2025-05-03, 11:57
Medlem
Tycker det är lite av ett förräderi att tacka nej till att representera sitt landslag på hemmaplan. Skamligt Adrian.
Citera
2025-05-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Finland har aldrig vunnit när de bästa varit med. Därför kan man aldrig räkna dem som någon av de stora.

OS 1998: Tjeckien
OS 2002: Kanada
OS 2006: Sverige
OS 2010: Kanada
OS 2014: Kanada
OS 2026:??

Dessa är de största länderna de senaste 30 åren.

2002 är så jäkla surt att en tabbe straffar oss. Med hänsyn till att vi slog Kanada de året och de vann guld så vill jag tro att vi skulle haft guld då med.
Citera
2025-05-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jo, men i VM ska ju de bästa spela och inte vara "se och lär"-turnering. I matchen mot USA kan man ju inte säga att USA försökte så hårt heller eftersom dom redan var klara för final. Vilade flera av deras bästa spelare också inklusive Auston Matthews.

Blir intressant att se målvakterna som är.

De bästa kan bli lite nonchalanta och tycka de är bäst, de är då de går åt pipan. Än två bra som tar uppgiften på största allvar.
Men jag välkomnar fortfarande Markan eller Ullmark! Vill se Markström lite mer i Tre Kronor dressen, speciellt inför stundande OS.
Citera
2025-05-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Kempe tackar nej.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/LMEA3p/adrian-kempe-tackar-nej-till-vm-pa-hemmaplan

Jag tänker att det kanske är bra att några tackar nej också. Det har ju aldrig passat Tre Kronor att vara storfavoriter, direkt…

Vafan. Unge i vintras. Forsberg fick väl unge samma år som Kempe?

Och skador, tycker det är bra att han ledde poängligan i första rundan för att ha varit skadad. Utan tvekan hade han spelat om de gick vidare i andra rundan.

Men men... Man får respektera folks val.
Citera
2025-05-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola

Och skador, tycker det är bra att han ledde poängligan i första rundan för att ha varit skadad. Utan tvekan hade han spelat om de gick vidare i andra rundan.

Precis. Skamligt att inte vilja representera landslaget i ett hemma-vm. Det skulle väl vara som med Hedman, en bruten fot isåfall.
Citera
2025-05-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Precis. Skamligt att inte vilja representera landslaget i ett hemma-vm. Det skulle väl vara som med Hedman, en bruten fot isåfall.

Hedman hade förmodligen jublat om han haft Kempes "åkommor" och varit klar för VM nu.
Citera
2025-05-03, 12:49
Medlem
Majsmannen2s avatar
Sitter man i rullstol på pressträffen när man tackar nej till att representera sitt hemland.

Då tycker jag man kan få vara ursäktad.
Citera
2025-05-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Sitter man i rullstol på pressträffen när man tackar nej till att representera sitt hemland.

Då tycker jag man kan få vara ursäktad.

Tyckte det var lite generöst. När man ligger i koma och kommunicerar via tecken möjligtvis.
Citera
2025-05-03, 13:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola

Unge Sörum?
Citera
2025-05-03, 14:24
Medlem
När ansluter Filip Forsberg till tre kronor?

Han var inte med i torsdagens match vad jag kunde se.
Citera
2025-05-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Unge Sörum?

Han var riktigt bra den lilla istid han fick senast han fick spela VM! Skandal att dom inte spelade han mer.
Vet dock inte om han står sig i konkurrensen som väntas bli i år dock.
Citera
2025-05-03, 15:55
Medlem
Bra test idag mot Tjeckien..bra tryck på läktarna.

Schweiz-Finland 8-2

Kanske får tyst på de som hejar på Finland..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in