2025-05-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det bara jag som tror att det finns en speciell anledning att de nekade bordningshjälp från den maltesiska militären?

Nej, du är inte ensam.

Det här fartyget är inte ute i några rean affärer. det är ett skepp med politiska avsikter som spelat teater. Från början fick vi se film där besättningen vädjade om hjälp och sen behövde de visst inte hjälp på vanliga villkor. Eftersom Greta Th. var i närheten och gick i väntans tider så begriper varenda människa vad det rör sig om för händelse och vad det är för patrask i farten.
Citera
2025-05-02, 16:35
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Gärna mer specifikt.

Kanske en länk eller hänvisning?
Visst om du har svårt med sökmotorer

https://www.bbc.com/news/articles/cx27z0r8n5do
Citera
2025-05-02, 16:36
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tror att det finns en speciell anledning att de nekade bordningshjälp från den maltesiska militären?

Nej, du är inte ensam.

Det här fartyget är inte ute i några rean affärer. det är ett skepp med politiska avsikter som spelat teater. Från början fick vi se film där besättningen vädjade om hjälp och sen behövde de visst inte hjälp på vanliga villkor. Eftersom Greta Th. var i närheten och gick i väntans tider så begriper varenda människa vad det rör sig om för händelse och vad det är för patrask i farten.

Jag är ingen sjövan person, men varför har det här skeppet legat för ankar utanför Malta på internationellt vatten.
Citera
2025-05-02, 16:37
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Uppenbart vill de inte att någon ska se vad som hänt.
Drönarattack känns inte speciellt trolig. Terroristerna vill dölja vad som hänt
Citera
2025-05-02, 16:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Hade det varit Israel hade fartyget intagit bottenläge.
Än så länge har jag inte sett något riktigt bevis på en drönarattack. Inte ens en liten FPV`drönare hade gjort sån liten skada som man sett bilder på

Jag har inte hävdat att det är Israel som utfört attacken men vem det än är så är det förkastligt och borde straffas hårt.
Citera
2025-05-02, 16:45
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Nej inte utan kontroller.

Nej. Palestina fanns inte när arabländerna angrep Israel 1967 och ingen av arabländerna som anföll hade skrivit något fredsavtal med Israel. Israel har aldrig brutit mot ett fredsavtal och Israel har aldrig startat ett krig.

FNs stater är skyldiga att rätta sig efter FNs sanktioner, men det finns ingen faktisk blockad.

Huruvida Palestina är en faktisk stat eller bara en föreslagen stat bestående av ett illegalt ockuperat område befolkat av människodjur är i grunden sekundärt. Oavsett landar du i en illlegal ockupation som Israel är skyldig att avsluta och denna aggression finns i botten.

Men som både du och jag vet är det okej med anfallskrig mot människodjur!
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-05-02 kl. 16:48.
Citera
2025-05-02, 16:45
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nej, du är inte ensam.

Jag är ingen sjövan person, men varför har det här skeppet legat för ankar utanför Malta på internationellt vatten.
Ja det är något jävligt fishy med detta! Jag misstänkte tidigt en false flag och just nu pekar allt mer mot detta.
Att Israel skulle attackerat med drönare 2 gånger och bara orsakat en brand i fören , kan ju bara idioter tro på
Citera
2025-05-02, 16:47
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har inte hävdat att det är Israel som utfört attacken men vem det än är så är det förkastligt och borde straffas hårt.
Finns det några bevis för att en attack har inträffat? Varför nekade fartyget maltesisk militär att komma ombord för att kolla läget?
Citera
2025-05-02, 16:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om det är en attack, d.v.s. en medveten handling från en utomstående aktör, lär det vara Israel som utfört det och inte någon annan. Israel har en historia av att attackera civila fartyg som vill markera mot Israels blockad.
Citera
2025-05-02, 16:49
Medlem
Nazistern Greta gris säger till tv4 att det antagligen är Israel eller någon allierad. Grisen ska nog inte hat gissa det ökar antisemitismen.
Citera
2025-05-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Nazistern Greta gris säger till tv4 att det antagligen är Israel eller någon allierad. Grisen ska nog inte hat gissa det ökar antisemitismen.
Greta har inga problem med antisemitismen, hon är ju antisemit
Citera
2025-05-02, 16:55
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Om ukrainska trupper hade flugit paragliders till en rysk musikfestival och mördat 11000 civila ryssar (samma andel av ryska som av israeliska befolkningen, för jämförelse), så hade din analogi varit relevant.

Ni eskalerade den gamla konflikten den 7:e oktober. Nu gnäller ni över er egen eskalering. Gråt mig en flod...

Helt rätt logik, precis samma som när USA marginaliserade, fördrev och folkmördade indianer.

Det var ju just de våldsamma rödskinnen som var problemet, därför behövdes exempelvis "Indian Removal Act" för att skapa fred!

Tycker du är en fin människa som lärt av historien hur man rationaliserar de värsta illdåd!

Och fint att en stat som till 100% bygger på folkmord nu kan hjälpa en annan stat följa i dess fotspår!
Senast redigerad av DonaldBiden 2025-05-02 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in