2025-05-02, 10:56
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Kan den uthängde 16-åringen varit utanför och skottskadats...? Dvs, ja han tvättade blodiga kläder men bara för att han skadats. Isf vet han ju exakt vilka som sköt.

Vart har det stått att kläderna var blodiga mer än här på Flashback?
Citera
2025-05-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Var inte 16 åringen på rymmen ifrån ett hvb hem? Men han greps hemma i sitt hem? Nu släppt men om polisen går ut med att han tvättat kläder i klorin så är han ju inte helt oskyldig. Vilken 16 åring står och tvättar kläderna i klorin kl 17 dagen innan valborg?😅

Och på rymmen från ett hvb hem, med dödshot över sig också, och han ändå skulle befinna sig hemma. Säkert. 🤣 Bara om han är skyldig, vill säga hejdå till föräldrarna och vet att han kommer att gripas inom kort.
Citera
2025-05-02, 10:58
Medlem
Men ... vänta nu.. var det inte så att killen hade rymt från ett hem OCH att polisen var på väg att söka honom hos föräldrarna samtidigt som skjutningen ägde rum? Varifrån kom uppgiften att han tvättade i klorin när polisen gick in? Fråga då: vaddå gola? Vad hade han att säga som var busy med sitt eget liv? Jag anar en totalkvadd här när det gäller hantering av polisens uppgifter. Expressen, TV4 och ett par hysteriker på flashback som snubblat och haft otur när de tänkte? Rensa de mentala borden och börja om från början! Den här brottsligheten är så vidrig och krafttag måste till!! Men hur ska det kunna bli vettigt om en massa löst pladder ligger till grund för hur polisens agerande ska bedömas av gemene man? Jag vill inte bilda mig uppfattningar som baseras på det vettlösa tjafs vi sett i många rutor i denna tråd. Och några av er tror, påstår att det är hit man ska komma för att fp veta vad som händer!?!
Citera
2025-05-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det används till 90% av företag som vill jävlas med andra företag, på gränsen till ekonomisk brottslighet.
Typisk amerikansk korkad lagstiftning, sånt ska vi inte ha i Sverige.

Det har också använts mycket till att komma åt anstiftatna bakom ett mord inom maffian.

Jag har inte ett blödande hjärta för företagare som du har. Så jag håller fortfarande inte med dig.

Att bekämpa maffian ör viktigare än att rädda företagare som ändå är egoistiska, kapitalistiska svin för det mesta.

Men sedan skulle. Man ju kunna använda sig av en svensk variant av RICO lagarna, man behöver ju inte ta efter alla 27 punkterna.

Men vi kommer inte längre i denna sidodiskussion. Du är ultrablå och jag är röd-svart. Vi kommer aldrig att bli ense.
Citera
2025-05-02, 11:03
Medlem
Okej, om man ska hänga med i svängarna hos massmedia så vill jag alltså inte längre att 16-åringen ska sitta på livstid i fängelse för mord utan nu vill jag att 3 andra personer ska sitta i fängelse på livstid för mord.

Så kan det bli, ju fler mördare desto bättre eller vad?
Citera
2025-05-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
På vilket sätt är polismyndigheten värdelös? I detta fall agerade man ju snabbt och hade en misstänkt anhållen redan efter 2 timmar. Efter 2 dygns pusselläggande hade man ringat in ytterligare 3 personer och anhållit dem. Vilka som sedan häktas och slutligen döms blir upp till den fortsatta polisutredningen och åklagarmyndigheten. Hur som helst är det bra att polisen vidtar snabba åtgärder och att rättsväsendet får komma fram till att rätta personer som döms i slutändan.

Beträffande journalister så är dom lite onödigt snabba att publicera många gånger.

Agerandet var helt felaktigt och den 16 åriga pojken är helt avskriven. Under tiden hängde hela hans liv ut samt familj, sån nej polismyndigheten är sedan länge kända för att knappt lösa brott.

Så innan häktning är allt väldigt osäkert, och det återstår att se om de här 3 nyligen anhållna håller hela vägen,.
Citera
2025-05-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Han kanske skulle fylla 16 i år? Då lär ju det inte vara något problem.

Det andra kravet är avslutad grundskola och han gick i 9:an.

Tänker att det kan ha varit en "vit lögn" för att kunna använda pengar han kommit över på annat sätt.

McDonaldskläder kan man låna.

OT: Jag har stenkoll på mina barns ekonomi fortfarande. Trots att de är äldre än 15. Vet vad de får in och hur mycket de bör ha på sparkontot, m.m. Sånt måste man ha koll på idag, så man själv dessutom inte är med och tvättar pengar eller stöttar annan kriminell verksamhet.
Citera
2025-05-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yza
Finns det FUP ute?

Det kommer när åtal väcks vilket lär dröja x antal månader.
Citera
2025-05-02, 11:07
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Agerandet var helt felaktigt och den 16 åriga pojken är helt avskriven. Under tiden hängde hela hans liv ut samt familj, sån nej polismyndigheten är sedan länge kända för att knappt lösa brott.

Så innan häktning är allt väldigt osäkert, och det återstår att se var de här 3 nyligen anhållna håller hela vägen,.

Det k a n vara kameraövervakningsfilmer som började ge en klarare bild som gjorde att 16-åringen kunde avskrivas misstanke.
Det tar ju som bekant ett tag att få ut- och analysera.
Citera
2025-05-02, 11:09
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
På vilket sätt är polismyndigheten värdelös? I detta fall agerade man ju snabbt och hade en misstänkt anhållen redan efter 2 timmar. Efter 2 dygns pusselläggande hade man ringat in ytterligare 3 personer och anhållit dem. Vilka som sedan häktas och slutligen döms blir upp till den fortsatta polisutredningen och åklagarmyndigheten. Hur som helst är det bra att polisen vidtar snabba åtgärder och att rättsväsendet får komma fram till att rätta personer som döms i slutändan.

Beträffande journalister så är dom lite onödigt snabba att publicera många gånger.
Vänta och se. Vi har sett samma scenario flera gånger tidigare. Polisen står i TV och slår sig för bröstet att alla processer och styrdokument har följts. Någon grips och släpps. Någon läcker till någon journalist som spinner vidare efter egen fantasiförmåga. Folk spekulerar och drar slutsatser på helt felaktiga grunder en stund innan något nytt inträffar och karusellen fortsätter i någon annan riktning. Politikerna har förälskat sig i sina drömmar om en multikulturell värld av glädje och oändlig lycka och ingenting nödvändigt beslutas eller förändras.
Citera
2025-05-02, 11:09
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Så innan häktning är allt väldigt osäkert, och det återstår att se om de här 3 nyligen anhållna håller hela vägen,.
Han är dock fortfarande på rymmen från sitt HVB-hem, eller hur? Eller är han nu återbördad?
Citera
2025-05-02, 11:10
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men ... vänta nu.. var det inte så att killen hade rymt från ett hem OCH att polisen var på väg att söka honom hos föräldrarna samtidigt som skjutningen ägde rum? Varifrån kom uppgiften att han tvättade i klorin när polisen gick in? Fråga då: vaddå gola? Vad hade han att säga som var busy med sitt eget liv? Jag anar en totalkvadd här när det gäller hantering av polisens uppgifter. Expressen, TV4 och ett par hysteriker på flashback som snubblat och haft otur när de tänkte? Rensa de mentala borden och börja om från början! Den här brottsligheten är så vidrig och krafttag måste till!! Men hur ska det kunna bli vettigt om en massa löst pladder ligger till grund för hur polisens agerande ska bedömas av gemene man? Jag vill inte bilda mig uppfattningar som baseras på det vettlösa tjafs vi sett i många rutor i denna tråd. Och några av er tror, påstår att det är hit man ska komma för att fp veta vad som händer!?!

Ja, men det är bara att du själv bidrar till tråden och ämnet så vi får veta mer om händelsen och misstänkta och dess brottsoffer. Varsågod och delge oss tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in