Citat:
Var och en får väl göra sin egen bedömning där.Men alla kan se att du inte försöker hitta något fel i logiken. Utan gör blinda avfärdanden och inte kan peka på något fel i logiken.
Citat:
Det har jag talat om. Och att du inte ens läst och förstått det stärker inte din position.Inget. Jag pekar på felaktigheter bara.
Citat:
Att jag pekar på felaktigheter i grundlösa påståenden är inte att jag försöker övertyga mig själv om något. (För din information är ditt uppträdande ungefär som någon som sålt av allt i väntan på raset. Och frustrationen stiger för att raset inte kommer).Tittar jag på hemnet, och hur mycket 1
r som såldes senaste 3 mån i Stockholms län var det 978 stycken.Och för 2
r var det 3104 stycken.Det ser i alla fall inte ut som att det behöver säljas så många 1
r för att det skall kunna säljas 2
r.Sedan finns det gott om folk som vill flytta till just Stockholm. Och en del kan göra det när dom pensionerat sig. Säljer villan i Örebro och köper en etta i centrala Stockholm. Sviktar priserna lite ökar dessa strömmar.
Vidare stiger lönerna. Och det leder till att taket för hur mycket folk kan låna stiger. Det gör att de som ser bostad som viktigt kan betala mer.
Det finns en oändlig loop som rullar på oavbrutet.
1. Facken driver upp lönekostnaden
2. Nyproduktionen blir dyrare.
3. Successionsmarknaden följer med upp lika mycket.
4. Löneökningarna gör att folk kan låna mer och betala priserna i successionsmarknaden
5. Goto 1.
Pga div händelser, konjunktur, statlig agerande mm är inte detta en monoton uppgång med konstant lutning. Utan den är lite skakig.