2025-05-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Varför läste du inte inlägget jag svarade på? Så hade du inte behövt se så korkade ut?

= Han lägger ansvaret på Linnea och missar helt att chrippa betedde sig som en idiot och begick brott innan han träffade Linnea. Eller har jag fel?

Ansvaret ligger på Christopher. Varken Jocke eller Linnea. Hela min poäng.
Citera
2025-05-03, 18:21
Medlem
Citat:
Du som har kontakt med Jocke kan ju säga till honom att det bästa för honom vore verkligen att släppa familjen berg. Låta dem sköta sitt eget liv, och inte blanda sig i.
Jocke mår ju inte bra av det, och han behöver fokusera på sig själv och sin familj, inte vad chrippa eller någon annan i familjen berg gör.

Den insikten har han redan.
Citera
2025-05-03, 18:22
Medlem
Citat:
Men chrippa är ju så hemsk och farlig enligt er, hur kan en hemsk och farlig man få tillåtelse att ha sitt barn var annan helg? Vilken mamma lämnar sitt barn till en sån person?
Fadern har som regel rätt till umgänge med sitt barn även om modern har enskild vårdnad.

I svensk lag är utgångspunkten att barnet har rätt till umgänge med båda sina föräldrar, oavsett vem som har vårdnaden. Det står i föräldrabalken 6 kap. 15 §. Det innebär att även om modern har enskild vårdnad, så har fadern normalt sett rätt att träffa sitt barn – och tingsrätten kan besluta om ett umgängesavtal eller umgängesdom om föräldrarna inte kan komma överens.

Det ska mycket till för att ena föräldern inte ska få umgängesrätt, väldigt kända fall är Lilla hjärtat och TinTin där det bedömdes helt tokigt trots tydliga varningstecken. För att förtydliga så tror jag inte lilla C är i någon sådan jämförbar fara. Men du är tillräckligt trög för att inte förstå kontexter utan förtydliganden.
Citera
2025-05-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Frågan bör du ställa till rätten,inget Julia kan påverka.Soc bestämmer och de anser tydligen att Lilla C kan träffa kräket.

Och en mindre fråga mig. Jag ansvarar inte för Julia. Är varken hennes pappa eller vän. Aldrig haft kontakt med henne.
Citera
2025-05-03, 18:24
Avslutad
Citat:
Chrippa har barnet just nu.
Så har Julia ensam vårdnad eller ej?
Och varför lämnar hon barnet till chrippa om han är så hemsk?

Att inte ha vårdnad innebär inte att du är förbjuden att träffa ditt barn?
Du kan dock inte fatta beslut om barnet.
Att C får träffa sin dotter är väl toppen om det sker under ordnade, normala former. Kanske ett villkor är att farmor o farfar ska vara med?
Citera
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ta och öva på läsförståelsen.

"Har inte orkat med den här tråden då den har blivit en snedtripp. Kan någon sammanfatta varför denna chrippa inte får försvara sig? Jag själv hade inte nöjt mig med några videos om någon i min släkt fått en paranoid psykos och fått mig att runka bort massor av tid i fängelse för denne fått för sig att jag ska mörda idioten. Ibland måste en bror ta fram näven."

Fått för sig.

Ja, Jocke gick ut med det han fått för sig - att Chrippa var världens värsta mördarmaskin ungefär.
Citera
Medlem
Citat:
Något jag faktiskt inte kommer kunna släppa är barnet.
Hur chrippa målas upp som en hemska människa, han hotar, är våldsam och farlig, han misskötte barnet allvarligt och hans flickvän slår barnet (enligt användare här)
Trots det lämnar mamman barnet till honom var annan helg?

1: Bryr sig inte mamman om barnet och det är därför hon lämnar barnet till pappan?
2: Är det så att folk som har bevis för dessa hemska anklagelser inte ger bevisen till soc eftersom de vill att barnet ska fara illa?
3: Eller kan det vara så att det inte finns några bevis för dessa anklagelser, att det bara är användarens fantasier?

Jag tror varken chrippa eller Julia är några toppen bra föräldrar, men skulle chrippa vara så hemsk som folk påstår så måste punkt 1 eller punkt 2 vara sanna.

Tror det finns en rädsla hos Julia också. Mindre bråk och hot då.
Citera
2025-05-03, 18:27
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ansvaret ligger på Christopher. Varken Jocke eller Linnea. Hela min poäng.
Du hänger inte med i diskussionen överhuvudtaget, blir ju omöjligt att diskutera med dig då.

En användare skrev och antydde att allt chrippa gjort berodde på Linnea
Jag svarade: För att chrippa gjorde inget dumt och begick inga brott innan han träffade Linnea?
Du svarade: Allt är inte svart eller vitt ingen påstår han var guds bästa barn fram till 2023.
Jag svarade: Varför läste du inte inlägget jag svarade på? Så hade du inte behövt se så korkade ut?
= Han (användaren) lägger ansvaret på Linnea och missar helt att chrippa betedde sig som en idiot och begick brott innan han träffade Linnea. Eller har jag fel?
Och du svarar: Ansvaret ligger på Christopher. Varken Jocke eller Linnea. Hela min poäng.

Hallå? Vart i denna konversation har jag sagt att det inte är Chrippas ansvar? Dina svar är totalt osammanhängande i denna diskussion.
Citera
2025-05-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Vad mycket du hade att skriva efter att du bad andra släppa tråden 😂

"Chrippa får inte försvara sej för han är dumm å betalar inte skatt höhö å polisen gjorde anmälan" satte ribban lilla gubben.
Vi gentlemän kräver stimulans.
Citera
2025-05-03, 18:28
Medlem
Citat:
Tror det finns en rädsla hos Julia också. Mindre bråk och hot då.
Gud vad rädd hon är, men vågar läcka privata samtal till jocke som sedan kommer ut på youtube hon måste vara såååå rädd. Julia skapar ju för fan bråken.
Citera
2025-05-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ja, Jocke gick ut med det han fått för sig - att Chrippa var världens värsta mördarmaskin ungefär.

Efter information från polisen. Information om vad Christopher stämplade har ju kommit ut. Brutna ben osv.
Citera
2025-05-03, 18:31
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Fadern har som regel rätt till umgänge med sitt barn även om modern har enskild vårdnad.

I svensk lag är utgångspunkten att barnet har rätt till umgänge med båda sina föräldrar, oavsett vem som har vårdnaden. Det står i föräldrabalken 6 kap. 15 §. Det innebär att även om modern har enskild vårdnad, så har fadern normalt sett rätt att träffa sitt barn – och tingsrätten kan besluta om ett umgängesavtal eller umgängesdom om föräldrarna inte kan komma överens.

Det ska mycket till för att ena föräldern inte ska få umgängesrätt, väldigt kända fall är Lilla hjärtat och TinTin där det bedömdes helt tokigt trots tydliga varningstecken. För att förtydliga så tror jag inte lilla C är i någon sådan jämförbar fara. Men du är tillräckligt trög för att inte förstå kontexter utan förtydliganden.
Men barnet ska ju enligt användare här blir utsatt för misshandel hos chrippa, det ska finnas bevis för det. Om det finns bevis för det, då skulle inte chrippa få ha barnet.
Det är hela min poäng att folk kommer med grova anklagelser som om det vore sanning, när det inte finns bevis för dessa påståenden. Och att chrippa får ha dottern bevisat bara att det inte finns bevis för dessa grova anklagelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in