2025-04-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Hon är otroligt snygg med håret och sminket men hur kan hon inte se att klänningen sitter bedrövligt över brösten?

Tack! Det är ju tydligt att den är gjord för större bröst, är ju massa tom plats vid brösten. Ser ju verkligen inte ut som nåt man har på en gala heller, tyget ser väldigt vardags ut, vad är det bomull? Trikå? Och färgen är ju hemsk. Den för tankarna till fjortisar och stranden typ. Som nån sa ser verkligen hela stilen paradise hotel ut, om ens de klär sig så? Och skorna haha?? Sjuk färgmatchning. Känns som nåt en 12-åring skulle ta på sig. Eller är dessa färger trendiga nu? Har ingen koll på mode.
Senast redigerad av omidag 2025-04-27 kl. 11:17.
Citera
2025-04-27, 12:18
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag tycker att den ser helt knölig och rörig ut, och den plattar ut den lilla byst hon har till något helt obefintligt. Men, smaken är som baken, Aftonbladets modeperson som satte betyg på kändisars outfits på galan skrev så här:

”När man kliver in på Sveriges största modegala förväntar jag mig mer än en look som andas “sommarmingel i grannens trädgård”. Tyget saknar helt känsla av lyx och skorna hade kunnat plockas direkt från H&M:s barnavdelning år 2012. Men allt är inte nattsvart – jag måste ändå säga att skärningen upptill på klänningen är rätt kul!” och gav henne två getingar. Kanske är det bara jag som inte fattar?

Haha, vet inte Aftonbladets modeexpert att skorna är Miu Miu inköpta på Rivieeeeeran.
Seriöst, jag verkar vara den enda som tycker att Sandra såg helt smashing ut. Absolut plastig barbielook men en av de finare sådana. Löshåret ett av de bättre den här gången, klara fina färger, de plastiga och matta skorna är verkligen barbieskor för människor, vilket väl är on brand för Sandra. Dessutom har Sandra något som alla inte har: självförtroende och ”spunkyness”. Det lyfter looken ytterligare.
Ställer mig dock väldigt tveksam till att outfiten skulle vara ”sommarmingel i grannens trädgård” som Aftonbladet skrev. Eh, what.

Flera som kommenterat om bysten, förresten. Är ju inte allas mål att brösten ska framhävas eller vara stora.
Citera
2025-04-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Haha, vet inte Aftonbladets modeexpert att skorna är Miu Miu inköpta på Rivieeeeeran.
Seriöst, jag verkar vara den enda som tycker att Sandra såg helt smashing ut. Absolut plastig barbielook men en av de finare sådana. Löshåret ett av de bättre den här gången, klara fina färger, de plastiga och matta skorna är verkligen barbieskor för människor, vilket väl är on brand för Sandra. Dessutom har Sandra något som alla inte har: självförtroende och ”spunkyness”. Det lyfter looken ytterligare.
Ställer mig dock väldigt tveksam till att outfiten skulle vara ”sommarmingel i grannens trädgård” som Aftonbladet skrev. Eh, what.

Flera som kommenterat om bysten, förresten. Är ju inte allas mål att brösten ska framhävas eller vara stora.
Sandy är fullständigt fel ute, som vanligt, i det här sammanhanget! I såna här dassiga färger har hon utstrålning som en pormask. Tyvärr har hon en förmåga att "klä ner sig" när han ska på gala/festligheter. Jämför med samtliga andra där kreativiteten flödat. Skorna ja..fruktansvärt tacky och fula strandskor oavsett priset! Så mycket pengar men så dålig smak. Skulle vilja se henne i mörkare färger och lite mörkare makeup, tror det skulle framhäva henne betydligt mer och bättre. Istället får hennes valda färgskala henne att se ut som diskvatten. Kontrasten åldern vs tonårskläder gör att man nu ser påsarna under ögonen t.ex. Vid en viss tidpunkt i livet får ens tidiga stil en till att se äldre ut och där är hon nu. Lite mer edgy, designad och "egen stil" kan hon gått unna sig nu. Inte tantkläder alltså men något uppgraderat och snyggare!
Citera
2025-04-27, 20:40
Medlem
På tema Sandras matematiska tänkande: det ”tvådimensionella” legot som ”bara går att bygga på höjden”. Det ser ut som en variant på helt vanliga tredimensionella legobitar, men i storformat. Legobitar har aldrig gått att bygga i sidled.
Citera
2025-04-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonnela
På tema Sandras matematiska tänkande: det ”tvådimensionella” legot som ”bara går att bygga på höjden”. Det ser ut som en variant på helt vanliga tredimensionella legobitar, men i storformat. Legobitar har aldrig gått att bygga i sidled.

Haha jag vet, hon är så.. off. Megabloks såg det ut som
Citera
2025-04-28, 12:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Finns en bild på hennes outfit på Elles Instagram. Looken var en stor besvikelse! Tycker tyvärr inte att hon passar i den där klänningen, gillar inte hur den sitter över bröstet :/

Lägg gärna in en länk när ni skriver om bilder man behöver en länk för att se.
Citera
2025-04-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina

Skorna är jättefina och håret också, men håller med Aftonbladet om att klänningen inte når upp i galanivå. Tjatigt att hon alltid ska ha minikjol och stå med tårna inåt.
Citera
2025-04-30, 07:05
Medlem
Första gången hon lyckats med löshåret men nej, outfiten var ju dödstråkig och ful. Att köra nån gammal outfit hemifrån på Sveriges enda modegala… hade velat se henne gå mer all in sabrina carpenter i t ex svart spets, det hade varit snyggt!
Citera
2025-04-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistererai
Första gången hon lyckats med löshåret men nej, outfiten var ju dödstråkig och ful. Att köra nån gammal outfit hemifrån på Sveriges enda modegala… hade velat se henne gå mer all in sabrina carpenter i t ex svart spets, det hade varit snyggt!
Men ja! Med tanke på att årets tema på Elle-galan var ”moders lekfullhet” så kändes jättetråkigt. Jag ser ändå Sandra som en väldigt kreativ & lekfull person så hade förväntat mig något mycket roligare! Som någon skrev tidigare i tråden, hon klär ju sig roligt till vardags så man förväntade sig något helt annat från henne.

Tyvärr var det ju dock många, speciellt de som är influencers, som inte alls tog ut svängarna med sina looks så som tex de som är artister eller jobbar med mode själv gjorde. Tror majoriteten av influencers är stöpta i en mall dom är för rädda att kliva ut ur & egentligen kanske inte alls är så kreativa lagda. Deras feed är ofta massa copy paste från andras feed.
Citera
2025-04-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Men ja! Med tanke på att årets tema på Elle-galan var ”moders lekfullhet” så kändes jättetråkigt. Jag ser ändå Sandra som en väldigt kreativ & lekfull person så hade förväntat mig något mycket roligare! Som någon skrev tidigare i tråden, hon klär ju sig roligt till vardags så man förväntade sig något helt annat från henne.

Tyvärr var det ju dock många, speciellt de som är influencers, som inte alls tog ut svängarna med sina looks så som tex de som är artister eller jobbar med mode själv gjorde. Tror majoriteten av influencers är stöpta i en mall dom är för rädda att kliva ut ur & egentligen kanske inte alls är så kreativa lagda. Deras feed är ofta massa copy paste från andras feed.

”Temat för galan var "lekfullhet" och jag gick väl all in kan man väl säga.” - från dagens blogginlägg. Så hon själv verkar vara nöjd med sin tolkning av temat…

Ändå uppfriskande ur nått slags hållbarhetstänk att hon tog en klänning som hon redan hade. Tycker att skorna som hon hade på Polarprisgalan förra gången klänningen användes passade bättre.
Citera
2025-04-30, 17:22
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millraume
”Temat för galan var "lekfullhet" och jag gick väl all in kan man väl säga.” - från dagens blogginlägg. Så hon själv verkar vara nöjd med sin tolkning av temat

Ytterligsre ett exempel på den naivism hon verksr ha fastnat i och inte kan ta sig ur.
Sandra läser "lekfullhet" och associerar genast till barnkalas, ballonger och pastellblått/rosa - för hon verkar inte ha förmåga att tänka utanför den boxen.

Det är så förutsägbart och TRÅKIGT att hon alltid klär sig på samma sätt, i muskort kjol eller klänning. Hade varit riktigt uppfriskande att någongång få se henne ta ut svängarna lite och t.ex. komma i en ankellång, böljande, mörk klänning och mörkrött läppstift.
Typ som Safiya Nygaard.
Citera
2025-04-30, 18:22
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Tänk att investera så mycket tid och pengar i en look och så blir det liksom…ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in