2025-04-20, 18:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBisAjavisst420
Högst ointelligent skrivet... Men man bör kanske inte beställa olagliga droger när det faktiskt finns lika bra lagliga droger!

Finns en lång lista av olika sorters droger med laglig stämpel man kan titta på å navigera drog för ändamål.
Dock är det inte lagliga droger de jagar, för det i sin skulle bara var ett slöseri med tid och efter som man Vad är ointelligent skrivit?
För man har närmat sig denpunkten att beställa droger över nätet har en betydlig ökad risk idag än innan.

Det med frimärken kan jag inte kommentera så mycket om, vet bara den där familjen var korkade nog att köra falska frimärken.
Men förvånar mig inte alls att posten upptäcker de falska frimärkena, och sen gör polisärenden va detta.
Och att det i sig kommer göra det enklare för polis att hitta både säljare och köpare.
Citera
2025-04-20, 19:40
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Grejen är att de är så snåla att de använder falska frimärken, vilket posten upptäcker och kunder åker fast just pga det.
Falska frimärken har blivit synonymt med knarkbrev och de lämnar över breven till polisen per automatik.
Att köpa via nätet är som att be om att få åka i fängelse.

Nuförtiden är väl t om riktiga frimärken på ett vadderat kuvert en risk i sig. Speciellt om det är utan avsändare. Och det gäller även platta sk "stealth" fönsterkuvert. Iaf om de har Frimärken.

Alla företag och organisationer skickar ju i regel som företagspost utan frimärke.
Ingen skickar brev utan avsändare

Vet dock inte hur dark web -säljarna skickar numera. Men för att par år sen var det alltid utan avs och med frimärken.
Citera
2025-04-30, 12:34
Medlem
inkognytos avatar
Finns det ett samband mellan alla skjutningar och att både den förra och den nuvarande regeringen gjort det så svårt att köpa droger via darknet och postleverans att den droghandeln tvingats flytta ut på gatan?
Att gängen nu konkurrerar öppet ute på gator och torg har medfört en mängd med skjutningar och sprängningar är vad jag tror.
Citera
2025-04-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Finns det ett samband mellan alla skjutningar och att både den förra och den nuvarande regeringen gjort det så svårt att köpa droger via darknet och postleverans att den droghandeln tvingats flytta ut på gatan?
Att gängen nu konkurrerar öppet ute på gator och torg har medfört en mängd med skjutningar och sprängningar är vad jag tror.

Gängen finns nog både på gatan och darknet. Sambandet är dock att Sverige vägrat utreda narkotikapolitiken så länge att den illegala marknaden växt till nivåer att det är ekonomiskt gynnsamt med skjutningar och explosioner mot rivaliserande gäng. Svenskarna kommer inte kunna sätta ihop 1 och 1 på ett långt tag till framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in