2025-04-23, 11:10
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Är det bara jag som upplever Ryanairs stolar som jävligt smärtsamma? Flög med dom för första gången för inte så länge sedan och slogs av hur jag fick ont i röven efter bara en halvtimme. Vid utresan var det en annan operatör och där hade jag inga problem. Men vid hemresan var det den "riktiga" ryanair och då såg jag hur basic stolarna var. Det ser liksom ut som en trästol med lite läder på.

Upplevde också att benutrymmet var lite mindre.

Stämmer detta eller är det bara placebo? Jag hade blivit galen om jag hade flugit 3 timmar eller mer med dom.
Citera
2025-04-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Är det bara jag som upplever Ryanairs stolar som jävligt smärtsamma? Flög med dom för första gången för inte så länge sedan och slogs av hur jag fick ont i röven efter bara en halvtimme. Vid utresan var det en annan operatör och där hade jag inga problem. Men vid hemresan var det den "riktiga" ryanair och då såg jag hur basic stolarna var. Det ser liksom ut som en trästol med lite läder på.

Stämmer detta eller är det bara placebo? Jag hade blivit galen om jag hade flugit 3 timmar eller mer med dom.

Instämmer absolut, men med tanke på hur mycket billigare det är (förutsatt att man kan anpassa sin semester efter deras flygschema) klagar jag inte.
Citera
2025-04-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Instämmer absolut, men med tanke på hur mycket billigare det är (förutsatt att man kan anpassa sin semester efter deras flygschema) klagar jag inte.
Att flyga till Berlin, Amsterdam, Prag, Riga m.m. kan man nog leva med. Men fyfan, inte längre än så.
Citera
2025-04-23, 16:58
Moderator
Neksnors avatar
Citat:

När det gäller benutrymme så är det antagligen större än vanligt hos Ryanair om det avviker från det normala.
De fyller flygplanen med så många platser som tillåts, vilket är 189 när det gäller Boeing 737-800. Som jämförelse har KLM 186 platser i sina, skillnaden är en "tresitssoffa". Jag gissar att Ryanair helt enkelt har slängt ut det "kök" som KLM har längst fram på höger sida.
Då de antagligen också köper en så billig och lätt stol som möjligt bör ryggstödet bli lite tunnare, vilket ger mer benutrymme.
Citera
2025-04-23, 18:21
Medlem
Citat:

Näej näej!
Dagens sanning. Har flugit med Ryan kanske 3-4 ggr, då flyger jag ändå ca 20 ggr/år.
Lyckades undvika dom fram till för ett par år sedan.
Det funkar max ca 2 timmar.
När jag flög dom upp mot 3 timmar, så sa jag aldrig mer! Pga sätena, grymt obekväma! Och det har inte med benutrymmet att göra, för där finns det många värstingar som t o m är premiumbolag. Men sätet.... OMG!
Citera
2025-04-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
När det gäller benutrymme så är det antagligen större än vanligt hos Ryanair om det avviker från det normala.
De fyller flygplanen med så många platser som tillåts, vilket är 189 när det gäller Boeing 737-800. Som jämförelse har KLM 186 platser i sina, skillnaden är en "tresitssoffa". Jag gissar att Ryanair helt enkelt har slängt ut det "kök" som KLM har längst fram på höger sida.
Då de antagligen också köper en så billig och lätt stol som möjligt bör ryggstödet bli lite tunnare, vilket ger mer benutrymme.

Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Näej näej!
Dagens sanning. Har flugit med Ryan kanske 3-4 ggr, då flyger jag ändå ca 20 ggr/år.
Lyckades undvika dom fram till för ett par år sedan.
Det funkar max ca 2 timmar.
När jag flög dom upp mot 3 timmar, så sa jag aldrig mer! Pga sätena, grymt obekväma! Och det har inte med benutrymmet att göra, för där finns det många värstingar som t o m är premiumbolag. Men sätet.... OMG!
Ok. Då är det som jag trott, att det inte är
benutrymmet det är fel på men de vidriga sätena som gör att man får rump och ryggvärk.
Citera
2025-04-28, 06:46
Medlem
Hej,

Jag ska mellanlanda i Wien och ska då flyga med Ryanair, vad behöver jag tänka på? Ska man checka in på nytt? Mellanlandar första gången(btw tar från sverige till wien med austria air)
Citera
2025-04-28, 13:36
Medlem
george.sthlms avatar
Flög nyligen med Ryan från Arlanda till Birmingham.
Dom enda som flyger direkt är Ryan.

Visst det var riktigt obekvämt sista timmen men direktflyget avgjorde.
Citera
2025-04-28, 16:40
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hej,

Jag ska mellanlanda i Wien och ska då flyga med Ryanair, vad behöver jag tänka på? Ska man checka in på nytt? Mellanlandar första gången(btw tar från sverige till wien med austria air)
Det beror på…

Har du köpt en normal resa av ett normalt flygbolag så checkar du in en gång.

Har du köpt en konstig resa med helt olika bolag av någon mer eller mindre skum resebyrå så kan annat gälla.

Vad har du köpt?
Citera
2025-04-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det beror på…

Har du köpt en normal resa av ett normalt flygbolag så checkar du in en gång.

Har du köpt en konstig resa med helt olika bolag av någon mer eller mindre skum resebyrå så kan annat gälla.

Vad har du köpt?
Köpte via kiwi.com och mellanlandar med olika flygbolag.Anledningen är att det inte finns direktflyg till min destination
Citera
2025-04-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hej,

Ska du bara checka in eller ska du lämna in väska också?
Kan aldrig tänka mig att det skulle vara en genomgående flygning mellan Austrian och Ryan.
Ska du bara checka in utan väska så är det ju bara att pilla på mobilen. Annars är det nog att lämna air-side, hämta ut väskan och ställa dej i Ryankön igen.
Men det bör ju klart och tydligt framgå av bokningen...
Citera
2025-04-30, 13:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel

Men det bör ju klart och tydligt framgå av bokningen...

Låt mej säga såhär: kiwi.com är inte direkt kända för att vara tydliga.
Det enda dom är bra på är att debitera ditt kort, resten skiter dom i.

Finns massa sådana skitsidor som pusslar ihop olika bolag som inte är code share.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in