Citat:
Ursprungligen postat av
Allcopsarebastards
idiotiskt. Försäljningen kommer bara flytta ut på gatan vilket skapar mer lidande.
Precis. De verkar pissa på oss medborgarna med sådana här skumma idéer, iaf om det går igenom. Nu har jag inte vågat köpa något på evigheter och inte ens lagligt då jag levt rusfritt länge, men snälla som om man kan inte fixa på andra håll. Idioti.
När ska de inse att drogkriget är förlorat och ändra politiken kring det? Vill de att medborgarna ska lida ännu mer eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommissarie.Hybris
Så med andra ord blir det ingen skillnad, egentligen.
Polisen går redan idag med hundar på posten och polisen öppnar redan idag brev som misstänks innehålla narkotika. Det där du snackar om att det måste rinna ut eller liknande är bullshit. Kanske enligt lag men i praktiken så öppnas brev som misstänks innehålla narkotika. Dom stoppar det under näsan på en hund eller kör det igenom en röntgen, vilket räcker för att öppna brevet.
Försäljningen kommer alltså fortsätt precis som vanligt. Alla kan vara lugna.
Är du helt efterbliven? Det finns massa lagliga produkter som luktar som droger, all industrihampa som säljs av vanliga butiker som betalar skatt luktar extremt likt droger men saknar ruseffekterna. Detta måste dem ge tillbaka, och hade jag beställt en laglig produkt och de hade snokat ändå och öppnat så skulle jag anmält dem för facism/rasism/nazism och dylikt då dem har ingen rätt till att snoka bland vanliga paket som man köper av vanliga butiker. Gör dem detta så kan jag göra anmälan om olaga stalkning och förföljelse, detta kan ge flera år i fängelse enligt svensk lag. Jag menar, varför skulle de öppna de helt lagliga och vanliga försändelser?
Så nej det låter som BS, det finns viktigare brott att ta itu med. De måste sluta med sådant här för att öka statistiken på uppklarade brott. Detta är ett hån mot alla brottsoffer för riktiga brott samt alla andra mer allvarliga brott.
Narkotikapolitiken är helt utdaterad, har inte fungerat förut och kommer inte fungera nu. Det måste ske reformer och sjuka människor som är missbrukare kan inte straffas. Det är som att man straffar sjuka diabetiker och skulle beslagta deras insulin. Modern vetenskap klassar missbruk som en sjukdom.