2025-05-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Som sagt så måste de väl ändå vara ett par men de vill inte avslöja det ännu på grund av stalkern osv. En man har väl aldrig sin hand på en kvinnas höfte om de inte vore ett par.

Frida sade ju under hösten 2022 i en intervju att det var forfarande stabilt i relationen med Wille fast de hade gjort redan slut då.

Finns egentligen inget som tyder på att de inte vore ett par om man tar i beaktande också all social media aktivitet och hur mycket de umgåtts med varandra på tumanhand osv.

En del kändisar drar vänskapskortet när de är lite mittemellan och odefinierat. De kanske inte alltid vill säga utåt exakt vad de gör eller alla de umgås med på olika sätt.

Fortsättning i spoiler:

Vi får väll se om 10 år vem som finns där då om inte annat
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-05-03 kl. 17:16.
Citera
2025-05-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
"Det har spekulerats i huruvida Frida och Marcus skulle ha en kärleksrelation, bland annat på Flashback."

Ja här spekulerar vi friskt, men nog har det varit lite som pekat åt det hållet, iaf pyttelite. Men säger hon absolut inte på frågan om de är ett par så får man väl tro på det då. Antingen så talar hon sanning eller så vill dom ha det för sig själva, kanske de inte ens vet om de passar ihop än och då är det ju inte så skoj att svara ja på den frågan.

Tänker exakt samma…man har ingen aning men helt klart så vill de inte att folk lägger sig i. De har ju heller inte delat puss bilder eller kram bilder utan mest att de sitter bredvid varandra, tränar och festar ihop. De där får de klara ut själva. Är de ett par så är det väll kul för dem, är de nära vänner så är de.

Jag kan inte minnas att jag sett bilder av henne och William pussas eller liknande heller utan de var väll mest kramar på sin höjd. De kunde prata om varandra i media men de var väldigt PK.
De kanske inte är hennes grej bara.
Lite som Linn… man vet att hon och Johan är ett par, de anstränger sig inte ens för att dölja det och nog har man sett dem kramas. Men de pratar bara inte gärna om de utåt.
De hade nog inte jag heller gjort som offentlig person, speciellt inte om de var nytt och man knappt vet själv vad som händer.
Citera
2025-05-03, 17:11
Medlem
Citat:
Dock så kom ihåg att när denna artikel (https://www.expressen.se/sport/langdskidor/karleksuppgifterna-far-frida-att-hapna/) publicerades så hade redan Frida och Poromaa gjort slut så måste ta detta uttalande från Frida lite med en nypa salt. Behöver inte alls stämma det som Frida sade till Hänt.

Det var ju en här på Flashback som "visste" att de har varit tillsammans sedan sommaren men personen svarade aldrig på frågan om att hur han visste att de är tillsammans. Det var faktiskt dessutom det enda inlägget den personen postade hit.

Är du helt säker på att de hade gjort slut här? Att de gömde de ett tag de minns jag för de ville ha fokus på VM. Men jag minns också att de satt tillsammans under tävlingssäsongen under någon tävling i Norge. Det såg man i Jens Burmans Vlogg.

Jag har tänkt att de kanske bråkade eller liknande men att de tog slut när han åkte till Davos själv och hon åkte till Sollefteå för att fira jul.

Angående Grate så började jag själv funderar redan sommaren 2023. Tyckte media hintade om det i en podd under våren 2024. Nu är det 2025 och en bild läggs upp med en hand på en höft. De kanske blir en kram 2026 och puss 2027.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-05-03 kl. 17:21.
Citera
2025-05-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Är du helt säker på att de hade gjort slut här? Att de gömde de ett tag de minns jag för de ville ha fokus på VM. Men jag minns också att de satt tillsammans under tävlingssäsongen under någon tävling i Norge. Det såg man i Jens Burmans Vlogg.

Jag har tänkt att de kanske bråkade eller liknande men att de tog slut när han åkte till Davos själv och hon åkte till Sollefteå för att fira jul.

Angående Grate så började jag själv funderar redan sommaren 2023. Tyckte media hintade om det i en podd under våren 2024. Nu är det 2025 och en bild läggs upp med en hand på en höft. De kanske blir en kram 2026 och puss 2027.

Frida sade ju i en intervju att de gjorde slut under sommaren 2022 (https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-om-uppbrottet-med-william-poromaa-battre-att-vara-sjalv-an-att-vara-i-nagot-daligt#).

Hade själv en känsla att de kanske är ihop under säsongen 2023-24 men den känslan försvann då Frida sade i en intervju att det inte går så bra med kärlekslivet och att hon aktar sig för att dejta skidåkare igen. Dessutom var ju Frida på två resor efter förra säsongens slut tillsammans med Linn, Johan, Maja och Kevin Bolger så om Frida och Grate då varit ihop hade han säkert varit med då han är dessutom kompis med alla dom Frida var på resa med.

Vad fick dig att fundera på det redan under sommaren 23 samt i vilken podd hintades det om det?
Citera
2025-05-03, 17:51
Medlem
Citat:

Åhå intressant, minns du i vilken podd du hörde det?

Kanske kan man slå ihop trådarna om Frida, jag vet aldrig i vilken jag ska skriva i, men den här tråden är mer aktiv än denna: (FB) Allt om Sveriges hetaste idrottare -Frida Karlsson
Citera
2025-05-03, 17:54
Medlem
Lite av en sammanfattning av Frida och Grate situationen:

Det som talar för att de är ett par:
- Umgåtts jättemycket med varandra, mycket på tumanhand
- Bilden där Grate har handen på Fridas höft och Frida såg generad ut och att just de ens satt bredvid varandra på festen
- Grate följde 10km loppet tillsammans med Fridas familj
- Alla Fridas familjemedlemmar följer Grate på Instagram och flera av dom har dessutom kommenterat på hans bilder, Fridas mamma postade dessutom en story på hennes Instagram där hon hyllade Grate efter Grates första pallplats under touren, Grate postade också en hyllning på Wimt till Frida efter guldet på 50km
- Dessutom såg ut som att Grate övernattade vid Fridas fjällstuga i Bruksvallarna under Fjälltoppshelgen (iallafall baserat på Grates story så verkade det vara samma stuga som Fridas mamma delat bilder från)
- Poromaa har avföljt Grate på Instagram (dock redan under mars 2023)
- En person som aldrig postat tidigare på Flashback och inte heller efter verkade veta att de varit ihop sedan sommaren

Det som talar att det inte är ett par:
- Det att Frida dementerade att det är ett par
- Ingen av Grates familjemedlemmar verkar följa Frida på Instagram och Frida följer inte heller någon av Grates familjemedlemmar och den enda av Fridas familjemedlemmar som Grate följer är Fridas syster Fanny
- Det att Grate överlag är en jättegod kompis med egentligen alla tjejerna i landslaget och har sett honom på stories flera gånger umgås på tumanhand också med Jonna, Johanna, Moa I, Moa L, Linn och Ebba osv
- På Grates Facebook sida står det att han är singel och i en video där de frågade efter valentines sade han att han önskade att han också hade någon (dock kan ljuga på båda ställen)
- Dessutom så firade Grate julen med Linn Svahn i Östersund medan Frida var i Sollefteå, Grate var inte heller med på Fridas läger på Teneriffa eller Italien utan det var Dyvik som var där istället, dessutom så var Frida på någon resa direkt efter säsongen tillsammans med hennes syster Fanny baserat på Instagram stories medan Grate var då i Umeå, Grate lämnade också VM före Fridas 50km

Så vad tror ni?

Själv tror jag att de varit tillsammans eller iallafall dejtat sedan förra sommaren men att båda har ändå haft karriären som prio 1 och att de helt enkelt inte velat göra det offentligt på grund av stalkern och Wille och för att hålla det privat på samma sätt liksom Linn och Johan

Finns väl ingen chans i världen att Grate haft sin arm på Fridas höft om de bara varit kompisar liksom Frida påpekade.
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-05-03 kl. 18:03.
Citera
2025-05-03, 18:07
Medlem
Citat:
Frida sade ju i en intervju att de gjorde slut under sommaren 2022 (https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-om-uppbrottet-med-william-poromaa-battre-att-vara-sjalv-an-att-vara-i-nagot-daligt#).

Hade själv en känsla att de kanske är ihop under säsongen 2023-24 men den känslan försvann då Frida sade i en intervju att det inte går så bra med kärlekslivet och att hon aktar sig för att dejta skidåkare igen. Dessutom var ju Frida på två resor efter förra säsongens slut tillsammans med Linn, Johan, Maja och Kevin Bolger så om Frida och Grate då varit ihop hade han säkert varit med då han är dessutom kompis med alla dom Frida var på resa med.

Vad fick dig att fundera på det redan under sommaren 23 samt i vilken podd hintades det om det?

Jag skulle säga att ”växa fram” inte är samma som att de tog slut utan kanske mer att de förstod att de barkade ditåt. Har läst att den ena sagt hösten och den andra vintern så november/december har känts mest troligt för mig.

Jag fick känslan av att de dejtade lite 2023, typ kolla läget. Det kändes bara som han var intresserad. Det var viaplay vinter podcast som pratade om VC avslutningen i Falun och och hintade lite men utan att egentligen säga något konkret.
Sen följdes det upp med att han flyttades ner i B-laget trotts att han inte var sämst sprinter. Följt av att de umgicks och han postade massa bilder. Sen var det något han sa till Aftonbladet efter Anna Dyvik slutade om att hon hade hjälpt honom med match making och då tänkte jag först om han menade med Emma men han ville inte utveckla och de hade ändå gjort slut då, men vem är de som hänger mycket med Anna Dyvik? Jo, Frida…så det är väll mest sånt där som inte kanske är nått, men är man långsökt så kan man funderar lite på vad de egentligen menat.

Att de inte reser ihop kan jag ändå köpa, tar man de lugnt så kanske man undviker sånt. Speciellt om de är bilder som delas och de två är ensamma singlar.

Angående poddar så finns det 4 poddar som pratar om landslaget vad jag vet, det är Glidarna, Vallaboden, Skidsnack och Viaplay vinter. Där kan de emellanåt hintas om relationer och annat.
Citera
2025-05-03, 18:12
Medlem
Citat:
Åhå intressant, minns du i vilken podd du hörde det?

Kanske kan man slå ihop trådarna om Frida, jag vet aldrig i vilken jag ska skriva i, men den här tråden är mer aktiv än denna: (FB) Allt om Sveriges hetaste idrottare -Frida Karlsson

Jag har 4 poddar med skidor i min lista, Glidarna, Skidsnack, Vallaboden och Viaplay vinter. Minns inte vilken som sagt vad eller avsnitt men börjar du från 2023 när hon blev officiellt singel så kan du nog koppla samma det.

Tips är att skriva i denna tråden för den andra är full av folk som snackar massa skit men ändå aldrig får ligga.
Citera
2025-05-03, 18:21
Medlem
Citat:
Lite av en sammanfattning av Frida och Grate situationen:

Det som talar för att de är ett par:
- Umgåtts jättemycket med varandra, mycket på tumanhand
- Bilden där Grate har handen på Fridas höft och Frida såg generad ut och att just de ens satt bredvid varandra på festen
- Grate följde 10km loppet tillsammans med Fridas familj
- Alla Fridas familjemedlemmar följer Grate på Instagram och flera av dom har dessutom kommenterat på hans bilder, Fridas mamma postade dessutom en story på hennes Instagram där hon hyllade Grate efter Grates första pallplats under touren, Grate postade också en hyllning på Wimt till Frida efter guldet på 50km
- Dessutom såg ut som att Grate övernattade vid Fridas fjällstuga i Bruksvallarna under Fjälltoppshelgen (iallafall baserat på Grates story så verkade det vara samma stuga som Fridas mamma delat bilder från)
- Poromaa har avföljt Grate på Instagram (dock redan under mars 2023)
- En person som aldrig postat tidigare på Flashback och inte heller efter verkade veta att de varit ihop sedan sommaren

Bra sammanställning. Får lägga till en sak här, men det är ren och skär foliehatt.
Men jag hajade till att Frida och Emma Ribom (Grates exflickvän för de som inte vet) var så nära varandra under VM, mycket mer än förut. Jag tänkte direkt att de pratat ut sådär som tjejer kan göra, kanske varit spänt ett tag mellan dom och så har de rensat luften och plötsligt lättade allt och de blev tajta. Det var nåt nytt där mellan dom, eller så skenar min fantasi för det var säkert ingen annan som såg det mer än jag.

Sen måste jag fråga, är du säker på att Poromaa avföljt Grate och just den månaden också? Grate följer Poromaa men jag trodde kanske att Poromaa aldrig följt Grate. Om du är säker på din sak så kan man ju undra över varför man gör en sån sak om nu ryktet mellan Frida och Grate inte stämmer.
Citera
2025-05-03, 18:23
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att ”växa fram” inte är samma som att de tog slut utan kanske mer att de förstod att de barkade ditåt. Har läst att den ena sagt hösten och den andra vintern så november/december har känts mest troligt för mig.

Jag fick känslan av att de dejtade lite 2023, typ kolla läget. Det kändes bara som han var intresserad. Det var viaplay vinter podcast som pratade om VC avslutningen i Falun och och hintade lite men utan att egentligen säga något konkret.
Sen följdes det upp med att han flyttades ner i B-laget trotts att han inte var sämst sprinter. Följt av att de umgicks och han postade massa bilder. Sen var det något han sa till Aftonbladet efter Anna Dyvik slutade om att hon hade hjälpt honom med match making och då tänkte jag först om han menade med Emma men han ville inte utveckla och de hade ändå gjort slut då, men vem är de som hänger mycket med Anna Dyvik? Jo, Frida…så det är väll mest sånt där som inte kanske är nått, men är man långsökt så kan man funderar lite på vad de egentligen menat.

Att de inte reser ihop kan jag ändå köpa, tar man de lugnt så kanske man undviker sånt. Speciellt om de är bilder som delas och de två är ensamma singlar.

Angående poddar så finns det 4 poddar som pratar om landslaget vad jag vet, det är Glidarna, Vallaboden, Skidsnack och Viaplay vinter. Där kan de emellanåt hintas om relationer och annat.

Var det något konkret som fick dig att tro att de dejtade under 2023?

Något måste ju ändå ha hänt mellan Frida och Grate då Poromaa avföljde Grate just i samma tider då det kom fram att Frida och Wille gjort slut. Sedan med tanke på att Grates båda ex-flickvänner har liknat lite Frida utseendemässigt så inte alls märkligt om han varit intrrsserad av Frida.
Citera
2025-05-03, 18:26
Medlem
Citat:
Bra sammanställning. Får lägga till en sak här, men det är ren och skär foliehatt.
Men jag hajade till att Frida och Emma Ribom (Grates exflickvän för de som inte vet) var så nära varandra under VM, mycket mer än förut. Jag tänkte direkt att de pratat ut sådär som tjejer kan göra, kanske varit spänt ett tag mellan dom och så har de rensat luften och plötsligt lättade allt och de blev tajta. Det var nåt nytt där mellan dom, eller så skenar min fantasi för det var säkert ingen annan som såg det mer än jag.

Sen måste jag fråga, är du säker på att Poromaa avföljt Grate och just den månaden också? Grate följer Poromaa men jag trodde kanske att Poromaa aldrig följt Grate. Om du är säker på din sak så kan man ju undra över varför man gör en sån sak om nu ryktet mellan Frida och Grate inte stämmer.

Man kan se att Grate och Poromaa likade nästan alla varandras bilder fram till mars 2023 och sedan efter det så har inte Poromaa gillat ett enda av Grates inlägg medan Grate enbart gillat ett fåtal.
Citera
2025-05-03, 18:29
Medlem
Citat:
Jag har 4 poddar med skidor i min lista, Glidarna, Skidsnack, Vallaboden och Viaplay vinter. Minns inte vilken som sagt vad eller avsnitt men börjar du från 2023 när hon blev officiellt singel så kan du nog koppla samma det.

Tips är att skriva i denna tråden för den andra är full av folk som snackar massa skit men ändå aldrig får ligga.
Tack för poddtips, jag följer två av dom, Skidsnack och Viaplay vinter.
Hmm Frida säger att de absolut inte är ett par, men med foliehatt på så kan de ha varit tillsammans sen 2023 eller där i kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in