2025-04-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra ryssarna verkar ha kört slut på sina trupper på den fronten; nu väntar vi bara på att Ukraina går över Dnieprfloden i Kherson med alla de hundratals (?) landstigningsbåtar och stridsbåtar de fått.

Det är också detta jag väntar på. Kriget fortsätter och Ukraina har fighting spirit.
Citera
2025-04-30, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Drönare mot paraden kanske? Jag hoppas på det i alla fall.

Ja och kanske nån ytterligare ryzzk general tas av daga
Citera
2025-04-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Håller med om analysen, vi ser att de ryska styrkorna som skulle erövra Pokrovsk har ganska allvarliga problem och det beror på smart ukrainskt militärtaktiskt genomförande av sitt försvar. Detta ger nu även Ukraina chansen att ytterligare stärka försvaret så jag ser inte hur moskoviterna skulle kunna erövra Pokrovsk för en ganska lång tid framöver.

Frågan är om de ens försöker eller välja att försöka trycka på vid ett annat frontavsnitt istället. Oavsett så lär ukrainarna se till att det kostar blod för moskoviterna.

Jag tror att Ukraina har prioriterat Prokrovsk för att ge Bögfederationen en riktig näsbränna. Där har HomoGlobo förlorat offantligt och det vänder krigslyckan. Det är kört för Ryzzland men genom att toppbögarna får felaktiga rapporter eller förskönande rapporter fortsätter dom vansinnet. Ett tag till.
Citera
2025-04-30, 23:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Undrar vad det får för effekter?
” USA och Ukraina skriver under mineralavtal
USA och Ukraina har kommit överens om – och skrivit under – ett avtal om Ukrainas naturresurser, uppger källor för Bloomberg.
Avtalet ger USA tillgång till projekt för att utvinna ukrainska naturresurser, som aluminium, grafit, olja och naturgas. ”
Citera
2025-04-30, 23:49
Medlem
Snapcounts avatar
Då skall mineral avtalet vara signerat :

USA og Ukraina har signert en avtale om naturressurser. Det skriver Bloomberg.

Avtalen skal ha blitt signert onsdag, skriver avisen. De har snakket med en person med kjennskap til avtalen.

Avtalen vil gi USA privilegert tilgang til nye investeringsprosjekter for å utvikle Ukrainas naturressurser, inkludert aluminium, grafitt, olje og naturgass.

– Enigheten er et tydelig signal til Russland om at Trump-administrasjonen jobber for en fredsprosess med et fritt, suverent og velstående Ukraina, sier finansdepartmentet i en uttalelse.

https://www.vg.no/nyheter/i/B0Xgxv/bloomberg-usa-og-ukraina-enige-om-mineralavtale

Då antar jag också, att det blir ngn form av krediter till vapenköp också..(PUST !!!)
Citera
2025-04-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
USA och Ukraina har kommit överens om – och skrivit under – ett avtal om Ukrainas naturresurser, uppger källor för Bloomberg.
Avtalet ger USA tillgång till projekt för att utvinna ukrainska naturresurser, som aluminium, grafit, olja och naturgas. ”

Det kan innebära också ett förbud för HomoGlobo-federationen att ockupera dessa områden. Så det var nog rätt av Ukraina, en sorts försäkring och på sikt kan det dra till landet både kapital, expertis, det enda som kommer att saknas är ryzzhoror.
Citera
2025-04-30, 23:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Intressant nog, inget än (iallafall) om kärnkraftverket i Zaporisje..
Citera
2025-04-30, 23:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det kan innebära också ett förbud för HomoGlobo-federationen att ockupera dessa områden. Så det var nog rätt av Ukraina, en sorts försäkring och på sikt kan det dra till landet både kapital, expertis, det enda som kommer att saknas är ryzzhoror.

Blir nog lättare för Ukraina också, att få vidare vapen/ammo-hjälp ifrån Usa. Dvs att det inte stannar upp !

Blev nog ingen "mys-vodka" för Putin ikväll..

Står inget än.., men man kan nog anta att Trump kommer att skriva ngt på "truth social".
Senast redigerad av Snapcount 2025-05-01 kl. 00:03.
Citera
2025-05-01, 00:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
” USA och Ukraina skriver under mineralavtal USA och Ukraina har kommit överens om – och skrivit under – ett avtal om Ukrainas naturresurser, uppger källor för Bloomberg. Avtalet ger USA tillgång till projekt för att utvinna ukrainska naturresurser, som aluminium, grafit, olja och naturgas. ”

Nog positivt kortsiktigt för Trump kan hylla sin egen förträfflighet som har tjänat miljarders miljarder på någon som kämpar för sin överlevnad. America First!
Citera
2025-05-01, 00:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Inte för att jag har läst avtalet, bara Bloombergartikeln.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-04-30/us-and-ukraine-sign-agreement-on-access-to-natural-resources?srnd=homepage-europe
Citat:
US and Ukraine Sign Agreement on Access to Natural Resources

Spontant och Verkhovna Rada ska nog säga sitt.. ..Det kan nog vara positivt med amerikanska bolag på plats som skyddar sina tillgångar från den Ryska ohyran. Det kan bli Win-win för Ukraina med arbetstillfällen. Det verkar vara någon fondstruktur på gång som gynnar både USA och Ukraina?

Jag är försiktigt optimistiskt att det här gör apelsinmannen nöjd.
Citera
2025-05-01, 00:10
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Inte för att jag har läst avtalet, bara Bloombergartikeln.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-04-30/us-and-ukraine-sign-agreement-on-access-to-natural-resources?srnd=homepage-europe

Spontant och Verkhovna Rada ska nog säga sitt.. ..Det kan nog vara positivt med amerikanska bolag på plats som skyddar sina tillgångar från den Ryska ohyran. Det kan bli Win-win för Ukraina med arbetstillfällen. Det verkar vara någon fondstruktur på gång som gynnar både USA och Ukraina?

Jag är försiktigt optimistiskt att det här gör apelsinmannen nöjd.

Undrar hur Trumpen ska hantera ryssarna nu?
Citera
2025-05-01, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nog positivt kortsiktigt för Trump kan hylla sin egen förträfflighet som har tjänat miljarders miljarder på någon som kämpar för sin överlevnad. America First!

Man får ju komma ihåg att det viktigaste för Ukraina för stunden är att flödet utav vapen/ammo fortsätter ifrån Usa. Bidens paket börjar ju gå mot sitt slut. Behövs nya..

Sedan, Zelensky vägrade ju att skriva under en "blank check", stretat föredömligt emot försök på utpressning (trots att han har suttit hårt i kläm). Sist, är det ett riktigt ocker-deal, så är jag ganska så övertygad om att nästa administration i Usa river upp det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in