2025-05-02, 22:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du som verkar ha en pinne i röven när det kommer till lag och ordning - är det lagligt att spränga civila fartyg på internationellt vatten?

Jag skrev inte det men det finns inga belägg för att någon gjort det förrutom aktivisterna själva.
Citera
2025-05-02, 22:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missingno.
Mest troliga anledning att de seglade utan flagg var på grund av hot/politisk påtryckning mot Palau från Israel. Palau återkallade alltså flaggan igår som "råkade" bli ett lägligt sammanträffande för Israel att attackera skeppet.

Varför nekade de hjälp från malteserna om de var i sjönöd och dessutom inte fick ta sig till land? Notera att ingen har sett några drönare och malteserna har inte ens sett några skador på skeppet. Påståendet om att fartyget höll på att sjunka under nödanropet var alltså en rövarhistoria.
Citera
2025-05-02, 22:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag skrev inte det men det finns inga belägg för att någon gjort det förrutom aktivisterna själva.

Så vitt jag vet så finns det i nuläget inga belägg för att aktivisterna skulle gjort det själva heller så det blir lite tramsigt att diskutera.

Tills det kommer sådana bevis tycker jag att vi ska utgå ifrån trådens utgångspunkt: att ett hjälpfartyg på väg till Gaza blivit attackerat.
Citera
2025-05-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Det är nog snarare hamas-sympatisörerna på fartyget som själva har smällt av någon bomb.

Ingen skada på någon ombord på fartyget. De vägrar också att gå ombord på räddningsfartyget som har anlänt. Det hela låter som ett arrangerat jippo som palestinska terrorister är så duktiga på.

Bilderna visar ju skadan på däcket som projektilerna drönarna avfyrade orsakade: https://x.com/Flo_Clepsydre/status/1918297322129105209 Israel har heller inte förnekat att man ligger bakom attacken.
Citera
2025-05-02, 22:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så vitt jag vet så finns det i nuläget inga belägg för att aktivisterna skulle gjort det själva heller så det blir lite tramsigt att diskutera.

Tills det kommer sådana bevis tycker jag att vi ska utgå ifrån trådens utgångspunkt: att ett hjälpfartyg på väg till Gaza blivit attackerat.

Jag tycker det är fånigt att anta att det skett någon attack öht om de inte kan belägga det på något sätt. Varför svarar du inte på frågorna? Varför nekade de hjälp av malteserna att länspumpa fartyget och säkerställa skador? Om det var en israelisk attack så skulle ju brottsplatsen behöva säkras, fattar du inte det eller? Nu kommer det ju inte kunna bli någon utredning öht eftersom brottsplatsen kommer vara kontaminerad. Väldigt bekvämt om man inte vill ha någon utredning.
Citera
2025-05-02, 22:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Bilderna visar ju skadan på däcket som projektilerna drönarna avfyrade orsakade: https://x.com/Flo_Clepsydre/status/1918297322129105209 Israel har heller inte förnekat att man ligger bakom attacken.

Var har du läst att Israel tagit på sig attacken? Det är ju bara vänsteridioter här i tråden som påstår.
Citera
2025-05-02, 23:00
Medlem
Allehanda pack på dessa ship to gaza fartyg förmodar att det var fullt med vapen och sprängämnen ombord.

Förövrigt så hade det varit en riktigt fin nyhet att få höra att Greta blivit sprängd i bitar på en sån här båt synd att hon inte tog sig ombord.
Citera
2025-05-02, 23:05
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko

Vi kan nog förutsätta att terrorstaten Israel ligger bakom, då dom har en historia av liknande angrepp.

Så vad säger flashback är det en ny typ av avancerat sjöröveri, med drönare, vi ser eller är det som vanligt när Israel är igång endast "självförsvar " ?

Kan det vara Trump som ville hämnas på Greta?
Citera
2025-05-02, 23:34
Medlem
Durochmolls avatar
Israel har erkänt attacken och från västvärlden kommer såklart inga fördömande. Vad diskuterar ni?
Citera
2025-05-02, 23:36
Synd att inte mongo-Greta (som t.o.m. faktiskt ser mongoloid ut - har hon finskt blod?) strök med. Hon är så jävla efterbliven att hon på alla plan skämmer ut både Sverige och Europa i helhet.
Citera
2025-05-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Var har du läst att Israel tagit på sig attacken? Det är ju bara vänsteridioter här i tråden som påstår.

Tryter läsförståelsen? Israel har inte förnekat att man ligger bakom attacken.
Citera
2025-05-02, 23:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Israel har erkänt attacken och från västvärlden kommer såklart inga fördömande. Vad diskuterar ni?

Var har du läst det eller skitpostar du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in