• 1
  • 2
2025-04-29, 20:46
Medlem
Mukhaiznas avatar
Säg att vi struntar i yttre påverkan som Trump, räntor, valutor, krig o.s.v. och koncenterar oss på
bolagens potential. Mina bidrag:

• Hims & Hers
• Novo nordisk
• Nvidia
Senast redigerad av Mukhaizna 2025-04-29 kl. 20:48.
Citera
2025-04-29, 21:29
Medlem
Dicot Pharma
Läs på själva naturligtvis.
Citera
2025-04-30, 07:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Midsummer, finns en tråd här på forumet om företaget.
Har haft det motigt men ljusning finns iom. SAAB:s möjliga försäljning av Jas till Thailand och Colombia.

Läs på och skapa dig en egen uppfattning men kan bli en riktigt kul resa om allt klaffar.
Citera
2025-04-30, 08:13
Medlem
Phase holographic och Vicore Pharma!
Citera
2025-04-30, 09:02
Medlem
Någon form av motivering krävs väl ändå för att en sådan här tråd ska bli intressant för någon?
Citera
2025-04-30, 14:23
Medlem
Mukhaiznas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Någon form av motivering krävs väl ändå för att en sådan här tråd ska bli intressant för någon?
Bra idé!
Citera
2025-04-30, 14:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Läkemedelsbolag, gärna med stor forskningsandel, brukar ha stor potential för både kraftiga upp- och nedgångar.

Lipidor måste nämnas, trots trollarmén, då de presenterar resultatet av sin uppdaterade forskningsstudie av sitt läkemedel mot psoriasis i slutet av maj, och med ett aktievärde på ca 25 öre finns nog potential för både dubbling och trippling av kursen vid positivt utfall. Om de sköter sina kort rätt och får i gång försäljningen också kan det leda väldigt mycket högre än så.

Bioarctic har med bl.a. godkännanden av sitt alzheimerläkemedel och samarbetsavtal med stora amerikanska bolag lagt grunden för en fin resa, nu ska bara försäljningen ta fart och med ytterligare nåt godkännande så kan nog kursen sticka i väg rejält.

... sen har jag ju länge trott att Viaplay ska bli uppköpt, vilket säkert vore det bästa både för bolaget och aktieägarna, och i spåkulan ser jag att priset då blir 98 öre per aktie, och eftersom kursen då lär vara under 50 öre så voilà, vi har en kursdubbling.
Citera
2025-04-30, 14:26
Medlem
Mukhaiznas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mukhaizna
Säg att vi struntar i yttre påverkan som Trump, räntor, valutor, krig o.s.v. och koncenterar oss på
bolagens potential. Mina bidrag:

• Hims & Hers
• Novo nordisk
• Nvidia

Nvidia för att de leder utvecklingen inom AI.
Novo, den aktien är bara för lågt värderad.
Hims har börjat samarbeta med Novo, och Hims är ett framtidskoncept.
Citera
2025-04-30, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon

Är inte värderingen av Novo Nordisk lite pissigt låg, även om den var lite för hypad ett tag så är vi nu tillbaka på 2022 års nivå, några andra argument har jag inte egentligen?

Annat än att vi kommer ha tjockisproblem i framtiden också och jag får inte intrycket av att de totalt tappat bollen. På 24 månaders sikt blir jag inte jätteförvånad om den har dubblat åtminstone. Inom 12? Nja.. kanske inte.
Citera
2025-04-30, 16:49
Medlem
Drar till med ett riktigt långskott Diagonal Bio aktien just nu ser inte mycket ut för världen men hoppas den kan vara värd lite mer än några ören om 12-24 månader. Har själv investeringshorisont på 3-5 år där.
Citera
2025-04-30, 17:08
Medlem
ksvs avatar
Verve Group.
Citera
2025-04-30, 21:50
Medlem
Saniona.
Kassa minst 2-3år. Bred pipeline. Bl.a. 3 kandidater i preklinik fas för epilepsi.
Läkemedel för behandling av fetma i tablettform under regulatorisk granskning med partner i Mexico (ev. sydamerika). Förhoppningsvis snart godkänt.
Gör egen bedömning. Tror det blir trevligt inom 2-3 år, eller tidigare.
https://saniona.com/sv/var-pipeline/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in