2025-04-29, 19:36
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ja, skriva kan han ju inte. Hans "artiklar" skulle inte bli godkända som gymnasieuppsatser. Men det är väl det enda "yrke" han anser sig lämpad att syssla med. Han tror han är intelligent då. Jag förstår att Åkesson fick kalla fötter när han hörde att Runkar tänkte skriva en bok om honom. Den var ju nästan klar, men försvann. Boken om fängelsetiden ("jag har intervjuat mer än 200 interner...") blev det inget av. Ingen vill ge ut den. Det är konstigt egentligen, för han skulle kunna ha tagit de där pengarna från åldringsrånet och tryckt upp den själv. Istället slösade han bort pengarna på vin, kvinnor och hotellrum. Men det var det kanske värt?

Runar har inget konsekvenstänkande. Vi vet ju och det märks i förhören att han har en slående svag begåvning och fattningsförmåga. Manipulera är hans begåvning men allt färre kvinnor finns nu tillgängliga. En sån tur att han då uppfann AI-Lena. Runars barn kommer att förakta honom alltmer ju äldre de blir. Runar lever fortfarande, det är en bedrift man får ge honom trots allt.
Citera
2025-04-30, 16:50
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Runar har inget konsekvenstänkande. Vi vet ju och det märks i förhören att han har en slående svag begåvning och fattningsförmåga. Manipulera är hans begåvning men allt färre kvinnor finns nu tillgängliga. En sån tur att han då uppfann AI-Lena. Runars barn kommer att förakta honom alltmer ju äldre de blir. Runar lever fortfarande, det är en bedrift man får ge honom trots allt.
Är han något så ovanligt som en riktig psykopat så bryr han sig inte. Det är ditt fel om han kan lura dig.
Citera
2025-04-30, 17:54
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ja, skriva kan han ju inte. Hans "artiklar" skulle inte bli godkända som gymnasieuppsatser. Men det är väl det enda "yrke" han anser sig lämpad att syssla med. Han tror han är intelligent då. Jag förstår att Åkesson fick kalla fötter när han hörde att Runkar tänkte skriva en bok om honom. Den var ju nästan klar, men försvann. Boken om fängelsetiden ("jag har intervjuat mer än 200 interner...") blev det inget av. Ingen vill ge ut den. Det är konstigt egentligen, för han skulle kunna ha tagit de där pengarna från åldringsrånet och tryckt upp den själv. Istället slösade han bort pengarna på vin, kvinnor och hotellrum. Men det var det kanske värt?

Det fetade… tro fan att Jimmie fick kalla fötter när Fulnar efter intervjun på Elmia i Jönköping basunerade ut…

”Jag och Jimmie har enats om att jag skall skriva Jimmies biografi!

SD gick ju direkt ut och dementerade det ryktet kraftigt! Direkt!

Således ännu ett av Fulnars otaliga magplask…
Senast redigerad av Alonen 2025-04-30 kl. 18:04.
Citera
2025-04-30, 17:55
Medlem
Oelbacks avatar
Runar gör reklam för Elon Musks Grok 3, ”världens vassaste och mest fantastiska AI”, på sitt Insta stories” idag. ”Den enda AI som inte kan ljuga”, hävdar Runar och avslöjar därmed att han inte vet hur AI fungerar.

Men jag får ge honom rätt denna gång. Detta efter att ha ställt följande fråga till Grok 3: ”Har Runar Sögaard en AI-genererad flickvän?”

Grok 3 svarar:
”Ja, enligt flera källor, inklusive tidningen Hänt, har Runar Sögaard under 2023 och 2024 delat bilder på sociala medier av en kvinna han kallar "Lena" och presenterade som sin flickvän. Analyser av bilderna, bland annat med verktyget Sightengine, visar att de med 99 procents sannolikhet är AI-genererade. Hänt har också rapporterat att dessa bilder sannolikt är deepfakes, baserade på fotografier av verkliga kvinnor, och att kontot kopplat till "Lena" har ändrat sitt namn till kinesiska tecken och inte längre är tillgängligt.

Sögaard har själv hävdat att "Lena" är verklig och har skyddad identitet, men han har inte kunnat bevisa detta, och i en intervju med norska VG 2024 sa han att hon är "vackrare i verkligheten" men att hon inte är redo att träda fram offentligt. Bevisen pekar starkt mot att "Lena" är en AI-skapad figur, och det finns spekulationer om att Sögaard själv kan ha skapat bilderna.”
Citera
2025-04-30, 18:54
Medlem
Kunde inte låta bli utan frågade ChatGPT samma sak och fick då svar med några namn på tjejer han använt till deepfakes.

ChatGPT sade:
Ja, det finns starka indikationer på att Runar Sögaards påstådda flickvän "Lena" är AI-genererad. Under 2024 delade Sögaard flera bilder på sociala medier där han presenterade Lena som sin partner. Analyser av dessa bilder med verktyg som Sightengine visade att de med 99 procents sannolikhet är skapade med hjälp av artificiell intelligens. Vidare har det avslöjats att vissa av bilderna är baserade på fotografier av verkliga kvinnor, inklusive influencern Lina Teresia och fitnessprofilen Stephanie Sanzo.

Trots dessa avslöjanden fortsätter Runar Sögaard att hävda att Lena är en verklig person. Han menar att hon använder digitala filter på sina bilder, vilket skulle kunna förklara varför de uppfattas som AI-genererade. Han har också uppgett att Lena vill hålla sig anonym på grund av tidigare erfarenheter av hot och våld, och därför inte är redo att träda fram offentligt.

Sammanfattningsvis pekar tillgängliga bevis på att Lena sannolikt är en AI-genererad person, även om Runar Sögaard fortsätter att hävda motsatsen
Citera
2025-04-30, 21:19
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kunde inte låta bli utan frågade ChatGPT samma sak och fick då svar med några namn på tjejer han använt till deepfakes.

ChatGPT sade:
Ja, det finns starka indikationer på att Runar Sögaards påstådda flickvän "Lena" är AI-genererad. Under 2024 delade Sögaard flera bilder på sociala medier där han presenterade Lena som sin partner. Analyser av dessa bilder med verktyg som Sightengine visade att de med 99 procents sannolikhet är skapade med hjälp av artificiell intelligens. Vidare har det avslöjats att vissa av bilderna är baserade på fotografier av verkliga kvinnor, inklusive influencern Lina Teresia och fitnessprofilen Stephanie Sanzo.

Trots dessa avslöjanden fortsätter Runar Sögaard att hävda att Lena är en verklig person. Han menar att hon använder digitala filter på sina bilder, vilket skulle kunna förklara varför de uppfattas som AI-genererade. Han har också uppgett att Lena vill hålla sig anonym på grund av tidigare erfarenheter av hot och våld, och därför inte är redo att träda fram offentligt.

Sammanfattningsvis pekar tillgängliga bevis på att Lena sannolikt är en AI-genererad person, även om Runar Sögaard fortsätter att hävda motsatsen

Det här är så pinsamt så jag tappar det, det kryper fan i mig
Citera
2025-04-30, 22:26
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Det här är så pinsamt så jag tappar det, det kryper fan i mig

Ja, som jag skrivit tidigare, finns det ingen gräns för hur störd en människa kan vara?
Stackars barn som har en utfattig, kriminell pappa som dessutom låtsas ha en flickvän med givetvis skyddad identitet så ingen kan träffa henne. Men Runar är ingen smart psykopat - han är en korkad psykopat. Kvinnor med skyddad identitet hade såklart inte lagt ut bilder på Facebook från restauranger och ej heller uppgett i vilken stad de bor.
Citera
2025-05-01, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

ChatGPT sade:

Jag testade bilderna som finns på My Lenas Facebook. Så här svarade Grok!
https://i.imgur.com/XcxsS69.jpeg
https://imgur.com/a/lUiK4HR
https://imgur.com/a/sz6wozm
Citera
2025-05-01, 00:23
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco

Hörru, Coco.Runar. Varför inte be Grok att analysera bildstölderna som nämns här?:

https://www.hant.se/noje/har-ar-kvinnorna-som-ai-genererade-lena-baserats-pa/10651822
Citera
2025-05-01, 02:03
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco
Absolut. Stå emot näthatet!

När det gäller stackars Runar är det tydligt att hans liv är kraftigt begränsat – både i omfattning och substans. Det som skrivs om Runar i tråden är till 99 % rent påhitt och off-topic. I verkligheten händer inte ens en tiondel av det som påstås.

Samtidigt har vissa användare tillbringat större delen av sina vakna liv i ett självförvirrande sjukdomstillstånd. De har tappat förmågan att skilja mellan fantasi och verklighet – varje lösryckt detalj blir en ny portal till ännu mer näthat.

Du visar att det är en hatritual: men Runar står bara för 1 % av galenskapen, medan resterande 99 % är hat – där man kokar kaffe på spikar, spår i sumpen och matar sin egen sjukdom. Det handlar inte om att förstå det jag skrivit om Runar – bara om att bekräfta sina egna vanföreställningar, om och om igen.

Runar är helt glömd i media, glömd och begraven.
Senast redigerad av becko 2025-05-01 kl. 02:11.
Citera
2025-05-01, 10:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko

Samtidigt har vissa användare tillbringat större delen av sina vakna liv i ett självförvirrande sjukdomstillstånd. De har tappat förmågan att skilja mellan fantasi och verklighet – varje lösryckt detalj blir en ny portal till ännu mer näthat.

Det handlar inte om att förstå det jag skrivit om Runar – bara om att bekräfta sina egna vanföreställningar, om och om igen.

Runar är helt glömd i media, glömd och begraven.

Du skriver träffsäkert om Runar
Citera
2025-05-01, 10:44
Medlem
Nån som vet vem det är han ska podda tillsammans med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in