Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Men snälla du. Det är verkligen inte bara män som utsätter kvinnor för våld i nära relation.
Det finns kvinnor som slår män. Men där är det är ett stort mörkertal eftersom de männen oftast tiger och lider.
Nu senast var det en kvinna som misshandlat sin man så illa att han nästan avled.
Och det finns lesbiska par där den ena misshandlar den andre.
Så kvinnor är inte alltid offer utan de kan vara våldsverkare också.
Så förringa du inte alla män och bara ta för givet att det svagare könet är offer alltid, män kan vara offer också.
Du skrev: "Man kanske borde upplysa skolbarn om att polisanmäla alla knuffar de får ta emot på skolgården, i matakön osv"
Jag svarade: "Och dagisbarn, de sliter varann i håret och kastar saker i huvet på varann, och därför ska vi håna och förringa kvinnor som utsätts för samma våld av sina män!!!"
Istället för rannsaka dig själv och erkänna att det var vidrigt av dig att håna och förringa kvinnor som utsatts för våld av sina män,
genom att jämställa våldet de utsatts för med skolbarn som knuffas, så valde du att flytta fokus och påstå att det minsann finns kvinnor som slår män också, samt att jag förringade misshandlade män för att jag inte nämnde dem.
Som sagt, sök hjälp, du är inte frisk nånstans!