstar inte alltid med (S).

Inte för att jag någonsin skulle rösta på C efter Hatts nyliga uttalande om SD, det är omöjligt för mig (2026 blir det M för min del).

Nej C förlorade allt inflytande när de deklarerade att de alltid kommer stödja en S-regering.
Varför skulle S kompromissa när de inte behöver det för att få stöd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in