2025-05-01, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
https://ibb.co/yBQMg2rt

Då får du väl tolka det som att BRF godkänt Chrippa
Hur kan det ens vara intressant att diskutera?
Citera
2025-05-01, 14:09
Medlem
Citat:
Jag tror de blandar ihop med att 1a hand inte måste godkänna inneboende. Verkar vara olika regler på 1a och 2a.
Ja så är det.
Citera
2025-05-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Då får du väl tolka det som att BRF godkänt Chrippa
Hur kan det ens vara intressant att diskutera?

Nej jag tolkar det som att han bor där utan tillstånd. Lagar verkar han ju skita i.
Citera
2025-05-01, 14:31
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Nej jag tolkar det som att han bor där utan tillstånd. Lagar verkar han ju skita i.

Varför tolkar du det så?

Det är upp till alla BRF att själva bestämma över vilka regler de har för uthyrning i andra hand.
Citera
2025-05-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Linnea är objektivt sett väldigt vacker.

Lätt en nia.

Kolla vilka paddor Anj, Jocke och Rask får hålla tillgodo med - nu när ni ändå är inne på att jämföra.

Det är faktiskt inte utsidan som räknas utan insidan!! Hur kan du tycka att L är en 9:a? Hennes beteende är under all kritik. Har Anjos, Jockes eller Rasks fruar bettet sig på ett sånt sätt som L? Nej det har dom inte gjort..
Citera
2025-05-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Varför tolkar du det så?

Det är upp till alla BRF att själva bestämma över vilka regler de har för uthyrning i andra hand.

Nej det verkar inskrivet i lagarna ju.
Citera
2025-05-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Det är faktiskt inte utsidan som räknas utan insidan!! Hur kan du tycka att L är en 9:a? Hennes beteende är under all kritik. Har Anjos, Jockes eller Rasks fruar bettet sig på ett sånt sätt som L? Nej det har dom inte gjort..

De ser livet väldigt ytligt.

Linneas utseende 8/10
Personlighet 3/10

Så attraktion 4/10
Citera
2025-05-01, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem

Beteende? Hur hon kammar håret eller vadå

Utseendet var väl det som recenserades.

Tycker hon ser väldigt bra ut, men ingen bra matchning för min personliga smak vad gäller hennes stil, ålder, personlighet
Citera
2025-05-01, 14:40
Avslutad
Citat:

Så nu tänker du ringa ägaren alternativt bostadsrättsföreningen? Du bär på väldigt mycket hat, det kan inte vara hälsosamt. Vad har Chrippa gjort dig, och då menar jag personligen? Skattebrott är inget normala människor brukar lägga så mycket energi på. Det är sånt vi har myndigheter till för att sköta
Citera
2025-05-01, 14:40
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:

Det handlar om att BRF kan ha rätt att ställa vissa krav och inte att de måste ställa samma krav.
Citera
2025-05-01, 14:41
Medlem
Citat:
Han behöver inget tillstånd.
Bostadsrättsföreningen ger tillstånd att hyra ut. Det du länkar till berättar att det inte spelar någon roll om man hyr ut till en sambo, ett syskon osv.
Bostadsrättsföreningen prövar inte hyresgästen eller vilka som bor där. Det får du som äger lägenheten göra eftersom du fortfarande har totalansvar för både hyra, skador och annat som kan uppstå.
Citera
2025-05-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Så nu tänker du ringa ägaren alternativt bostadsrättsföreningen?

Nej det tänker jag inte.
Senast redigerad av 400Ben 2025-05-01 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in