2025-04-24, 09:23
Medlem
Adelsdams avatar
Massa jävla IT-problem på Avanza igen. Varför tar dom inte och fixar problemen.
Citera
2025-04-26, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Det är helt galet att vi är ljusår före andra europeiska länder var gäller snyggt user interface och enkelhet att spara i aktier. Tittade precis in i min tyska kollegas aktie-app, herregud. Dessutom kan de inte handla amerikanska aktier med enkelhet.

Kudos till våra politiker som också möjliggjort investeringssparkonton.
Årets mest smörigaste inlägg, Kudos! 😂
Citera
2025-05-02, 14:42
Avslutad
Äsch glöm det, hittade svaret!! "Preliminärskatt kapitalränta"
Senast redigerad av UngAtletiskStorKuk 2025-05-02 kl. 14:45.
Citera
2025-05-02, 21:20
Medlem
Otroligt dum fråga eller om det var något med hemsidan.. kvällen innan X-dagen så sålde jag mina aktier trodde jag men när jag kika dagen efter så låg den fortfarande osåld och väntandes? Som att den sjunkit snabbare än vad kursen låg på
Citera
2025-05-02, 21:28
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Otroligt dum fråga eller om det var något med hemsidan.. kvällen innan X-dagen så sålde jag mina aktier trodde jag men när jag kika dagen efter så låg den fortfarande osåld och väntandes? Som att den sjunkit snabbare än vad kursen låg på

Var börsen öppen när du lade ordern?
Citera
2025-05-02, 21:32
Medlem
Citat:
Du och köpare måste komma överens. Antagligen valde du ett säljpris som ingen accepterade.

Om orden ligger väntandes dagen efter, så har du valt att den ska ligga tills dess.
Citera
2025-05-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Var börsen öppen när du lade ordern?

Hej på er. den var stängd och la in den för försäljning så att den skulle gå igenom när det öppna på morgonkvisten
Citera
2025-05-02, 21:45
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Hej på er. den var stängd och la in den för försäljning så att den skulle gå igenom när det öppna på morgonkvisten

Du förstår att den skulle gå ner ungefär lika mycket som utdelningen? Du valde ett för högt pris, det är inte Avanzas fel.
Citera
2025-05-03, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Du förstår att den skulle gå ner ungefär lika mycket som utdelningen? Du valde ett för högt pris, det är inte Avanzas fel.

Oki, Ja helt färsk på detta så tänkte måste ställa frågan för just det specifika bolaget tömdes väl mer eller mindre,

Vad hade varit lämpligt att sätta den på? Har för mig den låg på kanske säg 60jkr
Citera
2025-05-03, 10:20
Medlem
Citat:
Oki, Ja helt färsk på detta så tänkte måste ställa frågan för just det specifika bolaget tömdes väl mer eller mindre,

Vad hade varit lämpligt att sätta den på? Har för mig den låg på kanske säg 60jkr
Frågan hör egentligen hit,
(FB) Nybörjarfrågor

Men vill du säkerställa att du säljer i öppningen och givet att det är ett hyfsat stort bolag där det finns likviditet så kan du med gott samvete lägga in en säljorder som är långt under den teoretiska öppningskursen (avdragen utdelning). Detta då ordern kommer gå i callen och du får ett jämviktspris som är högre än vad ditt säljpris är.
Citera
2025-05-04, 11:07
Medlem
wwrs avatar
felpost
Senast redigerad av wwr 2025-05-04 kl. 11:56.
Citera
2025-05-13, 21:35
Medlem
Ograsts avatar
Bra att man nu kan handla aktier från Schweiz och Spanien på Avanza. Jag hoppas verkligen att man också inom kort kan handla brittiska aktier på Avanza, det kan man nämligen redan göra på Nordnet.

https://www.avanza.se/aktier/handla-aktier/aktiehandel-europa.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in