2025-05-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men du varför tror du deras äktenskapsförord såg ut som det gjorde att han ska fixa bostad till henne osv? Han har varit borta och jobbat (inte bara jobbat uppenbarligen) hela tiden, hon har ju varit med barnen. Kanske avstått en hel del karriärmöjligheter. Då vill hon inte lämnas utblottad efter en ev skilsmässa vilket är rimligt.

Jag vet inte vad som kunde vara mer på hans villkor än att kräva flytt till Sverige när hon har ett barn till vars pappa bor i England. Alla tre barnen har växt upp i England. En kärleksfull familjefar ser i alla fall inte till att hans frus barn bor i olika länder.

Tack, det är precis detta handlar om. Det handlar inte om det är en kvinna eller man,. Men just i detta fall är det att Måns är en man, en pappa, en kändis, en man med en stor karriär och drar in stålarna. I uk är det väldigt vanligt att mamman tar hand om barnen om pappan tjänar bra med deg. Dom har bott 8 år i uk, där alla barnen växt upp. Måns har haft super bra relation till ciaras ex där hennes tredje son ingår. Dom flyttade till Sverige förra året temporärt. hON HAR trots allt sin tredje son kvar i England. Men jag visste redan då att hon kommer få problem. dom har ett vattentät äktenskapsförord , det är ingen som vinner på detta ekonomiskt.så sluta upp med era galna spekulationer att Ciara är en golddiggers för det är hon långt ifrån. Måns har köpt denna vingård , alltså ciara o barnens nya hem bakom hennes rygg och skrivit det på en släktings namn samma år som dom flyttar över till Sverige, förra året. ja dom har ett äktenskapsförord. Men detta bevisar ju ytterligare att det bara var tillfälligt , varför ska han då skriva deras gemensamma hem på en annan person? Varför ska Månsan ha massa nannys när barnen har en tillgänglig mamma som hjälper till och finns där 100%? Måns har en tung bakgrund i att sabba alla sina tidigare relationer pågrund av sitt sexmissbruk .Nu äntligen erkänner han drogmissbruk även om han hymlar med sanningen. Och han har bevisat att han är våldsam i nationell tv där han slogs på inredningen, och på vägen ut bakom kulisserna har han pucklat på sin fru också av ren ilska för han är en dålig förlorare enligt han själv. Det bästa för barnen är att dom återgår till sitt gamla upplägg där alla bodde i uk , då kan måns turnera och vara kändis hur mycket han vill och tjäna pengar och besöka sina barn hur mycket hanvill när han får tid över. Det är så dom levt i 8 år. Sedan att Månsan klagat på hur det sliter på han att han fått pendla, ja so what? nu kastar han alltså barnens mamma ut på gatan, hon kommer hindras från att vara med sin tredje son heltid för att måns ändrat sig och säger nu att deras gemensamma barn ska bo i Sverige. fast det bara var tillfälligt. det är vidrigt, maktbegär med andra ord. Ni andra som fånar er i tråden , lägg ner med det. Måns beter sig som en råtta just nu och ska kriga mot barnens mamma. Hon har aldrig hindrat han att få vara med barnen.Hon är bästa vän med exet o pappan till sitt första barn. Månsan behöver ta tag i sig själv, reflektera, och fokusera, samt läka sig själv innan han ska fokusera på ATT VARa en bra förälder. Det är väldigt äckligt hur han låter mamman till sina barn splittras mellan sin första son pågrund av att dom ska skiljas. Om måns är smart och vill återupphålla sin karriär och rykte så bör han återgått till deras första avtal, att det var temporärt. Han kommer inte överleva sin karriär om han ska hålla på så här.
Citera
2025-05-01, 09:14
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatieKassidy
ltså jag måste få ur mig detta. Jag tycker att Måns Zelmerlöw är så vidrig.
Om han har misshandlat Ciara vet jag inte – det får rättsväsendet avgöra.
Men jag såg delar av hans intervju i GP och blev äcklad. Alltså på riktigt – det vände sig i magen.
Hur han ‘tar ansvar’ för sitt missbruk genom att skylla på sin beroendepersonlighet, lägga sig i fosterställning mentalt och dra på sig hela offerkoftan XXL.

Och visst – han ljuger. Det är så genomskinligt att man nästan känner sig förolämpad. Kom igen: efter 20 år i en bransch där snön aldrig smälter, vill han få oss att tro att han testar kokain för första gången som nästan 40-årig, gift nybliven tvåbarnspappa?
Och så det där nöjda lilla leendet när han säger något ‘klokt’ som han vet att alla håller med om – att skuld ska avgöras i domstol. Det är hans frisedel. Psykologiskt korrekt PR trick

Samtidigt utövar han ekonomiskt våld mot Ciara genom att i praktiken säga: ‘Säg inget illa om mig, för då kan jag inte försörja barnen.’
Det är maktutövning framför kulisserna – och vi ska bara titta på hunden och känna att han är lite sårbar.
Hunden ja... Snygg PR. Det mjukar upp honom, gör honom hanterlig.

Kanske är det samma hund som utan träning lyckades spåra upp och markera för amfetamin redan 2015? Antingen är historien frisserad, hunden gick runt och nosade och där var en påse som luktade intressant. Och det överdrivs så att han markerade. https://www.aftonbladet.se/nojesblad...e-knark-i-park
Men om den verkligen markerade så gjorde den det för att den kunde igen doften och associerade den med uppmärksamhet/belöning eller nåt annat intressant. Detta var väl ett år sen Måns och exet i artikeln gjorde slut men kanske hittade hon en påse han gömt hemma och beslutade göra en hjältehistoria av det? Samtidigt fick hon bekräftat att det var knark i påsen?

Tror alla håller med dig!
Citera
2025-05-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Exakt och det sättet såg vi i Melodifestivalen. Jag tänkte där och då precis allt det som Chiara sen skrev i Instagraminlägget någon dag senare.

Han blev rasande för att han kom tvåa, snackade skit om KAJ, sa att folk inte ville vinna Eurovision eftersom det röstats på KAJ. Han slog sönder sin loge, sparkade på saker och skrek i Greenroom, slog sönder sin mobiltelefon och såg så entitled ut i intervjuer.

Oj, det är uppenbart att jag inte sett allt av Måns ilska från Mello men det jag såg så håller jag inte riktigt med dig. Lite svårt och förklara men 2 st kan göra likadant men när den ena gör det så är det red flags. Det jag såg i Mello var bara vanlig ilska och det måste man få ha. Har inte sett att han slagit sönder saker så det är självklart oroande

Det är samma sak när 2 säger likadant där dena gör det för att förolämpa och den andra inte.

Har mött mängder med människor som är dålig förlorade och jag tror inte dom skulle piska på sin partner men visst är det red flags. Jag kan själv bli sur om jag förlora men mest på mig själv för att jag suger, haha.
Citera
2025-05-01, 09:17
Citat:
Ursprungligen postat av CatieKassidy
ltså jag måste få ur mig detta. Jag tycker att Måns Zelmerlöw är så vidrig.
Om han har misshandlat Ciara vet jag inte – det får rättsväsendet avgöra.
Men jag såg delar av hans intervju i GP och blev äcklad. Alltså på riktigt – det vände sig i magen.
Hur han ‘tar ansvar’ för sitt missbruk genom att skylla på sin beroendepersonlighet, lägga sig i fosterställning mentalt och dra på sig hela offerkoftan XXL.

Och visst – han ljuger. Det är så genomskinligt att man nästan känner sig förolämpad. Kom igen: efter 20 år i en bransch där snön aldrig smälter, vill han få oss att tro att han testar kokain för första gången som nästan 40-årig, gift nybliven tvåbarnspappa?
Och så det där nöjda lilla leendet när han säger något ‘klokt’ som han vet att alla håller med om – att skuld ska avgöras i domstol. Det är hans frisedel. Psykologiskt korrekt PR trick

Samtidigt utövar han ekonomiskt våld mot Ciara genom att i praktiken säga: ‘Säg inget illa om mig, för då kan jag inte försörja barnen.’
Det är maktutövning framför kulisserna – och vi ska bara titta på hunden och känna att han är lite sårbar.
Hunden ja... Snygg PR. Det mjukar upp honom, gör honom hanterlig.

Tack för ett väl skrivet inlägg .

Detta med det ekonomiska våldet har jag tänkt på.

Kan anledningen till att han skickade in en skilsmässoansökan i sverige fasten C redan skickat in ansökan vara för att de gifte sig i England och att äktenskapsförordet (där han är försörningsskyldig ) kan göras ogiltigt i svensk domstol?
Citera
2025-05-01, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Beter sig Måns som en riktig man?

• missbrukar kokain
• otrogen regelbundet
• tappar kontrollen i tv
• försöker ta barnen från deras mamma

Exakt. Ännu mer våld. Vi ser flera exempel på att han är aggressiv och på olika sätt misshandlar kvinnor (att börja använda kokain är en typ av misshandel mot sin fru, att försöka ta barnen ifrån henne är en annan, att vara otrogen mot sin flickvänner om och om igen är psykologisk misshandel och skadar djupt i själen) han är t o m öppet aggressiv i TV. Han ljuger i GP och försöker manipulera oss. Och ändå finns det de som tror att han ALDRIG skulle slå/knuffa Ciara. Hur kan man vara så naiv? Eller hatar de bara kvinnor?
Citera
2025-05-01, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är du förälder själv? Måns har väl inte gjort annat än tänkt på barnen sen skilsmässan.
Han kunde självklart sagt sitt också om deras mor. Fel och brister har alla.
Men han avstod för sina barns skull.
Hur CJZ tror att det är för barnens välbefinnande att hon går ut och anklagar deras far offentligt är en stor gåta.
Men nu i backspegeln förstår man att det handlar om en vårdnadstvist. Och då gäller det att skita ned motparten så mkt som möjligt.

Ingen man som bryr sig om sina barn försöker ta barnen från sin mamma. Punkt slut. Man kommer inte förbi det. Om han bryr sig om barnen är det han som ska göra uppoffringarna, inte de.
Citera
2025-05-01, 09:24
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Tack, det är precis detta handlar om. Det handlar inte om det är en kvinna eller man,. Men just i detta fall är det att Måns är en man, en pappa, en kändis, en man med en stor karriär och drar in stålarna. I uk är det väldigt vanligt att mamman tar hand om barnen om pappan tjänar bra med deg. Dom har bott 8 år i uk, där alla barnen växt upp. Måns har haft super bra relation till ciaras ex där hennes tredje son ingår. Dom flyttade till Sverige förra året temporärt. hON HAR trots allt sin tredje son kvar i England. Men jag visste redan då att hon kommer få problem. dom har ett vattentät äktenskapsförord , det är ingen som vinner på detta ekonomiskt.så sluta upp med era galna spekulationer att Ciara är en golddiggers för det är hon långt ifrån. Måns har köpt denna vingård , alltså ciara o barnens nya hem bakom hennes rygg och skrivit det på en släktings namn samma år som dom flyttar över till Sverige, förra året. ja dom har ett äktenskapsförord. Men detta bevisar ju ytterligare att det bara var tillfälligt , varför ska han då skriva deras gemensamma hem på en annan person? Varför ska Månsan ha massa nannys när barnen har en tillgänglig mamma som hjälper till och finns där 100%? Måns har en tung bakgrund i att sabba alla sina tidigare relationer pågrund av sitt sexmissbruk .Nu äntligen erkänner han drogmissbruk även om han hymlar med sanningen. Och han har bevisat att han är våldsam i nationell tv där han slogs på inredningen, och på vägen ut bakom kulisserna har han pucklat på sin fru också av ren ilska för han är en dålig förlorare enligt han själv. Det bästa för barnen är att dom återgår till sitt gamla upplägg där alla bodde i uk , då kan måns turnera och vara kändis hur mycket han vill och tjäna pengar och besöka sina barn hur mycket hanvill när han får tid över. Det är så dom levt i 8 år. Sedan att Månsan klagat på hur det sliter på han att han fått pendla, ja so what? nu kastar han alltså barnens mamma ut på gatan, hon kommer hindras från att vara med sin tredje son heltid för att måns ändrat sig och säger nu att deras gemensamma barn ska bo i Sverige. fast det bara var tillfälligt. det är vidrigt, maktbegär med andra ord. Ni andra som fånar er i tråden , lägg ner med det. Måns beter sig som en råtta just nu och ska kriga mot barnens mamma. Hon har aldrig hindrat han att få vara med barnen.Hon är bästa vän med exet o pappan till sitt första barn. Månsan behöver ta tag i sig själv, reflektera, och fokusera, samt läka sig själv innan han ska fokusera på ATT VARa en bra förälder. Det är väldigt äckligt hur han låter mamman till sina barn splittras mellan sin första son pågrund av att dom ska skiljas. Om måns är smart och vill återupphålla sin karriär och rykte så bör han återgått till deras första avtal, att det var temporärt. Han kommer inte överleva sin karriär om han ska hålla på så här.

Ja, det är faktiskt enda sättet om han vill ha några jobb i Sverige. Men efter utspelet i GP stärks ju bara bilden ytterligare av en egocentrerad B-kändis.
Citera
2025-05-01, 09:25
Medlem
Citat:
Tack för ett väl skrivet inlägg .

Detta med det ekonomiska våldet har jag tänkt på.

Kan anledningen till att han skickade in en skilsmässoansökan i sverige fasten C redan skickat in ansökan vara för att de gifte sig i England och att äktenskapsförordet (där han är försörningsskyldig ) kan göras ogiltigt i svensk domstol?

Min tanke var att det hade med den framtida vårdnadstvisten att göra. Måns vill ju uppenbarligen tillbaka till Sverige och hon vill vara kvar i UK. Och att det då spelar roll vilken domstol som dömer. En svensk domstol är mer benägen att besluta att barnen har det bäst i Sverige och tvärtom. Men jag är för lite insatt gällande det.
Citera
2025-05-01, 09:26
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus

Tack för detta inlägg!!!! Att tänka på barnens bästa är att tänka på samtliga involverade barns bästa, även äldsta sonens

Tydligt att M försöker straffa C och inte har tänkt sätta barnen i första rummet
Citera
2025-05-01, 09:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Beter sig Måns som en riktig man?

• missbrukar kokain
• otrogen regelbundet
• tappar kontrollen i tv
• försöker ta barnen från deras mamma

Han har inte missbrukat kokain, för det har aldrig handlat om dagligt bruk. I sammanhang där det förekommer musik och dans har det hänt att M använt narkotikaklassad substans.

Det finns inga belägg för att M varit otrogen mot C. Det förekom i hans tidigare relationer, och M har själv varit öppen med sitt sexmissbruk, som han fått professionell hjälp med.

Han tappade inte kontrollen i min mening, det var sann besvikelse och sorg. Du kanske inte förstår men för en artist av M:s kaliber, så är finalen i Eurovision en betydelsefull händelse på många plan. Det är inte alls konstigt att M visar känslor av besvikelse, tvärtom han är human, gjord av kött och blod som du och jag.

Han vill inte ta barnen från sin mamma, men båda måste gemensamt hitta en lösning som gynnar barnen och som ger lika mycket rätt till umgänge för båda föräldrarna.
Citera
2025-05-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Personen det gäller har väl gjort ett styvt jobb med att skita ned sig själv. Men du kanske inte håller med om det heller? Måns Zelmerlöw ska av någon outgrundlig anledning ha vårdnaden om barnen. Inte barnens mamma i landet de kommer från? De ska istället sitta i nån jävla ”skånsk vingård” med sin missbrukande föredetting till pappa. Avskurna från mamma och syskon? På vilket sätt ligger detta i barnens intresse?

Vill han ha hela vårdnaden? Eller handlar det om vilket land de ska bo i? Jag tror inte Måns vill ta hand om en tvååring ensam på heltid. I så fall blir det att skära ner på obekväma arbetstider, knark på turnébussar och ute och jaga one night stands.

Jag tror han vill ha närmare att hälsa på, om ni ursäktar ordvalet, inte nödvändigtvis att barnen ska bo endast med honom. När män säger att de ”vill ha barnen hos sig” så menar de väl oftast att det även ska finnas en medföljande kvinna, som sköter merparten av markservicen av barnens dagliga behov? Frågan är hur han tänkt då bara eftersom Ciara inte har möjlighet att flytta till Sverige.
Citera
2025-05-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Finns ju en anledning till att hon skaffade en uppviglande mellanösternadvokat. Han hetsar nog friskt i bakgrunden.
Ciara skiter fullständigt i barnrn hon vill vinna, hon vill ha hämnd.

Barnen är nog helt centrala i detta och därför väljer hon dem och slutar skydda Måns. Hon vill flytta hem och bedömer det som att barnen får en större trygghet med henne och hennes familj i England. Någon som tror att barnen i nuläget får en tryggare situation med Måns i Sverige? Någon?

Barnen har bott större delen av sina liv i England och där bor storebror. Måns erkänner kokainmissbruk ( inte bruk) och har erkänt sexmissbruk. Hans sätt att presentera sina missbruk som att han är ett offer, tyder på att han inte gjort jobbet. Substansmissbruket har med all säkerhet pågått under längre tid än vad han uppger och otrohet har förstört även tidigare relationer. Hans personlighet är dynamisk men kaotisk. Väldigt osäkert ( läs otroligt) att Måns är tillräckligt hel för att som ensamstående förälder sätta barnen i centrum om han skulle ha vårdnaden i Sverige. Han har dessutom, enligt egen utsago och vad vi såg i Arga Snickaren, ingen framförhållning i livet, dagsrutiner och säkerhetstänk kring arbetsredskap som kan vara farliga för barn och är allmänt oorganiserad.Att Ciara var varm, lugn och närvarande och hade fokus på barnen ( mammasymbios) var hur tydligt som helst i samma TV-program. Hon har också varit konstanten och den trygga punkten när han rest.

Slutsats: Ciara har säkert panik. Hon lämnade sitt land med barnen för att försöka rädda äktenskapet med en missbrukande, otrogen man som är ego och sätter sig själv i första rummet, men presenterar sig som offer. Ingen i branschen kommer till hans försvar, tvärtom. Nu har äktenskapet brakat ihop, och hon och barnen har hamnat i en gisslansituation, där hon måste kämpa med alla medel för att få vårdnaden om barnen i England. Mannen har dessutom förmodligen varit våldsam mot henne ( efter tidigare levt rövare i direktsänd TV för att han inte vann Melodifestivalen, ni hör ju själva). Klart hon använder det, om det krävs. Inte för hämnd utan för att få sina barn i säkerhet och en tryggt och kärleksfullt liv. Måns kan träffa dem regelbundet medan han styr upp sitt liv ( eller inte) och de kan besöka honom på lov osv.

Historien är Tråkig för alla inblandade, men att barnen huvudsakligen bor och lever med sin mamma och trygghet i England, är det enda rimliga. Och om Måns godkände det skulle hon inte behöva blotta deras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in